Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at eksperter ofte anbefaler at man tar med en fagmann på visning ang. kjøp av leilighet.

Men jeg lurer på, hvilken fagmann? Og finnes det fagmenn som leier seg ut til slikt, eller må man basere seg på kjentfolk...?

Kanskje dumme spørsmål, men jeg lurer likevel:)

Skrevet

Bygningsingeniør, takstmann, arkitekt, byggeleder - noen som har generell peiling.

''Men jeg lurer på, hvilken fagmann? Og finnes det fagmenn som leier seg ut til slikt, eller må man basere seg på kjentfolk...?

'' Du kan sikkert hyre en person, men jeg ville sett boligen på egenhånd i første omgang, for ikke å sløse med penger (eller tid, dersom det er en vennetjeneste)

Gjest dyrekjøpt erfaring
Skrevet

Men for all del: DERSOM du tar med fagmann på visning, så ikke fortell det til en eneste sjel!!!!

Dersom selgeren tegner eierskifteforsikring i et selskap, og det viser seg at det er noe galt med bolligen som din medbrakte fagmann ikke oppdaget, så kommer du sannsynligvis ingen vei verken mot selskapet eller i retten - eller i alle fall blir det et laaaaaangt løp. Dersom de altså får vite at du hadde med fagmann.

Tar du med fagmann, viser det nemlig at du har "skjønt" at noe kan være feil med bolligen, og dermed blir all risiko overført til dere som kjøper.

Vi ligger i rettssak mot et eierskifteselskap nå, og i følge advokaten vår er det en lykke at vi ikke hadde med fagmann inn før kjøpet. Hadde vi hatt det, hadde vi tapt, mener han.

Skjønner at dette virker urimelig, men ikke noe er rimelig dersom dere havner i en boligtvist.

Så la enten vær å ta med fagmann, eller ta med fagmann, men hold for all del kjeft om det!

Skrevet

Men for all del: DERSOM du tar med fagmann på visning, så ikke fortell det til en eneste sjel!!!!

Dersom selgeren tegner eierskifteforsikring i et selskap, og det viser seg at det er noe galt med bolligen som din medbrakte fagmann ikke oppdaget, så kommer du sannsynligvis ingen vei verken mot selskapet eller i retten - eller i alle fall blir det et laaaaaangt løp. Dersom de altså får vite at du hadde med fagmann.

Tar du med fagmann, viser det nemlig at du har "skjønt" at noe kan være feil med bolligen, og dermed blir all risiko overført til dere som kjøper.

Vi ligger i rettssak mot et eierskifteselskap nå, og i følge advokaten vår er det en lykke at vi ikke hadde med fagmann inn før kjøpet. Hadde vi hatt det, hadde vi tapt, mener han.

Skjønner at dette virker urimelig, men ikke noe er rimelig dersom dere havner i en boligtvist.

Så la enten vær å ta med fagmann, eller ta med fagmann, men hold for all del kjeft om det!

Takk for tipset!

Jeg tror det blir befaringer uten fagmann i første omgang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...