Gå til innhold

Sur venninne, hva gjør jeg nå ?

Anbefalte innlegg

Gjest Petunia II
Skrevet

Fikk invitasjon til et 50 års lag av en omgangsvenninne/jobbkollega. Dette kolliderte med et stort historisk ettgangs arrangement på jobb. Personen hadde egentlig byttet dato på laget sitt for hun hadde også lyst å være med på arrangementet og jeg var innstilt på endret dato og var glad for å få med meg begge deler :-D

Og så kom invitasjonen, og da var den igjen med samme dato som jobbarrangementet som jeg hadde mest lyst å gå på.

Jeg kom i en litt vanskelig situasjon, og brukte en dag mer enn svarfristen på å svare.

Personen som skulle ha lag har da sendt ut sms til alle som ikke har svart innen fristen at vi var ufhølige, respektløse. At hun beklaget bryderiet, og trakk invitasjonen tilbake.

Synes kanskje dette var å ta litt av. Noen glemmer jo å svare, andre er trege etc etc, men selvfølgelig bør man svare innen fristen. Jeg har sendt personen en mail og beklaget at vi ikke svarte innen fristen, jeg har og sagt at jeg ønsker videre kontakt og håper vi kan skvære opp, men hun har ikke svart tilbake.

Blir veldig merkelig situasjon siden vi jobber i samme avdeling og sitter i åpent landskap.

Men hva tenker dere andre ?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

3

• morsan

2

• Katt-ja

2

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenker at dette er en rar situasjon. Dumt å ikke svare innen fristen, og megateit og umoden oppførsel av jubilanten. Hun var like klar over datoen for jobbarrangementet, som deg og de andre?

Skrevet

Det var da en merkelig oppførsel av henne bare etter en dag. Jeg er enig i at det bør svares innen svarfristen, det er en uting og ikke gjøre det, men å svare slik hun gjør er heller ikke bra.

Så dette burde dere få diskutert dere i mellom.

Vel, hun har jo trukket invitasjonen så da hadde ikke jeg gjort noe mer ut av det, så lenge jeg hadde prøvd å få henne i tale og få det ut av verden og vil hun ikke det så får det være hennes sak.

Jeg hadde prøvd å strekke meg langt, men hadde jeg ikke fått respons så hadde jeg lagt saken død og ikke brydd meg mer.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ved alle invitasjoner der man ber en del gjester, må man regne med at en viss prosent ikke svarer innen frister. Sånn er det bare, dessverre.

Men det man da gjør, er å sende en liten purring, man trekker ikke tilbake innbydelsen. Og man anklager ikke de inviterte for å være respektløse!

Det er så jeg lurer på om dette er det første selskapet hun skal holde, til tross for alderen?

Jeg syns du la deg unødvendig flat. Du kunne nøyd deg med å beklage sent svar.

Jeg syns ikke du trenger å gjøre mer nå, det får bli opp til henne å ta kontakt. På jobb kan du hilse vennlig og si hei, og la det bli med det.

Skrevet

Ved alle invitasjoner der man ber en del gjester, må man regne med at en viss prosent ikke svarer innen frister. Sånn er det bare, dessverre.

Men det man da gjør, er å sende en liten purring, man trekker ikke tilbake innbydelsen. Og man anklager ikke de inviterte for å være respektløse!

Det er så jeg lurer på om dette er det første selskapet hun skal holde, til tross for alderen?

Jeg syns ikke du trenger å gjøre mer nå, det får bli opp til henne å ta kontakt. På jobb kan du hilse vennlig og si hei, og la det bli med det.

Jeg er enig, så jeg skriver under her, jeg.

Skrevet

Helt enig.

Skrevet

Kjære vene. Det var jo vel å overreagere. Jeg tror jeg hadde servert en hvit løgn og sagt at jeg dessverre hadde glemt fristen i en hektisk hverdag. Å bli uvenner for en slik bagatell er jo trist.

