Gå til innhold

Cruise i Karibien - noen med erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi står på tampen til å bestille vinterferietur, en ukes cruise i karibien, og med en ekstra uke i Orlando Florida.

Vi kommer til å reise med FREEDOM of the seas, og jeg lurer på om noen Dolere har vært ombodt i båten, eller noen av de andre båtene og vil dele litt erfaringer omkring det å cruise..

Vi har en sønn på 8 år, og jeg vet at det er endel tilbud på båten for barn, - ishall, kino, klatrevegg, svømming, kino etc.. og i orlando skal vi selvsagt til Disney World og sea world. - svømme med delfiner JA.. en drøm for både meg og sønnen min.

Ååå kjenner det kribler og gleder meg. men først må vi få tillatelse til å ta knerten ut av skolen i 6 ekstra dager.

Noen som har vært på cruise som vil si litt om de syntes det var ok eller ikke.

PS Vi seiler Vestlig rute, dvs Haiti, Grand Cayman, Jamaica og Mexico,

Skrevet

Hei. Har vært på cruise i Middelhavet på Voyager of the seas, og storkoste meg. Barnebarna mine på 8 og 6 år kjedet seg ikke et minutt. Det ble flere ganger lagt opp til spesielle aktiviteter for barna, f.eks Karneval og opptreden for de voksne.

Der er også en " barnehage", slik at foreldre kan ha litt fri om det trengs.

Skjønner godt at du gleder deg.

God tur! :)

Skrevet

Kjæresten min har jobbet på cruisebåt på den ruta i flere år, men ikke på akkurat det skipet. :o) Masse feite amerikanere sier han. *Hehe* Har sett masse bilder fra skipet han var på og fra stedene han var og det ser nydelig ut!

Skrevet

Som barn var jeg ofte på cruise i Karibien - og det er fantastisk!!! Det er en fordel om sønnen din kan litt engelsk, da det meste av det som foregår for barn foregår på engelsk (med mindre du har blitt opplyst om noe annet). Ellers er bare det å være ombord å få lov til å undersøke båten spennende!

Gå i land og utforsk nye og spennende steder! På Jamaica anbefales det å besøke Ocho Rios og klatre opp fossen - hvis man fremdeles kan gjøre det! Utrolig opplevelse!

Jeg vil tro det går greit å ta gutten ut fra skolen i noen dager. Bare skriv en søknad og begrunn den. Kanskje får han noen oppgaver han skal gjøre, og det er greit å gjøre noe slikt de dagene man er på sjøen.

Åååå, kjenner jeg får utrolig lyst til å dra....

mil1365380270
Skrevet

Dere får det nok kjempebra! Fin måte å få sett og opplevd mye på en avslappende måte, samtidig som det alltid er noe å finne på, om man vil det.

Gjest Justini
Skrevet

Vær obs på at de ansatte ombordi blir behandlet uverdig og diskrimminerende. Bla blir de behandlet etter et hierkisystem der du som ansatt blir behandlet bra/dårlig etter hvor i verden du kommer fra. Folk fra Filipinene ligger på bunn. De jobber døgnet rundt nesten uten pauser og får nesten ikke lønn.

Dette er ikke en dårlig spøk, men noe jeg vet fordi jeg har ei venninne som jobbet som hudpleier noen måneder på verdens største cruiseskip i Karibien. Hun er forøvrig norsk og ble behandlet bedre enn de fleste, men kom allikevel hjem et halvt år før tiden ganske så forskrekket. Hun måtte jobbe fra 09-17, med en time pause før hun måtte tilbake på jobb fra 18-22. Kun en dag fri i uka. Elendig lønn.

Men for all del. Dette er ikke noe kundene legger merke til og servicen er tilsynelatende god. Tror de fleste som drar på slike cruiseferier får en opplevelse for livet. Venninnen min kunne ihvertfall fortelle om svært fornøyde kunder!

Skrevet

Vært på en annen båt som dro ut fra Miami. En fantastisk flott tur, men jeg slet med jetlag. Forferdelig vanskelig å komme seg opp om morgenen, og den konstante duvingen fra båren gjorde meg litt ør. Så ideellt sett ville jeg ankommet et par dager før avreise, for å tilpasse meg tiden.

Men alt det positive veide opp, misunner dere litt nå... ;-)

Skrevet

Vært på en annen båt som dro ut fra Miami. En fantastisk flott tur, men jeg slet med jetlag. Forferdelig vanskelig å komme seg opp om morgenen, og den konstante duvingen fra båren gjorde meg litt ør. Så ideellt sett ville jeg ankommet et par dager før avreise, for å tilpasse meg tiden.

Men alt det positive veide opp, misunner dere litt nå... ;-)

Åå, godt vi kommer to dager før, slik at vi får kommet oss etter flyturen!

I dag fikk vi godkjent å ta knerten ut av skolen i 6 skoledager + vitnerferien, så da er det bare å sikre turen i morgen!!!

VI GLEDER OSS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...