Gjest lettere hysterisk Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Min datter på 15 år jobber i en dagligvareforretning 1 kveld i uken. Har nettopp funnet ut at hun røyker og vi har hatt noen oppgjør ang. det. Så finner jeg altså nå ut at hun har hatt en del sms-kontakt med sin sjef i denne butikken, han er daglig leder. Jeg finner sms-kontakten litt på kanten av hva som er akseptabelt, det står ikke noe direkte galt, men jeg oppfatter tonen som noen flørtende. Men, det jeg har reagert sterkt på er at hun i en tid nå har fått bommet røyk av ham og det har vært sms-kontakt der han spør om noen vet om det og ber henne holde tett osv... Jeg synes dette der meget uetisk. Først og fremst mener jeg at evt. sms-kontakt bør holdes på profesjonelt niva, altså at det må være jobbrelatert, info ang. jobb osv. Privat kontakt bør ikke finne sted. Og han bør jo slett ikke holde henne med røyk!!! Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette. Min datter er hysterisk og er redd for at han skal bli sint på henne. Jeg ønsker ikke utgangspunktet at hun skal finne en annen jobb, da jeg finner denne situasjonen motbydelig og tenker at han har alt annet en edlere motiver med denne kontakten. Kan noen kloke sjeler gi meg noen innspill?? Jeg er nødt for å ta tak i dette på et vis, men er så sint akkurat nå at jeg må avvente til jeg har roet meg. har lyst å informere hans samboer, hans overordnede, ja rett og slett i full offentlighet i butikken. Vi er nærmeste nabo til butikken og jeg handler der hver dag.... 0 Siter
Gjest moraxxx Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville trukket min datter ut av dette og funnet en annen jobb til henne. Hun er jo tross alt bare 15 år. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Han gjør noe ulovlig da, for det er vel ikke lov å kjøpe røyk til unger? Jeg hadde sagt opp jobben for henne og prøvd å finne en ny jobb - her ser jeg både det ene og det andre i hans tanker om henne.... 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville hjulpet min datter i å skaffe en ny jobb så raskt som mulig. Når hun var godt plassert i ny jobb, ville jeg tatt en samtale med denne mannen. På en så ordentlig måte som mulig, uten å bli sint. Både angående det uproffesjonelle sjef/ansatt-forholdet, det uprofesjonelle voksen/ungdom-forholdet og at han ga røyk til en som ikke har lov til å hjøpe røyk selv. Hvis du føler han tar det inn over seg, så ville jeg latt det være med det. Hvis han ikke håndterer det på en ok måte (slik at du tror han ikke ville unngått å oppføre seg på samme måte overfor en ny ekstrahjelp), ville jeg tatt kontakt med hans sjef. Jeg ville ikke snakket med noen andre om det, ikke kona hans og ikke andre kollegaer. Ikke minst fordi dere fortsatt skal være naboer og kunder og ha et ok forhold der dere bor. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Denne mannen høres meget umoden og lite proff ut. Klart det må gjøres noe! 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ser det var en skriveleif her... jeg ønsker altså at hun skal finne seg en ny jobb og vil hjelpe henne med dette. Er slett ikke komfortabel med at hun skal fortsette i jobben etter dette. 0 Siter
Nikki Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er enig med de øvrige - få henne bort derfra! At han skaffer henne røyk i det skjulte og krever at dette holdes skjult fra deg, er etter min mening nok! Dette tyder på manglende dømmekraft og modenhet fra hans side, og kan sette henne i et avhengighetsforhold til ham som han senere kan utnytte ( i tillegg til at han er sjefen hennes.) Datteren din er i en sårabar alder, hvor det er lett å la seg "lede hen" av en eldre gutt/mann. Og desverre finnes det mannfolk som ikke ser sitt ansvar som den voksne, men som bevisst eller ubevisst utnytter ungjenter. Jeg skjønner at datteren din ønsker å jobbe, så jeg tenker det er riktig av deg å hjelpe henne med å finne seg en ny jobb. Men skulle dette ta for lang tid, så ville jeg uansett ha snakket med denne sjefen. Du kan ikke akseptere at han oppfører seg på den måten og har denne typen kontakt med ei ung jente på 15 år. 0 Siter