Gjest Petunia II
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232012537' post='4065954]

Jeg tenker at dette er en rar situasjon. Dumt å ikke svare innen fristen, og megateit og umoden oppførsel av jubilanten. Hun var like klar over datoen for jobbarrangementet, som deg og de andre?

Ja, hun var klar over at dette kolliderte, jobbinvitasjonen kom først, og hennes etterpå. Det er ikke et vanlig jobb arrangement, da hadde ikke valget vært vanskelig. Men dette er samling av hele bedriften med masse underholding, kjendiser etc etc, altså et spesielt arrangement.

Jeg ble jo kjempeglad når hun sa hun hadde fått byttet dato, men så var hun snill og ga fra seg lokalet igjen, og jeg ble veldig overrasket når jeg fikk invitasjonen og det var tilbake på den datoen det ikke passet så bra.

Nei, jeg legger meg ikke mer flat nå. Og jeg hadde selv selskap i høst og det var en del som ikke svarte innen fristen, men da sendte jeg bare en sms og purret på en pen måte.

Jeg vil tro hun brenner en del broer med den heftige sms'n.

Jeg har og prøvd å forklare at jeg syntes valget ble vanskelig, at jeg svarte for sent, fordi jeg hadde vært litt "redd" for at hun skulle bli lei seg og skuffet fordi jeg valgte jobbarrangementet. Min samboer jobber og i samme bedrift og han ville også på jobbarrangementet. Ville blitt helt feil å gå på noe annet når begge to hadde mest lyst til det.

Skrevet

Det der med at det allikevel ble kollisjon, kan ha årsaker det ikke er så lett for utenforstående å vite noe om.

Men hun kan ikke ha vært ute i mye hardt vær dersom hun kaller folk respektløse og uhøflige bare fordi de ikke overholder en slik frist. Man kan ergre seg litt i eget hode, men ikke ta det ut på den måten. Sånn er faktisk livet, folk har mye å passe på. Hun kan ikke regne med å være sentrum i alles liv.

Man beklager at man glemte fristen (én dag for sent er uansett lite) og ferdig med det. Vil hun virkelig gjøre dette til en stor sak, er det hennes problem

synes

Skrevet

''Ved alle invitasjoner der man ber en del gjester, må man regne med at en viss prosent ikke svarer innen frister. Sånn er det bare, dessverre.

Men det man da gjør, er å sende en liten purring, man trekker ikke tilbake innbydelsen. Og man anklager ikke de inviterte for å være respektløse!''

100% enig, også om det ikke er en slik "forhistorie" som i dette tilfellet.

Inviterer man, må man bare ta med i beregningen at enkelte er litt sene med å svare.

Skrevet

Det der med at det allikevel ble kollisjon, kan ha årsaker det ikke er så lett for utenforstående å vite noe om.

Men hun kan ikke ha vært ute i mye hardt vær dersom hun kaller folk respektløse og uhøflige bare fordi de ikke overholder en slik frist. Man kan ergre seg litt i eget hode, men ikke ta det ut på den måten. Sånn er faktisk livet, folk har mye å passe på. Hun kan ikke regne med å være sentrum i alles liv.

Man beklager at man glemte fristen (én dag for sent er uansett lite) og ferdig med det. Vil hun virkelig gjøre dette til en stor sak, er det hennes problem

synes

''Hun kan ikke regne med å være sentrum i alles liv.''

he he

Skrevet

Jeg tenker det høres ut som hun sliter.. Og jeg ville definitivt ikke ha lyst til å gå på den festen uansett, om jeg hadde fått en slik sms.

Skrevet

Ja, hun var klar over at dette kolliderte, jobbinvitasjonen kom først, og hennes etterpå. Det er ikke et vanlig jobb arrangement, da hadde ikke valget vært vanskelig. Men dette er samling av hele bedriften med masse underholding, kjendiser etc etc, altså et spesielt arrangement.

Jeg ble jo kjempeglad når hun sa hun hadde fått byttet dato, men så var hun snill og ga fra seg lokalet igjen, og jeg ble veldig overrasket når jeg fikk invitasjonen og det var tilbake på den datoen det ikke passet så bra.

