Gå til innhold

Melatonin på nett/utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen
Skrevet

Hei. Slett gjerne dette innlegget hvis det kan ansees som noe forbudt ved norsk lov. Jeg velger å poste dette på grunnlag av at psykiateren min sa det var lov.

Så jeg lurer på: Er det noe sted man kan få kjøpt melatonin på Internett (hvis det er fra USA, hvordan er det med ekstrakostnader for post og ev. toll?)

Eller har de det i Sverige eller annet utland?

Jeg spør fordi jeg sliter hardt med døgnrytmen og må bruke Imovane i doser på 12,5mg (mindre dose holder ikke for meg selv ved respektfull bruk). Tar ikke dette sovemidlet fast i mer enn et par uker om gangen fordi jeg ikke vil miste effekten eller bli avhengig av det.

Også er det saken at Circadin - som er godkjent på resept i Norge er veldig dyrt. 155-160 kr for 21 tabletter. For meg er dette rett og slett for dyrt. Dermed sa psykiateren til meg at hun hadde flere pasienter som kjøpte fra utlandet, og at det sikkert var mulig å få kjøpt via internett. Jeg spurte selvsagt om det var lovlig, noe hun mente det var.

Så derfor: Er det noe sted jeg kan får kjøpt dette? Erfaring fra en sykehusinnleggelse tilsa at 3-6mg var ok. Og jeg er ute etter ren melatonin uten masse rare tilskudd man ikke vet hva er.

På forhånd takk :)

Gjest imovane-bruker på 10.året
Skrevet

siden melatonin er et lovlig middel,regner jeg med det er lovlig å bestille fra utland.har som deg prøvd det melatonin-produktet du kan få av legen,men med liten effekt(jeg betaler mye for en god natts søvn,men melatonin funket ikke for meg,rett og slett)

tror grensen for å betale toll er 200....

andre har nok mer info

Onsdag1365380628
Skrevet

siden melatonin er et lovlig middel,regner jeg med det er lovlig å bestille fra utland.har som deg prøvd det melatonin-produktet du kan få av legen,men med liten effekt(jeg betaler mye for en god natts søvn,men melatonin funket ikke for meg,rett og slett)

andre har nok mer info

Jeg bestiller Melatonin over nett og får det enkelt og greit hjem i postkassen. Nå er det nok ingen forskjell på den som man får hos legen og den som bestilles på nett. Om du allerede har prøvd Melatonin etter resept fra lege vil du ikke få annen effekt fra Melatonin fra utlandet.

Gjest firepile
Skrevet

andre har nok mer info

Er ikke noe toll på legemidler. Derimot må man betale mva + gebyr hvis vareverdien er større enn 200.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg svarte på det som innskriveren under hadde skrevet, så det kan du jo ta en kikk på. Jeg vil tilføye at jeg har fått Melatonin etter resept fra lege og betalte i underkant av 200 for en boks på 100 stykker. Jeg vet at det nye produktet heter circadin men synes det er merkelig at det er blitt så dyrt? Du kan isåfall bestille Melatonin på nett, jeg betaler 199 for en boks og får den ifra england. Det kommer bare 29 kroner i tillegg for porto og sånt og den kommer rett hjem i postkassen. Veldig greit.Adressen er http://h-by-m.com/index.php

Gjest Hoggormen
Skrevet

Jeg svarte på det som innskriveren under hadde skrevet, så det kan du jo ta en kikk på. Jeg vil tilføye at jeg har fått Melatonin etter resept fra lege og betalte i underkant av 200 for en boks på 100 stykker. Jeg vet at det nye produktet heter circadin men synes det er merkelig at det er blitt så dyrt? Du kan isåfall bestille Melatonin på nett, jeg betaler 199 for en boks og får den ifra england. Det kommer bare 29 kroner i tillegg for porto og sånt og den kommer rett hjem i postkassen. Veldig greit.Adressen er http://h-by-m.com/index.php

Hei, og takk for linken :)

Jeg har prøvd (et antagelig likt) melatoninprreparat på sykehus som alternativ til sovemedisiner som Imovane. Det slo knockout på meg, mens Imovane ikke "biter" så veldig på meg.

Det er kanskje rart at det er blitt så dyrt med Circadin, men ifølge felleskatalogen ligger 21 stk. på 156kr.

