Gå til innhold

Kakao

TorneROSA1365380904

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men her trenger vi nøyaktige mål ;O)

Bruker 100 gram sjokolade til 7.5 dl melk (Lager stort sett av 1.5 liter melk). Hvis jeg ikke har sjokolade, bruker jeg regia kakaopulver- 4-5 ss pr liter (står på pakken tror jeg).

Og til 1.5 liter melk bruker jeg 1/2 vaniljestang og 1 kanelstang og cs 1ss smør.

Fisker ut vanilje- og kakaostang når den har kokt opp.

That's it :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ganske enkel av meg, og pleier å følge bruksanvisningen på kakaopakken.

Ellers er varm sjokolade (dvs. av kokesjokolade) hakket bedre.

candyqueen_83
Skrevet

Bruker 100 gram sjokolade til 7.5 dl melk (Lager stort sett av 1.5 liter melk). Hvis jeg ikke har sjokolade, bruker jeg regia kakaopulver- 4-5 ss pr liter (står på pakken tror jeg).

Og til 1.5 liter melk bruker jeg 1/2 vaniljestang og 1 kanelstang og cs 1ss smør.

Fisker ut vanilje- og kakaostang når den har kokt opp.

That's it :-)

Må prøves :o) Takk

Skrevet

Jeg bruker:

H-melk

!/2 vaniljestang og 1 kanelstang (lar det koke opp sammen med melken) og 1 ss smør. (smør ja). Det blir veldig fyldig og fin kakao. Og er du litt eksperimentell, kan du prøve med bitttelitt chili oppi også. Spennende og eksotisk smak. Men ikke så "gammeldags" da :-)

*bling*

Glimt fra min fortid. Det hørtes kjent ut med smør, lurer på om vi brukte det når jeg var barn. Sikkert godt blir vel bittelitt salt da...

Mmm....fikk lyst på kakao nå

Skrevet

Vet ikke om det blir søtt nok av vaniljestanga? Aldri brukt det selv før så jeg vet ikke.

Vaniljestang er ikke søtt selv om det smaker vanilje. Not at all.

Skrevet

Er ute på tur 2 dager i uka, har med varmt vann og rett i koppen sjokolade pulver i liten boks. En sjelden gang så blir det kakao med kokesjokolade.

Skrevet

Jeg lager bare av kokesjokolade og melk.

Pisk gjerne krem og ha i en boks.

Ha en flott tur.

Skrevet

Litt vann i en kjele som tåler melk. Når vannet er nær kokepunktet har jeg oppi 1 plate kokesjokolade pr liter melk jeg skal koke av. I tillegg har jeg oppi ca 1 ts kakaopulver pr sjokoladeplate. Når sjokoladen er smeltet har jeg oppi melk og en dæsj med chilipulver, men for all del ikke for mye. Smak deg frem veldig forsiktig.

Hørtes spennende ut.

Hvor mye er en dæsj, bare bitte, bitte litt....

Skrevet

*bling*

Glimt fra min fortid. Det hørtes kjent ut med smør, lurer på om vi brukte det når jeg var barn. Sikkert godt blir vel bittelitt salt da...

Mmm....fikk lyst på kakao nå

Jeg og. Bare venter til jentungen har lagt seg og gubbelure har reist på jobb. Har noe lekker deilig belgisk sjokolade jeg fant her om dagen gjemt i skapet. (små, dyre pakker, ment for kun en snill jente- MEG :-))

Skrevet

Hørtes spennende ut.

Hvor mye er en dæsj, bare bitte, bitte litt....

Bitte bitte litt, ja. er ikke godt hvis kakaoen får for sterk smak av chili. Er bedre å ta bittelitt to ganger enn for mye en gang. 1/4 ts pr to liter, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...