Nei, jeg legger meg ikke mer flat nå. Og jeg hadde selv selskap i høst og det var en del som ikke svarte innen fristen, men da sendte jeg bare en sms og purret på en pen måte.

Jeg har og prøvd å forklare at jeg syntes valget ble vanskelig, at jeg svarte for sent, fordi jeg hadde vært litt "redd" for at hun skulle bli lei seg og skuffet fordi jeg valgte jobbarrangementet. Min samboer jobber og i samme bedrift og han ville også på jobbarrangementet. Ville blitt helt feil å gå på noe annet når begge to hadde mest lyst til det.

"Nei, jeg legger meg ikke mer flat nå. "

Om du ikke får svar på mailen din (det vil jo være ironisk, i og med at hun legger så stor vekt på å svare..;-) ville je faktisk tatt det opp med henne neste gang jeg traff henne, at det varikke meningen å væe høflig. Mens hun derimot, såret ganske kraftig ved å trekke invitasjonen på den måten.

Hun har kanskje brentbroen uansett, men jeg hadde villet ta det opp.

Skrevet

"var ikke meningen å være Uhøflig".. Hoi, hvor det går i svingene.... ;o)

Skrevet

Oj, du snakker om overreaksjon. Er hun litt i ubalanse? Hvis hun blir sur og vil kutte kontakten pga dette er det vel ikke så mye du kan(bør) gjøre med det. Du kan jo ikke krype for henne heller.

Skrevet

Jøjje meg! Noen er sannelig selvhøytidelige! Jeg hadde syntes en slik reaksjon var fjollete, men det er nå meg... At det er normal folkeskikk å svare innen fristen er nå så, men det er ikke normal folkeskikk med en slik reaksjon.

Mener

Gjest Petunia II
Skrevet

"Nei, jeg legger meg ikke mer flat nå. "

Om du ikke får svar på mailen din (det vil jo være ironisk, i og med at hun legger så stor vekt på å svare..;-) ville je faktisk tatt det opp med henne neste gang jeg traff henne, at det varikke meningen å væe høflig. Mens hun derimot, såret ganske kraftig ved å trekke invitasjonen på den måten.

Hun har kanskje brentbroen uansett, men jeg hadde villet ta det opp.

Kanskje hun tenker at hun skal bruke like lang tid på å svare, eller kanskje hun ikke føler for å svare eller vil. Det får være opp til henne, men vi hadde jo ganske mye kontakt før dette, og nå blir ting for meg litt uavklart.

Og jeg har beklaget at vi svarte etter fristen. Det var kun fordi jeg syntes det var vanskelig, og fordi jeg i grunn ikke har noe veldig fornuftig å si ifht å ha valgt jobbarrangementet fremfor hennes store dag. Man kan ikke argumentere der, men det var valget vi falt på.

Og hun er tydeligvis skuffet og såret, det skrev hun også i sms'n.

Men hun ser litt sliten ut om dagen, og jeg vil tro at flere som ikke har svart fikk seg en liten bakoversveis av den tilbakemeldingen.

Skrevet

Dette er rett og slett bare et prakteksempel på overreaksjon! Ja, det er (som du sier) vanlig høflighet å svare innen fristen - samtidig er det normal høflighet å ikke reagere på den barnslige måten venninnen din reagerte på (trekker tilbake invitasjonen, trodde det var noe barnehagegreier jeg).

Man kan riktignok sende en sms eller ringe noen, for å påminne og svarfristen, fordi man trenger å vite hvor mange som kommer...

Skrevet

Dette er noe bare en kvinne kan få seg til å gjøre :)

Skrevet

Hehe, hun ble vel fornærmet da.

Det er fryktelig irriterende når folk ikke svarer på innvitasjoner...

Og ganske så høflig. Selv om alle kan glemme innimellom.

Men jeg hadde nok ikke tatt bryet med å sende ut meldinger igjen... Jeg hadde bare latt være å innvitere de neste gang.

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...