Vi er nok forskjellige i hvordan vi reagerer på ting, siden jeg har hørt av flere at de foretrekker vanlige sovemedisiner og har dårlig erfaring med melatonin. Jeg er bare så lei av å få døgnet på skeiva. Er alt for våken om kveldene rett og slett.

Gjest annavann
Skrevet

Jeg har ikke stor effekt av Melotonin. Pleier å kjøpe det i USA. Har glemt å spørre en venninne som fikk meg til å kjøpe det for seg om de virket på henne.

Jeg har mye bedre nytte av Immovane

Onsdag1365380628
Skrevet

Hei, og takk for linken :)

Jeg har prøvd (et antagelig likt) melatoninprreparat på sykehus som alternativ til sovemedisiner som Imovane. Det slo knockout på meg, mens Imovane ikke "biter" så veldig på meg.

Det er kanskje rart at det er blitt så dyrt med Circadin, men ifølge felleskatalogen ligger 21 stk. på 156kr.

Vi er nok forskjellige i hvordan vi reagerer på ting, siden jeg har hørt av flere at de foretrekker vanlige sovemedisiner og har dårlig erfaring med melatonin. Jeg er bare så lei av å få døgnet på skeiva. Er alt for våken om kveldene rett og slett.

Grunnen til at flere foretrekker vanlige sovemidler er at de rett og slett gir en rus, og at man venner seg til den deilige følelsen av at kroppen slapper av. Det er nesten som man blacker ut, man sovner ikke. Jeg har selv brukt Imovane i flere år og dagens høydepunkt ble etterhvert pillen til kvelds.

Når man så skal prøve Melatonin blir man ofte skuffet. Man tar pillen etter anvisningen og venter på virkningen. Men hva skjer, jo man kjenner knapt noe som helst og regner med at dette er bare humbug. Men Melatonin er et søvnhormon, som hjelper hjernen på å innstille seg på nattesøvn. Hvis man ikke går å legger seg sovner man ikke, og man kjenner seg kanskje ikke det grann trett en gang. Å sitte i stua og vente på virkningen hjelper ikke, man må legge seg og "bestemme" seg for at det er natt og sovetid.

Prøv gjerne Melatonin over litt tid, for meg ble virkningen bedre etterhvert. Lykke til.

Gjest Hoggormen
Skrevet

Grunnen til at flere foretrekker vanlige sovemidler er at de rett og slett gir en rus, og at man venner seg til den deilige følelsen av at kroppen slapper av. Det er nesten som man blacker ut, man sovner ikke. Jeg har selv brukt Imovane i flere år og dagens høydepunkt ble etterhvert pillen til kvelds.

Når man så skal prøve Melatonin blir man ofte skuffet. Man tar pillen etter anvisningen og venter på virkningen. Men hva skjer, jo man kjenner knapt noe som helst og regner med at dette er bare humbug. Men Melatonin er et søvnhormon, som hjelper hjernen på å innstille seg på nattesøvn. Hvis man ikke går å legger seg sovner man ikke, og man kjenner seg kanskje ikke det grann trett en gang. Å sitte i stua og vente på virkningen hjelper ikke, man må legge seg og "bestemme" seg for at det er natt og sovetid.

Prøv gjerne Melatonin over litt tid, for meg ble virkningen bedre etterhvert. Lykke til.

Heisann!

Jeg fikk prøve en dose på 6mg melatonin under en innleggelse på psykehus. Ble kjempetrøtt av det jeg.

Ellers... Jeg føler ikke at jeg blir rusa av hverken Imovane, Apodorm, Valium, Rivotril.... Det ene blir jeg rett og slett bare trøtt av (og imovane smaker i tillegg forj'**g). De beroligende typene benzodiazepiner tatt mot angst gjør meg bare "som folk." Jeg blir ikke "stein." Derfor er det ikke noe høydare for meg, men vi reagerer veldig forskjellig da. Husker jeg fikk Rohypnol på vanlig sykehus for en del år siden, og det følte jeg nok litt mere som en rus før jeg entra drømmeland. Jeg har aldri sovet så godt på noe som det, men jeg vil ikke betale "rusprisen som er avhengighet" og er glad for at dette nå er et A-preparat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...