Gå til innhold

Interiør hos andre

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Det styggeste jeg vet er som andre her har nevnt brystpanel, så fremt det ikke er i gamle hus fra 1800 tallet eller tidlig 1900-tallet.

Det er nemlig fint.

Det er en ting til og det er bueganger. Slik som dette. Det er forferdelig stygt.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15997816&reference=6/159/978/16_-373299101.jpg&adheading=ROMS%C5S+-++Lys+4-roms+leilighet++med+solrik+balkong+og+garasjeplass.+Barnevennlig&sid=xz5cabLym1X150804&adTypeId=1&areaId=970

Ja *grøss* enig i at malplasserte bueganger er skikkelig stygt.

Tror det må ha vært veldig in på 70-tallet en gang.

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• Lillemus

17

• BMS!

8

• candyqueen_83

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg er igrunnen litt stolt av at jeg aldri har likt det ;-)

Verre er det at jeg ikke kunne begripe at det var pent å ha støvlettene utenpå buksene før, men nå synes jeg det er stilig! Jeg må innrømme at jeg lar meg påvirke at moten, både mht interiør og klær ;) Tanta mi sier det er fordi jeg er "tilpasningsdyktig", så det er jo _en_ måte å se det på ;-P

Ja, jeg er også slik - det er vel de aller fleste:-)

Det er jo naturlig å bli påvirket, men det er et sunnhetstegn å innse at man blir påvirket.

Rollnes har skrevet boka "Med smak skal hjemmet bygges" (el lign), og der finnes det bilder fra en familiestue gjennom flere tiår - hvert tiår er ekstremt tidstypisk, men mor i familien bedyrer at de absolutt ikke er påvirket av trender - de bare pusser opp "med det de liker" - "sin egen stil". Ja, særlig!! ;-)

Skrevet

Det styggeste jeg vet er som andre her har nevnt brystpanel, så fremt det ikke er i gamle hus fra 1800 tallet eller tidlig 1900-tallet.

Det er nemlig fint.

Det er en ting til og det er bueganger. Slik som dette. Det er forferdelig stygt.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15997816&reference=6/159/978/16_-373299101.jpg&adheading=ROMS%C5S+-++Lys+4-roms+leilighet++med+solrik+balkong+og+garasjeplass.+Barnevennlig&sid=xz5cabLym1X150804&adTypeId=1&areaId=970

Enig.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg er igrunnen litt stolt av at jeg aldri har likt det ;-)

Verre er det at jeg ikke kunne begripe at det var pent å ha støvlettene utenpå buksene før, men nå synes jeg det er stilig! Jeg må innrømme at jeg lar meg påvirke at moten, både mht interiør og klær ;) Tanta mi sier det er fordi jeg er "tilpasningsdyktig", så det er jo _en_ måte å se det på ;-P

''Jeg må innrømme at jeg lar meg påvirke at moten, både mht interiør og klær''

Tror alle lar seg påvirke i større og mindre grad. Og si man ikke påvirkes i det hele tatt vitner ofte om lite selvinnsikt.

Skrevet

Det er nemlig fint.

Enig! Vi hadde det i vår første leilighet... *stygt*

Men hva synes du om de sorte listene? ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231925901' post='4064960]

Enig! Vi hadde det i vår første leilighet... *stygt*

Men hva synes du om de sorte listene? ;-)

Stygt det også. Det er vel i grunnen ikke så mye som er spesielt smakfullt i den leiligheten:-)

Skrevet

Stygt det også. Det er vel i grunnen ikke så mye som er spesielt smakfullt i den leiligheten:-)

Enig.

Skrevet

Ja *grøss* enig i at malplasserte bueganger er skikkelig stygt.

Tror det må ha vært veldig in på 70-tallet en gang.

''Ja *grøss* enig i at malplasserte bueganger er skikkelig stygt.

Tror det må ha vært veldig in på 70-tallet en gang.''

Siste halvedel av 80-tallet også... *Mørk i blikket*

Skrevet

''He-he, det kan man jo selvfølgelig undres på, men jeg tipper du vet at svaret er nei. ''

Nei, det vet jeg ikke. Vi har det ganske enkelt og undermøblert, og de som liker det mest mulig "hjemmekoselig" (les: overlesset) vil sikkert synes det er kaldt og kjedelig.

''Vi har det ganske enkelt og undermøblert, og de som liker det mest mulig "hjemmekoselig" (les: overlesset) vil sikkert synes det er kaldt og kjedelig.''

Når ble hjemmekoselig synonymt med overlesset?!

