Gå til innhold

Tiltak for de prostituerte etter lovendringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lagt frem noen plan fra de som kom med foraslag om lovedring av forbud om kjøp av sex i forhold inntekt til de prostituerte? Hva med de nå? Har møtt en del allerede som går i Oslos gater og tigger.. de fleste er litt på kjøret, og trenger sin daglige dose dop for å holde ut. Er det gitt tilbud om avrusning osv. til disse? Det tviler jeg egentlig på... Skal det bli skjulte "horehus" i leiligheter der de prostituerte må finne seg i hva som helst for å tjene penger, mer kriminalitet og mer tigging?

Lurer på hva langtidsplanene til politikerne er i denne saken jeg? Det er ikke bare bare å slutte med dop og få seg en jobb, som de fleste ønsker - nemlig et normalt liv med verdighet. De trenger tilbud om avrusning/metadon, et sted å bo (ikke hospitis som er narkoreir), og en jobb de kan utføre, evt. praksisplass (etter de har sluttet med dop, som kan ta svært lang tid), evt. utdanning hvis du har behov og ønsker det.

Skal de bare valse rundt blakke på gata nå, nøden etter dop? De er færre som tør å kjøpe sex på gata i Oslo nå, selv om det fortsatt er noen tullinger som prøver seg. Misforstå meg ret, jeg mener det er flott at det ikke er lov lenger.. Både for samfunnet generelt, og for kvinnene som "slipper" å selge kroppen og verdigheten sin - men de må få et annet tilbud til å tjene for livets opphold. Nå har de blitt fratatt "levebrødet" sitt..

Er det noen som vet om det er lagt planer jeg ikke har plukket opp? Hva mener du om saken?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...