Gå til innhold

Trenger noen tanker fra dere..

Anbefalte innlegg

Gjest tankerihodet
Skrevet

Jeg var sammen med kjæresten i halvannet år.. så har vi hatt pause i 9 mnd,og nå har vi bestemt oss for å prøve igjen..

Dette ble bestemt 1. januar...siden da har jeg bare sett han 2 KORTE ganger.. Vi har det begge litt travelt akkurat nå en periode, men jeg føler likevel at jeg har forsøkt å prioritere han oppi alt dette, men jeg føler ikke alltid at han har prioritert meg. Ikke har jeg fått noen form for gode ord over tlf heller - ikke sagt at han er glad i meg eller noe som helst..

Jeg tok dette opp med han i dag, og han sier at klart at jeg fortjener noen godord fra han, men at jeg må være tålmodig med han...jeg blir helt forvirret jeg..kan man ikke gi hverandre noen gode ord i hverdagen selv om man ikke ser hverandre?

Han sa at jeg ofte ga han dårlig samvittighet hvis han ikke kunne være med meg, eller ikke ønsket å finne på en ting som jeg ønsket å finne på... og dette tok jeg til meg...

Og så hadde vi planlagt å gå tur sammen i morgen, dette har vi planlagt over noen dager, men da sa jeg selvsagt at hvis han følte at jeg hadde "presset" han til å gå denne turen,så kunne vi utsette den, uten at han skulle ha dårlig samvittighet for det..

Og da sa han enkelt og greit "da utsetter vi den, jeg må skrive noen søknader"... ikke _noen_ ord om at det var dumt (det er 1 uke siden sist vi så hverandre), eller at han så fram til å møte meg en annen dag...så jeg ble selvsagt veldig lei meg...hadde sett fram til endelig å møte han igjen og å ha hele dagen sammen med han...begge har nemlig FRI i morgen...

Jeg sa at jeg også kunne tenke meg å treffe han fordi jeg kunne trengt litt backup..jeg begynner nemlig i ny jobb på mandag og er litt overspent! Da fikk jeg til svar av han at det var _dårlig_ gjort av meg å si at han skulle støtte meg, fordi han hadde det verre sjøl fordi jeg hadde fått meg jobb og han ikke (begge er nyutdannet, han har annen jobb men ikke som det han er utdannet som).

Så jeg fortjener altså ikke støtte fordi han ikke har fått seg jobb? Er det ille av meg å si i fra til min egen kjæreste at jeg er stresset og trenger litt støtte fra han? Jeg støtter alltid han!!! Men det er ikke alltid han sier så masse om hvordan han har det så da kan jo ikke jeg vite det...

Hele denne forklaringen ble litt rotete, jeg har bare skrevet akkurat sånn jeg har tenkt det her og nå..

Men nå er altså turen ødelagt, og vi ser ikke hverandre før neste uke, sannsynligvis... Synes dere han burde prioritere annerledes når vi først er blitt sammen igjen? Bruker han en _hel_ dag til å skrive søknader? Hadde han ikke hatt et par timer til meg om han hadde hatt lyst?

Hva tenker dere?

Setter stor pris på råd her..

Skrevet

Jeg tror at om han ikke er klar for å prioritere deg og forholdet mer enn det du beskriver her, så er han ikke klar til å gjenoppta forholdet. Du må bestemme deg for om denne vinglingen er noe du ønsker å leve med, og hvis ikke så må du ta konsekvensen av det. Uansett må du gi ham tydelig beskjed om hva du forventer av ham.

Gjest bareentanke
Skrevet

Jeg forstår at du er lei deg, men tror faktisk ut i fra hva du beskriver at DU gjør lurt i å prioritere annerledes fremover. Med det mener jeg at jeg ikke kan se at denne kjæresten din kan komme deg i møte i forhold til dine behov og ønsker og hva er da vitsen med å ha et forhold til han?

Skrevet

På det stadiet dere er nå, som nystartet etter ni måneder pause, skulle man jo tro at det var kommet liv i den gamle forelskelsen igjen. Men dette virker dødt gitt.

Det er ikke meningen å være kald eller noe, men hvis han virkelig ville ha deg, så gikk han gladelig tur med deg på sin fridag. Hva har man ellers kjæreste for da?

Det virker ikke som du stiller urimelig høye krav til ham heller, så hvis han ikke kan imøtekomme dine behov bedre enn dette, er han vel ikke noe å gå videre med.

Jeg ville gitt beskjed om at du fra nå av går tur alene..

Gjest tankerihodet
Skrevet

På det stadiet dere er nå, som nystartet etter ni måneder pause, skulle man jo tro at det var kommet liv i den gamle forelskelsen igjen. Men dette virker dødt gitt.