Gjest ViViola
Skrevet

''He-he, det kan man jo selvfølgelig undres på, men jeg tipper du vet at svaret er nei. ''

Nei, det vet jeg ikke. Vi har det ganske enkelt og undermøblert, og de som liker det mest mulig "hjemmekoselig" (les: overlesset) vil sikkert synes det er kaldt og kjedelig.

OK - ta med bilder av hjemmet når du kommer hit og spiser nybakt brød, spiller Wii og jogger i skogen - så skal jeg ta en skikkelig vurdering. :-)

(Jeg har trimmet vekk 260 kalorier på Wii i dag, på 47 minutter. I tillegg var det veldig gøy!)

Gjest Elextra
Skrevet

''Vi har det ganske enkelt og undermøblert, og de som liker det mest mulig "hjemmekoselig" (les: overlesset) vil sikkert synes det er kaldt og kjedelig.''

Når ble hjemmekoselig synonymt med overlesset?!

Min erfaring er at de som bruker ordet "hjemmekoselig" om interiør gjerne liker det litt overlesset, etter min smak.

Selvfølgelig er ikke "hjemmekoselig" negativt eller overlesset i seg selv.

Gjest Moffedille
Skrevet

Jeg har lyst på et minimalistisk hjem,blir så mye rot av ting som står her og der!

*Rydde vekk*

Gjest Elextra
Skrevet

OK - ta med bilder av hjemmet når du kommer hit og spiser nybakt brød, spiller Wii og jogger i skogen - så skal jeg ta en skikkelig vurdering. :-)

(Jeg har trimmet vekk 260 kalorier på Wii i dag, på 47 minutter. I tillegg var det veldig gøy!)

Hehe, ok - deal!

Må bare få hengt opp bildene som jeg ikke kan bestemme meg hvor skal henge først! ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe, ok - deal!

Må bare få hengt opp bildene som jeg ikke kan bestemme meg hvor skal henge først! ;)

Jeg er ultragod på å ta kjappe avgjørelser på andres vegne - hva er alternativene????

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ultragod på å ta kjappe avgjørelser på andres vegne - hva er alternativene????

Hehe, det blir for mye å gå inn på her.

Litt av grunnen til at vi somler med å henge opp ting er at vi gjerne vil handle noen nye møbler før vi beslutter hvor de skal henge (og ikke ønsker å ødelegge veggene med oppheng mer enn nødvendig).

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe, det blir for mye å gå inn på her.

Litt av grunnen til at vi somler med å henge opp ting er at vi gjerne vil handle noen nye møbler før vi beslutter hvor de skal henge (og ikke ønsker å ødelegge veggene med oppheng mer enn nødvendig).

Hm... Da blir det... over sofan! Jepp, mine synske evner kan se at det blir kjempefint der - selv med nye møbler! :-)

Jah?! Jai goood, ja?!

Skrevet

Er mye som er koselig, men hos meg selv foretrekker jeg at det ikke er for mye skrot samtidig som det er litt minimalistisk. Er ikke den som liker å få "symbolsk pynt" i gave, for å si det sånn. Kunne godt tenkt meg et gulvteppe ved stuebordet/sofaen og noen store planter, men så har vi katter som ville ødelagt alt på flekken. Følger et lite fargetema når jeg kjøper inn ting... beige,mosegrønt, havblått, mørkebrunt, brunt og sølv.

Skrevet

Åja, heeeelt enig i det!

Søsteren min bor i en sveitservilla fra 1800-tallet, der det er høyt oppunder taket og brystpanel med flotte, berde lister på osv, og det ser helt fantastisk ut.

Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) Snakk om å krympe takhøyden!

''Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) Snakk om å krympe takhøyden!''

Og på slutten av 80-tallet... *Mørk i blikket*

Gjest Elextra
Skrevet

Hm... Da blir det... over sofan! Jepp, mine synske evner kan se at det blir kjempefint der - selv med nye møbler! :-)

Jah?! Jai goood, ja?!

*knegg*

Skrevet

''Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) Snakk om å krympe takhøyden!''

Og på slutten av 80-tallet... *Mørk i blikket*

*he he* Er du Guilty as charged? ;-)

Jeg husker en venninne drev på med dette på tidlig 90-tall - brystpanel og skarpe farger over, bare furmøbler etc. Nå er hun skikkelig anti furu og har totalrenovert stua fullstendig;-)

Jeg har mer vært tilhenger av det at man skal holde litt på stilen i lange tider og ikke hive seg på motebølgene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...