adelie Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Kanskje han har lyst på et nummer. Jeg ville ordnet opp i dette med en eneste gang. 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg tror jeg ville funnet en annen jobb til henne. Dersom inntekten var spesielt viktig for henne ville jeg gitt henne disse pengene til ny jobb var på plass. Når jenta var ute av bildet på nåværende jobb ville jeg muligens tatt en prat med daglig leder og eventuelt også vurdert en anmeldelse pga. det med røyken. Som arbeidsgiver til et barn har man stort ansvar. Brudd på tilliten slik som dette tror jeg politiet ser alvorlig på ettersom det angår barn. En annen ting er om jenta kanskje er litt for ung til å ta slike jobber. Kanskje avisen er bedre. Der trenger hun ikke forholde seg til sleske mannfolk 3 ganger egen alder. 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Han gjør noe ulovlig da, for det er vel ikke lov å kjøpe røyk til unger? Jeg hadde sagt opp jobben for henne og prøvd å finne en ny jobb - her ser jeg både det ene og det andre i hans tanker om henne.... Jeg tenker også umiddelbart at han har andre intensjoner enn bare å være grei og grøsser ved tanken. Jo mer jeg tenker på dette, jo mer forbannet blir jeg. 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg tror jeg ville funnet en annen jobb til henne. Dersom inntekten var spesielt viktig for henne ville jeg gitt henne disse pengene til ny jobb var på plass. Når jenta var ute av bildet på nåværende jobb ville jeg muligens tatt en prat med daglig leder og eventuelt også vurdert en anmeldelse pga. det med røyken. Som arbeidsgiver til et barn har man stort ansvar. Brudd på tilliten slik som dette tror jeg politiet ser alvorlig på ettersom det angår barn. En annen ting er om jenta kanskje er litt for ung til å ta slike jobber. Kanskje avisen er bedre. Der trenger hun ikke forholde seg til sleske mannfolk 3 ganger egen alder. Jeg synes ikke hun er for ung til å ha en slik jobb, hun sitter jo ikke i kassen, men setter på plass varer, rydder o.l. Man forventer jo at voksne folk oppfører seg og at sjefen er seriøs og følger etiske spilleregler i arbeidslivet. Det er snakk om 1-2 kvelder pr. uke og hun var overlykkelig når hun fikk denne jobben, så det blir et veldig stort tap for henne å slutte. Det er ikke så lett å få slike jobber her vi bor. 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville hjulpet min datter i å skaffe en ny jobb så raskt som mulig. Når hun var godt plassert i ny jobb, ville jeg tatt en samtale med denne mannen. På en så ordentlig måte som mulig, uten å bli sint. Både angående det uproffesjonelle sjef/ansatt-forholdet, det uprofesjonelle voksen/ungdom-forholdet og at han ga røyk til en som ikke har lov til å hjøpe røyk selv. Hvis du føler han tar det inn over seg, så ville jeg latt det være med det. Hvis han ikke håndterer det på en ok måte (slik at du tror han ikke ville unngått å oppføre seg på samme måte overfor en ny ekstrahjelp), ville jeg tatt kontakt med hans sjef. Jeg ville ikke snakket med noen andre om det, ikke kona hans og ikke andre kollegaer. Ikke minst fordi dere fortsatt skal være naboer og kunder og ha et ok forhold der dere bor. Jeg vet ikke om jeg har lyst til å ta det direkte med ham egentlig, kanskje skal jeg bare kontakte hans overordnede og be ham ta seg av saken. Måten han kommer til å ta det på er ikke så avgjørende egentlig. Når man i det hele tatt er nødt til å konfrontere en voksen med noe slikt, så synes jeg i grunnen ikke de fortjener å få en sjanse. Han skulle aldri hatt denne relasjonen til henne, og om den først oppsto, burde han kuttet ut første gang og ikke opprettholde og be henne holde dette skjult. For meg vitner det om total mangel på dømmekraft og om jeg lar det gå i det stille...hva med de andre unge jentene som jobber der og evt. kommer til å ta over etter