Gå til innhold

Interiør hos andre

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Oppvaskmaskinen er en av mine beste investeringer :) Jeg har hatt det i åresvis, men kjenner fremdeles en ubeskrivelig glede over å eie det.

Enig, og jeg ville nok hatt det i min første leilighet også, om det hadde vært plass til det på kjøkkenet.

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• Lillemus

17

• BMS!

8

• candyqueen_83

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Det er sjelden èn ting som avgjør om jeg synes noe er pent eller mindre pent - det er helheten og ikke minst menneskene som bor der.

Om gulvet ikke har tepper, så kan det absolutt være lunt allikevel - og et teppedekket gulv kan framstå som goldt. Helheten er viktig.

Det er ofte jeg ser fine detaljer og ting hjemme hos andre, som passer supergodt der - men som jeg allikevel ikke vil ha hjemme.

Jeg kan ikke huske at jeg har vært i mer enn ett hjem hvor det var direkte helt jævlig stygt, det var i et hus som var til salgs.

''Jeg kan ikke huske at jeg har vært i mer enn ett hjem hvor det var direkte helt jævlig stygt, det var i et hus som var til salgs''

Ja, utrolig hvor mye stygt man ser når man er rundt på visninger. En kan jo are undre seg om andre har hatt lignende tanker når de har vært på visninger hos meg/oss! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg kan ikke huske at jeg har vært i mer enn ett hjem hvor det var direkte helt jævlig stygt, det var i et hus som var til salgs''

Ja, utrolig hvor mye stygt man ser når man er rundt på visninger. En kan jo are undre seg om andre har hatt lignende tanker når de har vært på visninger hos meg/oss! :-)

''En kan jo are undre seg om andre har hatt lignende tanker når de har vært på visninger hos meg/oss!''

He-he, det kan man jo selvfølgelig undres på, men jeg tipper du vet at svaret er nei.

"Stygt" er jo et smaksord, men det er ubegripelig mange nyanser mellom "perfekt vakkert" og "direkte stygt". :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''En kan jo are undre seg om andre har hatt lignende tanker når de har vært på visninger hos meg/oss!''

He-he, det kan man jo selvfølgelig undres på, men jeg tipper du vet at svaret er nei.

"Stygt" er jo et smaksord, men det er ubegripelig mange nyanser mellom "perfekt vakkert" og "direkte stygt". :-)

''He-he, det kan man jo selvfølgelig undres på, men jeg tipper du vet at svaret er nei. ''

Nei, det vet jeg ikke. Vi har det ganske enkelt og undermøblert, og de som liker det mest mulig "hjemmekoselig" (les: overlesset) vil sikkert synes det er kaldt og kjedelig.

Skrevet

Bruker samme glasset flere dager? *urgh* Det gidder jeg virkelig ikke når vi har oppvaskmaskin! *S* Men prøver å bruket glasset flere ganger i løpet av ettermiddagen/kvelden.

Vi bruker som oftest ikke oppvaskmaskina hos kjæresten min, da tar det dagesvis før vi får fylt den opp. :o) Så lenge det bare er drukket vann, og evt. saft, av glasset og det skylles godt er det ikke noe problem.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi bruker som oftest ikke oppvaskmaskina hos kjæresten min, da tar det dagesvis før vi får fylt den opp. :o) Så lenge det bare er drukket vann, og evt. saft, av glasset og det skylles godt er det ikke noe problem.

Skjønner at det ikke praktisk er noe problem, og at det heller ikke er urenslig, det ville bare ikke falt meg inn, særlig ikke når vi har oppvaskmaskin.

Men om oppvasken står der med halvrene glass, skjønner jeg man like greit tar det om man man skal ha en slurk vann.

Gosh, hva man kan diskutere! ;)

Skrevet

Jeg legger mest merke til stemningen hjemme hos andre. Det er ikke alltid så nøye hvilke ting folk har hjemme hos seg, men stemningen de har klart å skape med det de har.

Det synes jeg var et hyggelig svar! :-)

Skrevet

Det tar kun halve tiden når du har en hjelpsom 2-3-åring i hus :) Det er ikke det at ungen er så effektiv, men det blir du i frykt for at barnet skal knuse noe ;o)

Nå er min yngste litt eldre, og faren er over :)

LOL

Skrevet

Jeg synes det er fint når folk har et personlig preg på hjemmet sitt. Gjerne noe gammelt og kanskje spesielle ting fra f.eks. reiser.

Ikke som en reklame fra Bohus katalogen..

