Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Men annerledes der folk i 1990 kjøpte brystpanel i furu i ferdigkappede lengder og smalt opp i den lille stua i rekkehusleiligheten! ;-) Snakk om å krympe takhøyden!'' Og på slutten av 80-tallet... *Mørk i blikket* ''Og på slutten av 80-tallet... *Mørk i blikket*'' Hehe, men det var da INGEN som lagde bueganger i hus eller leiligheter på slutten av 80-tallet, da, tross alt! *ler litt mer* Hm. Eller!? 0 Siter
morsan Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Og på slutten av 80-tallet... *Mørk i blikket*'' Hehe, men det var da INGEN som lagde bueganger i hus eller leiligheter på slutten av 80-tallet, da, tross alt! *ler litt mer* Hm. Eller!? Joda, min onkel bygde nytt hus cirka 1987-88, og der er det flusst med bueganger! :-) Hvilket passer bra, med tanke på hva slags gardiner, bilder og nips de har *he he* 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Og på slutten av 80-tallet... *Mørk i blikket*'' Hehe, men det var da INGEN som lagde bueganger i hus eller leiligheter på slutten av 80-tallet, da, tross alt! *ler litt mer* Hm. Eller!? ''Hehe, men det var da INGEN som lagde bueganger i hus eller leiligheter på slutten av 80-tallet, da, tross alt! *ler litt mer*'' *Snøft* Jo. Vedkommende mente også at heltre furukjøkken (som i utganspunktet ikke var så ille) passet perfekt sammen med benkeplate i lys trefarget laminat! Det er gruuuuuusomt! Men vil innehaveren skifte benkeplate? Neeeida.... *Himler med øynene* 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 *he he* Er du Guilty as charged? ;-) Jeg husker en venninne drev på med dette på tidlig 90-tall - brystpanel og skarpe farger over, bare furmøbler etc. Nå er hun skikkelig anti furu og har totalrenovert stua fullstendig;-) Jeg har mer vært tilhenger av det at man skal holde litt på stilen i lange tider og ikke hive seg på motebølgene. Ikke jeg nei, men vedkommende som også hadde sansen for bueganger. *Grrrrrr* Jeg hater buegangen! Brystpanelet kan jeg forsåvidt leve med, men ville gjerne åpnet opp mer mellom allrom/kjøkken og stue. Men det er ikke mitt hus og det er ikke jeg som sitter på pengene så.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Hehe, men det var da INGEN som lagde bueganger i hus eller leiligheter på slutten av 80-tallet, da, tross alt! *ler litt mer*'' *Snøft* Jo. Vedkommende mente også at heltre furukjøkken (som i utganspunktet ikke var så ille) passet perfekt sammen med benkeplate i lys trefarget laminat! Det er gruuuuuusomt! Men vil innehaveren skifte benkeplate? Neeeida.... *Himler med øynene* *knegg* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Joda, min onkel bygde nytt hus cirka 1987-88, og der er det flusst med bueganger! :-) Hvilket passer bra, med tanke på hva slags gardiner, bilder og nips de har *he he* He he. 0 Siter
morsan Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Hehe, men det var da INGEN som lagde bueganger i hus eller leiligheter på slutten av 80-tallet, da, tross alt! *ler litt mer*'' *Snøft* Jo. Vedkommende mente også at heltre furukjøkken (som i utganspunktet ikke var så ille) passet perfekt sammen med benkeplate i lys trefarget laminat! Det er gruuuuuusomt! Men vil innehaveren skifte benkeplate? Neeeida.... *Himler med øynene* ''Men vil innehaveren skifte benkeplate? Neeeida.... *Himler med øynene*'' Man kan jo ikke fornye benkeplatene oftere enn man fornyer dressgarderoben! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Joda, min onkel bygde nytt hus cirka 1987-88, og der er det flusst med bueganger! :-) Hvilket passer bra, med tanke på hva slags gardiner, bilder og nips de har *he he* Hører megleren: "... utstrakt bruk av bueganger.." http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14708133&reference=3/147/081/33_1835457924.jpg&adheading=Enebolig+med+stor+tomt+p%E5+over+1+m%E5l+-%A0Gode+solforhold+i+barnevennlig+boomr%E5de&sid=xz9sebAf4LH969239&adTypeId=1&areaId=7120 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Men vil innehaveren skifte benkeplate? Neeeida.... *Himler med øynene*'' Man kan jo ikke fornye benkeplatene oftere enn man fornyer dressgarderoben! ;-) Ææææææææææ! 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hører megleren: "... utstrakt bruk av bueganger.." http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14708133&reference=3/147/081/33_1835457924.jpg&adheading=Enebolig+med+stor+tomt+p%E5+over+1+m%E5l+-%A0Gode+solforhold+i+barnevennlig+boomr%E5de&sid=xz9sebAf4LH969239&adTypeId=1&areaId=7120 *Grøss og gru* 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hører megleren: "... utstrakt bruk av bueganger.." http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14708133&reference=3/147/081/33_1835457924.jpg&adheading=Enebolig+med+stor+tomt+p%E5+over+1+m%E5l+-%A0Gode+solforhold+i+barnevennlig+boomr%E5de&sid=xz9sebAf4LH969239&adTypeId=1&areaId=7120 Og både hele og halve vegger med speil?! Speilvegg på stua? Iiik... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Og både hele og halve vegger med speil?! Speilvegg på stua? Iiik... Ser linken ikke funket til riktig bilde, men du skjønte vel hva jeg mente. 0 Siter
