Gjest Geir Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/01/14/nyheter/tabloid/tv2/kare_willoch/krigen_i_gaza/4379697/ 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Nå må fru Levin roe seg ned. Enig. Willoch er (slik eg ser det) en stor humanist, at han er kritisk til Israels handlinger er helt legitimt og faller inn under ytringsfriheten. Men det Fru Levin sa, (tror eg) vil kunne kalles injurierende påstander! Ganske nedrig og ynkelig sagt, slik går det når en skal utveksle meninger med en kunnskapsrik mann og sjøl går tom for gode argumenter, da har enkelte en tendens til å falle ned på dette nivået, desverre... 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Enig. Willoch er (slik eg ser det) en stor humanist, at han er kritisk til Israels handlinger er helt legitimt og faller inn under ytringsfriheten. Men det Fru Levin sa, (tror eg) vil kunne kalles injurierende påstander! Ganske nedrig og ynkelig sagt, slik går det når en skal utveksle meninger med en kunnskapsrik mann og sjøl går tom for gode argumenter, da har enkelte en tendens til å falle ned på dette nivået, desverre... Man kan sikkert kalle Willoch mye, men rasist er han ikke. Er man rimelig mentalt oppegående bør man enkelt skjønne hva han mente. 0 Siter
morsan Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Nå må fru Levin roe seg ned. Helt enig. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Dette innslaget så jeg flere ganger på morgennyhetene i dag, og da påstår Levin at dette er noe Willoch har sagt på NrK. Det samsvarer ikke med denne artikkelen..? Merket meg at innslaget på nyhetene tydelig var vinklet i Willochs favør, de viste f.eks. ikke tydelig hvor Levin hadde sin referanse fra. Så jeg forstår egentlig lite av hvordan denne saken oppsto.. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Dette innslaget så jeg flere ganger på morgennyhetene i dag, og da påstår Levin at dette er noe Willoch har sagt på NrK. Det samsvarer ikke med denne artikkelen..? Merket meg at innslaget på nyhetene tydelig var vinklet i Willochs favør, de viste f.eks. ikke tydelig hvor Levin hadde sin referanse fra. Så jeg forstår egentlig lite av hvordan denne saken oppsto.. Her står det litt mere om bakgrunnen for utsagnet. http://www.abcnyheter.no/node/81495 0 Siter
ecbole Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2878600.ece 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 23. januar 2009 Skrevet 23. januar 2009 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2878600.ece Joda, eg forstår at ho reagerer emosjonellt. Men kommentarene om Willock var "under beltestedet", og vel så det... 0 Siter
ecbole Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Joda, eg forstår at ho reagerer emosjonellt. Men kommentarene om Willock var "under beltestedet", og vel så det... Mange reagerer på at Willoch i årevis har kritisert nokså ensidig Israel og tatt med det de mener er historieforvrengning. I det er en indirekte støtte til de terrororganisasjoner som vil utslette staten Israel og aksept av de politiske forutsetninger disse organisasjonene bygger på, bortsett fra islam i seg selv. Disse organisasjonene har en klart rasistisk profil basert på islamisme. Når Willoch er så ensidig i kritikken mot Israel og ikke tar avstand fra denne antisemittismen, blir inntrykket deretter. I verste fall er derfor det Willoch kommer med rasisme, i beste fall ytterst tåpelig. Uten å ta stilling til om Willoch er rasist, har Levin utvilsomt et godt poeng i kritikken av Willochs ensidighet. Og har du fulgt med i media, ser du at den oppfatningen deler hun med veldig mange andre. Da burde heller Willoch gå egne utsagn mer i sømmene og forsøke å finne ut hvorfor han skremmer jøder som Levin og andre. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Mange reagerer på at Willoch i årevis har kritisert nokså ensidig Israel og tatt med det de mener er historieforvrengning. I det er en indirekte støtte til de terrororganisasjoner som vil utslette staten Israel og aksept av de politiske forutsetninger disse organisasjonene bygger på, bortsett fra islam i seg selv. Disse organisasjonene har en klart rasistisk profil basert på islamisme. Når Willoch er så ensidig i kritikken mot Israel og ikke tar avstand fra denne antisemittismen, blir inntrykket deretter. I verste fall er derfor det Willoch kommer med rasisme, i beste fall ytterst tåpelig. Uten å ta stilling til om Willoch er rasist, har Levin utvilsomt et godt poeng i kritikken av Willochs ensidighet. Og har du fulgt med i media, ser du at den oppfatningen deler hun med veldig mange andre. Da burde heller Willoch gå egne utsagn mer i sømmene og forsøke å finne ut hvorfor han skremmer jøder som Levin og andre. Ok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.