Gå til innhold

Demonstrasjoner i Oslo - holde oss unna sentrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo varslet en rekke demonstrasjoner i Oslo sentrum fremover. Også på lørdag. Da har vi tenkt oss til dit på en lenge planlagt tur. Må si at det ikke frister så mye å dra, særlig siden vi skal ha med barn.

Bør en holde seg unna når en vet at det kan bli opptøyer og bråk? Vi skal på Disney on Ice i Spektrum, og det er jo et stykke unna området som demonstrantene skal være. Synd å droppe turen når vi har betalt for billetter og ungene gleder seg.

Kan vi ta det med ro hvis vi satser på kun å oppholde oss i området rundt Spektrum/Oslo City?

Skrevet

Selvfølgelig skal dere dra! Ingen er tjent med at noen få bråkmakere får byen for seg selv.

Det er ikke sånn at hele Oslo er en slagmark selv om en demonstrasjon utarter.

Skrevet

Selvfølgelig skal dere dra! Ingen er tjent med at noen få bråkmakere får byen for seg selv.

Det er ikke sånn at hele Oslo er en slagmark selv om en demonstrasjon utarter.

Takk for svar. Var egentlig det jeg ville høre ;)

Man vil jo ikke utsette ungene sine for fare, og når man hører om opptøyene som var, med skadde folk, rakettskyting etc. så blir man jo litt skeptisk. Særlig når man ikke er fra den store, store byen selv, men en trygg liten landsby i utkantsnorge, hvor aldri noe skummelt skjer. ;)

Skrevet

Man vil jo ikke utsette ungene sine for fare, og når man hører om opptøyene som var, med skadde folk, rakettskyting etc. så blir man jo litt skeptisk. Særlig når man ikke er fra den store, store byen selv, men en trygg liten landsby i utkantsnorge, hvor aldri noe skummelt skjer. ;)

Det ser ut til at demonstrasjonen skal være kl. 13 ved Stortinget. Uansett hvilken forestilling dere skal på, er det jo ingen grunn til å være så langt nede i byen kl. 13 - 14. Stortinget og slottet kan evt. dere se på en annen gang.

Hvis det oppstår noe rundt den demonstrasjonen, kommer det nesten garantert til å foregå i retning slottsparken, altså motsatt vei i forhold til Spektrum.

Kos dere på Disney On Ice!

Skrevet

Helt enig med laban - hold dere unna Stortinget, samt området rundt den israelske ambassaden (sjelden turister har noe der å gjøre, så dne blir lett). Oslo er stor, og det er ingen slagmark over hele byen:-)

Skrevet

Det ser ut til at demonstrasjonen skal være kl. 13 ved Stortinget. Uansett hvilken forestilling dere skal på, er det jo ingen grunn til å være så langt nede i byen kl. 13 - 14. Stortinget og slottet kan evt. dere se på en annen gang.

Hvis det oppstår noe rundt den demonstrasjonen, kommer det nesten garantert til å foregå i retning slottsparken, altså motsatt vei i forhold til Spektrum.

Kos dere på Disney On Ice!

''Hvis det oppstår noe rundt den demonstrasjonen, kommer det nesten garantert til å foregå i retning slottsparken, altså motsatt vei i forhold til Spektrum.''

Det var det jeg tenkte også. Men godt å få det fra andre også. Takk for svar - vi skal kose oss! :)

Skrevet

Helt enig med laban - hold dere unna Stortinget, samt området rundt den israelske ambassaden (sjelden turister har noe der å gjøre, så dne blir lett). Oslo er stor, og det er ingen slagmark over hele byen:-)

Takk for svar :) Virker som jeg har overdramatisert. Vi skal kose oss på Oslotur på lørdag. :)

Skrevet

Takk for svar :) Virker som jeg har overdramatisert. Vi skal kose oss på Oslotur på lørdag. :)

Litt overdramatiskering gjør ikke noe så lenge dere komme rlikevel! :-)

God tur og god fornøyelse i Spektrum:-)

Gjest Bønder i byen
Skrevet

Ja, ja.... Mye man ska bekymre seg over. Vet ikke hvor du er fra, men Oslo er en stor by, og det har da ikke vært slik at hele Oslo har vært utsatt for dette.

Det er helt trygt og reise på Disney on Ice, det er langt unna der demonstrasjonen skal være. Mediene har nok en tendens til å svartmale byen, men det må vel være grenser på hysteri også.

Det er også helt safe for deg og reise opp til stortinget og ned igjen, demonstrasjonene går fra stortinget til Den Israelse ambasaden, og den ligger i en gate som du som turist ikke naturlig ville gått i uansett. Men å vise ungene slottet og slottsparken ville jeg kanskje gjort en annen helg om jeg var deg.

Gjest Bønder i byen
Skrevet

Må bare si at det er ingen uskyldige som ikke viste hvor de var som ble skadet av raketter.

De var med i demonstrasjonen. Demonstrasjonene er faktisk bra, helt til pøbelgjengen kommer mer for å lage bråk, enn å ytre sin mening.

Politiet i Oslo gjorde forje helg en helt fantastisk jobb.

Skrevet

Ja, ja.... Mye man ska bekymre seg over. Vet ikke hvor du er fra, men Oslo er en stor by, og det har da ikke vært slik at hele Oslo har vært utsatt for dette.

Det er helt trygt og reise på Disney on Ice, det er langt unna der demonstrasjonen skal være. Mediene har nok en tendens til å svartmale byen, men det må vel være grenser på hysteri også.

Det er også helt safe for deg og reise opp til stortinget og ned igjen, demonstrasjonene går fra stortinget til Den Israelse ambasaden, og den ligger i en gate som du som turist ikke naturlig ville gått i uansett. Men å vise ungene slottet og slottsparken ville jeg kanskje gjort en annen helg om jeg var deg.

Synes du er unødvendig nedlatende.

"Det er helt trygt og reise på Disney on Ice, det er langt unna der demonstrasjonen skal være."

Det kunne jo hende at de ville tusle seg en tur i byen når de først var på besøk, og det er ikke rart å væreengsteig når man skal ha med seg barn. Jeg har forøvrig bodd i Oslo hele mitt voksne liv, og har selv barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...