Det er ikke meningen å være kald eller noe, men hvis han virkelig ville ha deg, så gikk han gladelig tur med deg på sin fridag. Hva har man ellers kjæreste for da?

Det virker ikke som du stiller urimelig høye krav til ham heller, så hvis han ikke kan imøtekomme dine behov bedre enn dette, er han vel ikke noe å gå videre med.

Jeg ville gitt beskjed om at du fra nå av går tur alene..

Jeg synes ikke du er kald, og jeg setter _stor_ pris på at du og de andre her har tatt dere tiden til å lese det jeg skrev og gitt meg respons på det..

Jeg sitter og tenker det samme - hva er vitsen med å ha et forhold til han når han ikke kan planlegge og prioritere meg mer enn dette? I hvertfall nå i starten!

Det jeg ikke sa, var at vi har vært masse med hverandre dette året vi har hatt pause også, så jeg føler vel aldri at det har vært helt slutt..Men han har vært usikker på hva han vil, men nå er han SIKKER sier han...på at han vil ha meg...Vi har nemlig hatt det ganske så bra sammen dette året vi har hatt pause.

Er ikke bare bare når man er blitt så glad i en person heller..Kommer alltid på noen unnskyldninger for meg selv for å fortsette forholdet.."han er bare sliten akkurat nå, siden han har jobbet så mye" osv osv..

Men akkurat i kveld er jeg veldig trist for at turen ble avlyst....mest fordi jeg da ikke føler at han _vil_ være med meg.. Og om han ringer senere og foreslår at vi tar turen likevel så føler jeg at han gjør dette _kun_ fordi han føler seg "presset" til det....skal jeg ta turen med han om han foreslår det, eller være "vanskelig" og si at nå kan han ha det så godt? :-) (jeg har en tendens til å være _veldig_ dumsnill)

Skrevet

Jeg synes ikke du er kald, og jeg setter _stor_ pris på at du og de andre her har tatt dere tiden til å lese det jeg skrev og gitt meg respons på det..

Jeg sitter og tenker det samme - hva er vitsen med å ha et forhold til han når han ikke kan planlegge og prioritere meg mer enn dette? I hvertfall nå i starten!

Det jeg ikke sa, var at vi har vært masse med hverandre dette året vi har hatt pause også, så jeg føler vel aldri at det har vært helt slutt..Men han har vært usikker på hva han vil, men nå er han SIKKER sier han...på at han vil ha meg...Vi har nemlig hatt det ganske så bra sammen dette året vi har hatt pause.

Er ikke bare bare når man er blitt så glad i en person heller..Kommer alltid på noen unnskyldninger for meg selv for å fortsette forholdet.."han er bare sliten akkurat nå, siden han har jobbet så mye" osv osv..

Men akkurat i kveld er jeg veldig trist for at turen ble avlyst....mest fordi jeg da ikke føler at han _vil_ være med meg.. Og om han ringer senere og foreslår at vi tar turen likevel så føler jeg at han gjør dette _kun_ fordi han føler seg "presset" til det....skal jeg ta turen med han om han foreslår det, eller være "vanskelig" og si at nå kan han ha det så godt? :-) (jeg har en tendens til å være _veldig_ dumsnill)

Ja, du har rett i, at det er jo spesielt nå at det burde fungere fint, hvor dere endelig har bestemt dere.

Hvis han likevel skulle foreslå at dere går tur, så ville jeg gå, men bruke den som en mulighet til å snakke ut om disse tingene. Og gjøre opp med hverandre hva dere egentlig har behov for, og om behovene inkluderer hverandre.

Gjest tankerihodet
Skrevet

Ja, du har rett i, at det er jo spesielt nå at det burde fungere fint, hvor dere endelig har bestemt dere.

Hvis han likevel skulle foreslå at dere går tur, så ville jeg gå, men bruke den som en mulighet til å snakke ut om disse tingene. Og gjøre opp med hverandre hva dere egentlig har behov for, og om behovene inkluderer hverandre.

Ja, jeg burde vel gjøre det *sukk* Jeg som hadde sett for meg den fineste turen..

Men den kan jo bli fin enda.. Men det innebærer at _han_ foreslår at vi går..

Og møtes vi ikke i morgen så blir det en stund til..kanskje 1 uke.. Men kanskje han får tenkt seg litt om da..

Takk for støtten!!

Skrevet

Ja, jeg burde vel gjøre det *sukk* Jeg som hadde sett for meg den fineste turen..

Men den kan jo bli fin enda.. Men det innebærer at _han_ foreslår at vi går..

Og møtes vi ikke i morgen så blir det en stund til..kanskje 1 uke.. Men kanskje han får tenkt seg litt om da..

Takk for støtten!!

Bare hyggelig, lykke til:-)

Gjest tankerihodet
Skrevet

Bare hyggelig, lykke til:-)

Tusen takk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...