morsan Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hører megleren: "... utstrakt bruk av bueganger.." http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14708133&reference=3/147/081/33_1835457924.jpg&adheading=Enebolig+med+stor+tomt+p%E5+over+1+m%E5l+-%A0Gode+solforhold+i+barnevennlig+boomr%E5de&sid=xz9sebAf4LH969239&adTypeId=1&areaId=7120 Uæææ!! Men her var det nesten så de speilflisene under vinduene overskygget alle buegangene, og det skal jo mye til!! Huset så ut som det var pusset opp innvendig siden det ble bygget i 1970, men hvorfor gjør de absolutt _ingenting_ med hagen?? Bare en enkel grusoppkjørsel og plen?? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Uæææ!! Men her var det nesten så de speilflisene under vinduene overskygget alle buegangene, og det skal jo mye til!! Huset så ut som det var pusset opp innvendig siden det ble bygget i 1970, men hvorfor gjør de absolutt _ingenting_ med hagen?? Bare en enkel grusoppkjørsel og plen?? Du sier noe. Heller ikke veldig begeistret for sånn byggesettpeis, men det tør jeg nesten ikke si høyt, for det er det så mange som har. 0 Siter
BMS! Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Det styggeste jeg vet er som andre her har nevnt brystpanel, så fremt det ikke er i gamle hus fra 1800 tallet eller tidlig 1900-tallet. Det er nemlig fint. Det er en ting til og det er bueganger. Slik som dette. Det er forferdelig stygt. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15997816&reference=6/159/978/16_-373299101.jpg&adheading=ROMS%C5S+-++Lys+4-roms+leilighet++med+solrik+balkong+og+garasjeplass.+Barnevennlig&sid=xz5cabLym1X150804&adTypeId=1&areaId=970 Helt enig. Men di bildene hadde endel andre lekre løsninger også. Gardinene falt jeg helt pladask for. For ikke å snakke om at jeg syns de må ha hatt serdeles god rådgivning fra både megler og fotograf, som ikke anbefalt dem å ta ut i alle fall en seng på det smalrommet der det sto to senger. Dette var virkelig en perle :-D 0 Siter
BMS! Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ja *grøss* enig i at malplasserte bueganger er skikkelig stygt. Tror det må ha vært veldig in på 70-tallet en gang. Jeg lurer litt på hvor en buegang i det hele tatt er flott jeg da. Malplasert eller ikke ;-D For meg er alle bueganger malplasert. 0 Siter
morsan Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Du sier noe. Heller ikke veldig begeistret for sånn byggesettpeis, men det tør jeg nesten ikke si høyt, for det er det så mange som har. Nå måtte jeg gå tilbake og sjekke. Jeg synes de peisene er helt greie, men litt for ordinære. *puster lettet ut over at vi ikke har det selv, slik at jeg ikke kommer i unåde hos Elextra he he* Men - og her kommer dne grandiose innrømmelsen: Vi _har_ faktisk en buegang!! :-( Og den fulgte med huset, så det er forrige eiers griller som er skyld i dette. Men fordi den både er i mur og i kjellerstua, har vi ikke tatt oss bryderiet med å fjerne den. Der er det to stuer etter hverandre som på tegingen skulle være adskilt med en murvegg. Forrige eier tenkte: Her hadde det vært fint med en åpning! Og derfor klasket de til med en _bue_! Snakker, altså! Arkitekter som tegner hus burde tinglyse klausuler mot å fucke opp arkitekturen deres på dette viset... Kunne de ikke bare ha skåret til et firkanta høl, da?? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ja, jeg er også slik - det er vel de aller fleste:-) Det er jo naturlig å bli påvirket, men det er et sunnhetstegn å innse at man blir påvirket. Rollnes har skrevet boka "Med smak skal hjemmet bygges" (el lign), og der finnes det bilder fra en familiestue gjennom flere tiår - hvert tiår er ekstremt tidstypisk, men mor i familien bedyrer at de absolutt ikke er påvirket av trender - de bare pusser opp "med det de liker" - "sin egen stil". Ja, særlig!! ;-) Hehe, typisk ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 ''Jeg må innrømme at jeg lar meg påvirke at moten, både mht interiør og klær'' Tror alle lar seg påvirke i større og mindre grad. Og si man ikke påvirkes i det hele tatt vitner ofte om lite selvinnsikt. Ok, da skal jeg skryte av at jeg har god selvinnsikt ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg lurer litt på hvor en buegang i det hele tatt er flott jeg da. Malplasert eller ikke ;-D For meg er alle bueganger malplasert. Eksempler på flotte og ikke malplasserte bueganger: http://www.photosight.org/up/2006/09/23/43632.jpg http://folk.uio.no/toanders/images/sjsk_buegang.jpg http://www.ub.uit.no/baser/arkinord/data/media/232/vadso_kirke_06_med.jpg http://www.italy.dk/turisme/lazio-rom/rom-img/raffaellos_buegang.jpg osv osv...du skjønner tegninga! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.