min datter? Men jeg er altså i tvil om hvordan jeg skal takle det. Jeg er full av følelser og tenker kanskje ikke så rasjonelt. Jeg har store vanskeligheter med å se at han ikke har baktanker her, og at han er en type som kanskje har/eller vil lenger enn å tilby røyk. Dette utfra de sms'ene som jeg har lest. Hvis de var skrevet til meg av et hankjønn, ville jeg klart oppfattet dette som flørt, selv om innholdet ikke er galt i seg selv. Det går på bruk av tegn, tidspunktet de ble sendt på (sent på natten) osv. Jeg vet rett og slett ikke..men jeg har hatt en dårlig magefølelse ang. denne sjefen tidligere pga av en sms hun fikk...dette er flere måneder siden, men den gang var det heller ikke noe galt som sto,men jeg har hatt den i bakhodet og nå fikk jeg på en måte magefølelsen min bekreftet. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Hvor gammel er sjefen da? Om han er 19 tror jeg kanskje ikke jeg hadde laget så veldig mye styr - da hadde jeg ringt hans sjef og informert, og sag at du håper de vil ta seg av situasjonen uten at det blir ubehagelig for datteren din. Om han er 35 er saken en litt annen... 0 Siter
Gjest gå til sjefens overordnede Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg ville tatt med meg en utskrift av sms'ene, gått til sjefens overordnede og sagt, at enten får han skaffe din datter en ny jobb (med annen sjef) eller så blir det "oppvask." Politianmeldelse og dårlige rykter for forretningen. Forhåpentligvis kvitter han seg enten med den mannen, eller skaffer datteren din en ny jobb. 0 Siter
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Hvor gammel er denne sjefen da? Jeg syns det er anderledes om han er 18 enn 53år for å skrive det på den måten. Er han voksen, da ville jeg fått datteren min ut derfra fort som bare det, og gitt en skriftelig forklaring på at min datter var nødt til å slutte på dagen, denne ville jeg gitt til hans sjef igjen. Vennlig hilsen 0 Siter
BMS! Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Hvor gammel er sjefen da? Om han er 19 tror jeg kanskje ikke jeg hadde laget så veldig mye styr - da hadde jeg ringt hans sjef og informert, og sag at du håper de vil ta seg av situasjonen uten at det blir ubehagelig for datteren din. Om han er 35 er saken en litt annen... Og hadde jeg lest tråden først, så hadde jeg sluppet å svare. Syns ofte at slike butikksjefer i matbutikkene, ofte er noen skikkelige unge personer. Tenkte det samme som deg. Kommer jo helt ann på alder dette da. 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Hvor gammel er denne sjefen da? Jeg syns det er anderledes om han er 18 enn 53år for å skrive det på den måten. Er han voksen, da ville jeg fått datteren min ut derfra fort som bare det, og gitt en skriftelig forklaring på at min datter var nødt til å slutte på dagen, denne ville jeg gitt til hans sjef igjen. Vennlig hilsen Han er 32 år, så det er nok ingen jypling. Jeg hadde også reagert litt annerledes om han var rundt 19-20, selv om det fortsatt ville vært galt 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Hvor gammel er denne sjefen da? Jeg syns det er anderledes om han er 18 enn 53år for å skrive det på den måten. Er han voksen, da ville jeg fått datteren min ut derfra fort som bare det, og gitt en skriftelig forklaring på at min datter var nødt til å slutte på dagen, denne ville jeg gitt til hans sjef igjen. Vennlig hilsen 32 år 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Han er 32 år, så det er nok ingen jypling. Jeg hadde også reagert litt annerledes om han var rundt 19-20, selv om det fortsatt ville vært galt Venninnen til dattera mi, ble sammen med en på over 30 da hun bare var 15 år, de er fortsatt sammen etter 12 år. 0 Siter
Gjest lettere hysterisk Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Venninnen til dattera mi, ble sammen med en på over 30 da hun bare var 15 år, de er fortsatt sammen etter 12 år. Akkurat det er vel irrelevant i denne saken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.