Enig

Skrevet

Jeg bryr meg nå ærlig talt ikke så mye om hvordan folk har det hjemme, og jeg synes det er mye som er fint selv om jeg ikke ville hatt det selv. Det jeg stusser litt på er hvor likt folk har det hjemme. Det er ikke mange som har hjem som skilller seg ut på noen måte. Det er de samme skinnsofaene, stramme linjer, lyse vegger, de samme designerlampene, de samme kjøkkenbenkplatene og lett minimalisme overalt. Det blir fryktelig kjedelig synes jeg.

'' jeg synes det er mye som er fint selv om jeg ikke ville hatt det selv.''

Enig. Det går an å like flere stilarter på én gang.

''Det jeg stusser litt på er hvor likt folk har det hjemme. Det er ikke mange som har hjem som skilller seg ut på noen måte. Det er de samme skinnsofaene, stramme linjer, lyse vegger, de samme designerlampene, de samme kjøkkenbenkplatene og lett minimalisme overalt. Det blir fryktelig kjedelig synes jeg.''

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig, men jeg synes de fleste jeg kjenner er ganske flinke til å ha en mer personlig stil.

Men det er ikke alltid like lett å ha personlig stil, da, særlig ikke hvis man skal kjøpe noe nytt;-) Jeg har forsøkt å se etter en kjøkkenlampe i kobber, men det er tydeligvis helt umulig for tiden. Det er bare aluminium og glass å oppdrive, unntatt slike superdyre designerlamper som uansett er uaktuelle...

Skrevet

Jeg liker vinduer uten gardiner og gulv uten tepper, men det må være gjennomført ;-)

Det verste jeg vet er gule, vinrøde eller grønne vegger. Jeg hater også border på veggene og det har jeg faktisk alltid gjort ;)

Det er flottest med lyse vegger og tak, og heller farger i interiøret ellers.

''Det verste jeg vet er gule, vinrøde eller grønne vegger. Jeg hater også border på veggene og det har jeg faktisk alltid gjort ;)''

Samma her! :-) Også da det var "topp moderne". Det smame gjelder brystpanel. Litt komisk å høre noen som var ihuga tilhengere av det for 15 år siden nå akker og uffer seg over hvor stygt det er...;-)

Skrevet

''Selv synes jeg at vinduer uten gardiner og gulv uten tepper er iskaldt og gir hul lyd. ''

Du hadde ikke trivdes hos meg, da:-) Jeg synes uansett at det kommer an på huset. der vi bodde før var det helt nitrist uten gardiner og tepper - her vi bor nå synes vi at det passer helt perfekt.

''Det jeg har lyst på selv for tiden er svarte benkeplater på en hvit eller lyst treverk av kjøkkeninnredning. Det er kjempeflott.''

....men akk som ethvert lite rusk eller brødsmule synes på langande lei...

Gjest Elextra
Skrevet

'' jeg synes det er mye som er fint selv om jeg ikke ville hatt det selv.''

Enig. Det går an å like flere stilarter på én gang.

''Det jeg stusser litt på er hvor likt folk har det hjemme. Det er ikke mange som har hjem som skilller seg ut på noen måte. Det er de samme skinnsofaene, stramme linjer, lyse vegger, de samme designerlampene, de samme kjøkkenbenkplatene og lett minimalisme overalt. Det blir fryktelig kjedelig synes jeg.''

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig, men jeg synes de fleste jeg kjenner er ganske flinke til å ha en mer personlig stil.

Men det er ikke alltid like lett å ha personlig stil, da, særlig ikke hvis man skal kjøpe noe nytt;-) Jeg har forsøkt å se etter en kjøkkenlampe i kobber, men det er tydeligvis helt umulig for tiden. Det er bare aluminium og glass å oppdrive, unntatt slike superdyre designerlamper som uansett er uaktuelle...

''Men det er ikke alltid like lett å ha personlig stil, da, særlig ikke hvis man skal kjøpe noe nytt;-) ''

Helt enig. Vi har vært på jakt etter en ny sofa, og jeg hadde tenkt noe litt annet enn den helt stramme typen vi kjøpte til stuen for en del år siden (skal ikke bytte ut denne, men trenger en til et annet rom). Men for tiden er jo ALT helt firkantet, med mindre du skal kjøpe noe (etter min mening) helt usmakelig.

Har inntrykk av at det uniforme er veldig typisk norsk. I hvertfall ser jeg mye mer forskjellige stilarter om jeg en sjelden gang kikker i møbelbutikker i utlandet.

