Gå til innhold

typisk enkelte jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest mann som lurer...
Skrevet

lurer på en ting...har datet en dame litt nå, vi har gått tu

og snakket da om løst og fast. en hyggelig date. Så var vi

på kino, og da får en jo ikke snakket så mye...hun ville møte meg

igjen virket det som, men det rare er at hun nesten ikke stiller meg

noen spesielle spmørsmål om meg ...vil det komme etterhvert, eller hva er det egenglig som skjer? blir litt lei jeg da...vi er begge 28 år og voksne.

Gjest ViViola
Skrevet

Kanskje du er flink til å fortelle ting om deg selv når dere prater? Kanskje hun ikke er noen "quizmaster"? Kanskje hun rett og slett liker den fasen dere er i, der man sakte blir kjent med hverandre?

Folk er forskjellige; noen opptrer som gravende Se og Hør-journalister, mens andre går mer stille i dørene.

Spør henne, da vel, om det er noe hun lurer spesielt på?

Skrevet

Det er vel omtrent umulig å svare på for oss som ikkje kjenner henne, kanskje er ho sjenert?

Eller at ho er mest opptatt av seg sjøl?

Skrevet

Jeg foretrekker i alle fall å la ting komme fram i naturlige samtaler, uansett hvem det er jeg skal bli kjent med. Det føles veldig feil og unaturlig for meg å sitte og spørre ut en annen person.

Onsdag1365380628
Skrevet

Da jeg var fri og frank for etpar år siden var jeg på noen dater og jeg er nok akkurat som du oppfatter jenta som du har møtt. Jeg er ikke den som stiller spørsmål ved ting eller person, rett og slett fordi jeg er genert og vil ikke virke nyskjerrig. Jeg er slik når jeg treffer nye venner også, og ofte blir jeg litt utafor når jeg kommer hjem fordi jeg da kommer på ting jeg skulle spurt om. Det er selvsagt ikke nyskjerrig å være interessert i andres gjøren og laden, men for meg er det ikke så enkelt å komme på å stille de rette spørsmålene der og da. Så la jenta få tid til å bli trygg sammen med deg, så kommer nok spørsmålene etterhvert. Alternativt kan du jo fortelle selv.

Skrevet

Har ikke noe med jenter å gjøre. Enkelte personer er bare sånn. Enten de er sjenerte eller bare litt tankeløse.

Har forøvrig selv en kjæreste som er sånn. Vi har vært sammen i snart et år og han spør meg fortsatt ikke om noen ting som helst. Selv om jeg ofte kommenterer det. Han er bare sånn. Begynner å bli litt slitsomt og sårende etterhvert.

Hver enkelt som er sammen med slike personer må bare gå inn i seg selv og tenke over om de kan leve med personer som ikke virker som de brys seg. :-/

Skrevet

Tror nok det har mest med personen å gjøre. Ikke det at hun er jente.

Men... jeg var nok henne for noen år siden.

Litt fordi jeg ikke ville virke nysgjerrig. Og litt fordi jeg ikke ville vite for mye om den jeg datet. Litt av redsel for å skremme han bort med masse spørsmål og litt fordi jeg kanskje var redd for å bli glad i den personen han kunne vise seg å være og dermed bli såret om det ikke skulle bli oss likevel....

Jeg er ikke den jenta nå lenger. :-)

Skrevet

Jeg kan kjenne meg igjen i jenta di og hennes måte å være sammen med deg på.

Kanskje hun, som meg har en introvert (innadvendt) personlighet?

Introverte mennesker prosesserer tanker litt annerledes enn ekstroverte (utadvendte). Vi trenger litt tid til å tenke over hva vi vil si, og ofte er det slik at vi ikke kommer på hva vi ville ha sagt/kommentert/spurt om før etter at anledningen er over...

Det er også vanlig å drive selv-editering, dvs. at når jeg først snakker, har jeg endret på setningen ca. 8 ganger inne i hodet først ;-) Veldig mange av setningene kommer aldri så langt som til munnen, fordi jeg ikke anser dem som bra nok.

Denne selv-editeringen øker i takt med hvor viktig den personen jeg snakker med er for meg...

Det høres ut som om hun har lyst til å være sammen med deg, og hun har kanskje 100 spørsmål inni hodet som hun ikke tør stille deg.

Fortell henne det, at det gjør deg usikker at hun aldri spør deg om noe. Si at det ikke gjør noe om hun tar opp igjen et tema dere egentlig var ferdig med for 2 timer eller 2 dager siden - for det kan hende det er den tiden hun trenger.

Lykke til :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Extraversion_and_introversion

Skrevet

Har ikke noe med jenter å gjøre. Enkelte personer er bare sånn. Enten de er sjenerte eller bare litt tankeløse.

Har forøvrig selv en kjæreste som er sånn. Vi har vært sammen i snart et år og han spør meg fortsatt ikke om noen ting som helst. Selv om jeg ofte kommenterer det. Han er bare sånn. Begynner å bli litt slitsomt og sårende etterhvert.

Hver enkelt som er sammen med slike personer må bare gå inn i seg selv og tenke over om de kan leve med personer som ikke virker som de brys seg. :-/

Han der tror jeg at jeg kjenner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...