Gjest innspill? Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vet at jeg snart må ta kontakt med bank og sjekke ut ting. Men er det noen som kan tro og synse litt med meg hadde det vært greit. Jeg leier leilighet nå til 5 500 kr, og har hovedomsorg for mitt barn på 12. Det kommer jeg til å fortsette med. Det betyr dobbel barnetrygd, bidrag og barnetillegg så lenge jeg er midlertidig uføretrygdet. Jeg har 1 mill etter oppgjør på konto som jeg skal bruke på boligkjøp. Nå skjønner jeg at jeg ikke er den mest lukrative personen en bank kan ha, pga min inntekt. Men jeg må jo på den andre siden bo et sted med barnet mitt. Jeg har vært inne på lånekalkulatorer og sett. Lagt inn ulike beløp, litt forskjellige rentesatser siden ingen kan spå om fremtiden og renteutviklingen. Uten avdragsfrihet, noe jeg vil prøve på å unngå så lenge det lar seg gjøre. Vil banken kunne gi meg et lån som tilsvarer rundt 6000-6500kr i renter og avdrag? Jeg vil jo uansett måtte betale det for å bo og leie. Jeg har utsikter til å begynne å jobbe i halv stilling snart, men jeg vet ikke om banken bryr seg om det. Har lengre høgskoleutdannelse og helsen er oppadgående. De har jo sikkerhet i at jeg har stort innskudd, og kan selge om dette ikke skulle gå. Og som sagt, et sted må jeg bo. 0 Siter
Spirello Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Du har en million du skal bruke til boligkjøp? Da blir det sikkert ikke noe problem for deg å få lån.. Du burde slå til nå mens prisene ennå er lave. Du får en fin treroms til 1 350 000. Da trenger du bare låne 350 000,- og det skulle jo gå bra, siden du har sikkerhet i leiligheten. Renta blir ganske lav med så lav prosent også.. Under 60% lån. Ta en telefon til banken din i dag, og be om et møte ang. boliglån.. Masse lykke til! Har nettopp kjøpt selv, og gleder meg til å betale 8500,- i mnd. på min egen leilighet, enn 7500,- i mnd. på leie (rett ut av vinduet) som jeg har gjort lenge.. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 >Vil banken kunne gi meg et lån som tilsvarer rundt 6000-6500kr >i renter og avdrag Ja! 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Det er jo ikke store lånet du trenger om du er heldig så det går nok helt fint. ) Selv har jeg i underkant av 250.000,- i lån nå, nedbetalingstid ca. 7 år igjen og betaler rundt 3600,- i mnd. 0 Siter
mrxx Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 I tillegg til den,millionen du har så kan du si til banken at du vil låne ett beløp som tilsvarer det du betaler i leie. Det er i alle fall ikke noe problem. Du får jo litt i skattelett også, så du kan låne litt mer enn det også faktisk. Du sier at du ikke er den mest ideelle lånetager, men husk at det er svært få som har så god sikkerhet for lånet som du har. 0 Siter
Speak Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Med så stor egenkapital + 0 betalingsanmerkninger (det vet jeg jo ikke om du har da....) så tror jeg du har stor mulighet til å få lån. Men du bør nok være moderat slik at mnd. utgiftene ikke blir stort større enn de du har i dag. At du antagelig kommer deg ut i jobb snart tror jeg ikke de komme til å tillegge stor vekt. Ta deg en tur i banken. Ta med regnestykket ditt (som viser at dette er godt gjennomtenkt) og presenterer det for dem. Lykke til:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.