Gjest Elextra
Skrevet

''Det verste jeg vet er gule, vinrøde eller grønne vegger. Jeg hater også border på veggene og det har jeg faktisk alltid gjort ;)''

Samma her! :-) Også da det var "topp moderne". Det smame gjelder brystpanel. Litt komisk å høre noen som var ihuga tilhengere av det for 15 år siden nå akker og uffer seg over hvor stygt det er...;-)

Kommer tilbake til det jeg sa annet sted i tråden - jeg synes det er fint med interiør som passer til stilen på huset. I noen hus passer det med brystpanel, typisk der fantes fra huset var nytt. I andre gamle hus passer det fint med sterk farge på veggene. I de fleste nyere hus passer det bedre med lyse farger.

Skrevet

''Men det er ikke alltid like lett å ha personlig stil, da, særlig ikke hvis man skal kjøpe noe nytt;-) ''

Helt enig. Vi har vært på jakt etter en ny sofa, og jeg hadde tenkt noe litt annet enn den helt stramme typen vi kjøpte til stuen for en del år siden (skal ikke bytte ut denne, men trenger en til et annet rom). Men for tiden er jo ALT helt firkantet, med mindre du skal kjøpe noe (etter min mening) helt usmakelig.

Har inntrykk av at det uniforme er veldig typisk norsk. I hvertfall ser jeg mye mer forskjellige stilarter om jeg en sjelden gang kikker i møbelbutikker i utlandet.

Jeg tror nok det er en riktig observasjon, ja. Jeg synes det er vasnkelig å skaffe nye ting uten at det er slikt som "finnes overalt".

Det "trange" markedet i Norge har nok noe å gjøre med at det er et lite marked også.

Jeg synes forøvrig at man kan merke denne "konformiteten" også på spisesteder (med unntak for de etniske) - hva slgas type mat er mest trendy for tiden? Mye likt over alt.

Da chiabatta-trenden var på høyden opplevde jeg dertil å få servert dette brødet med stæsj etter å ha bestil en Club Sandwich!!

Skrevet

Kommer tilbake til det jeg sa annet sted i tråden - jeg synes det er fint med interiør som passer til stilen på huset. I noen hus passer det med brystpanel, typisk der fantes fra huset var nytt. I andre gamle hus passer det fint med sterk farge på veggene. I de fleste nyere hus passer det bedre med lyse farger.

Åja, heeeelt enig i det!

Søsteren min bor i en sveitservilla fra 1800-tallet, der det er høyt oppunder taket og brystpanel med flotte, berde lister på osv, og det ser helt fantastisk ut.

Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) Snakk om å krympe takhøyden!

Gjest Elextra
Skrevet

Åja, heeeelt enig i det!

Søsteren min bor i en sveitservilla fra 1800-tallet, der det er høyt oppunder taket og brystpanel med flotte, berde lister på osv, og det ser helt fantastisk ut.

Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) Snakk om å krympe takhøyden!

''Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) ''

Ja, husker jeg var på en del visninger på den tiden, blant annet i en del funkisleiligheter fra 30-tallet hvor det var smelt opp brystpanel på murveggen - totalt malplassert!

Skrevet

''Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) ''

Ja, husker jeg var på en del visninger på den tiden, blant annet i en del funkisleiligheter fra 30-tallet hvor det var smelt opp brystpanel på murveggen - totalt malplassert!

Er det moderne, så ER det moderne!! ;-)

Skrevet

Ja, jeg er igrunnen litt stolt av at jeg aldri har likt det ;-)

Verre er det at jeg ikke kunne begripe at det var pent å ha støvlettene utenpå buksene før, men nå synes jeg det er stilig! Jeg må innrømme at jeg lar meg påvirke at moten, både mht interiør og klær ;) Tanta mi sier det er fordi jeg er "tilpasningsdyktig", så det er jo _en_ måte å se det på ;-P

Skrevet

Det styggeste jeg vet er som andre her har nevnt brystpanel, så fremt det ikke er i gamle hus fra 1800 tallet eller tidlig 1900-tallet.

Det er nemlig fint.

Det er en ting til og det er bueganger. Slik som dette. Det er forferdelig stygt.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15997816&reference=6/159/978/16_-373299101.jpg&adheading=ROMS%C5S+-++Lys+4-roms+leilighet++med+solrik+balkong+og+garasjeplass.+Barnevennlig&sid=xz5cabLym1X150804&adTypeId=1&areaId=970

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...