Gå til innhold

Sur venninne, hva gjør jeg nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, hun ble vel fornærmet da.

Det er fryktelig irriterende når folk ikke svarer på innvitasjoner...

Og ganske så høflig. Selv om alle kan glemme innimellom.

Men jeg hadde nok ikke tatt bryet med å sende ut meldinger igjen... Jeg hadde bare latt være å innvitere de neste gang.

:0)

Latt være å invitere dem (ved neste anledning) som glemte å svare innen fristen?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

3

• morsan

2

• Katt-ja

2

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Oi-oi! :) Skulle tro det gjaldt en 15-årsdag, ikke en 50-årsdag...

Nei, dette er ikke vanlig, iallefall har jeg aldri opplevd noe lignende. Jeg tror ikke jeg hadde gjort særlig mye med det - ut over å beklage at du - som hun forsåvidt var klar over - ikke hadde anledning til å komme.

Ellers ville jeg bare vært som vanlig overfor henne, og kanskje spurt om det ble en hyggelig fest på mandag. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hehe, hun ble vel fornærmet da.

Det er fryktelig irriterende når folk ikke svarer på innvitasjoner...

Og ganske så høflig. Selv om alle kan glemme innimellom.

Men jeg hadde nok ikke tatt bryet med å sende ut meldinger igjen... Jeg hadde bare latt være å innvitere de neste gang.

Er ikke det litt barnslig da? Å la være å invitere fordi noen ikke svarte innen fristen.

Alle kan da glemme i en hektisk hverdag. Og dette var vel dagen etter fristen hun sendte ut denne meldinga.

Syntes det var litt voldsom reaksjon også jeg.

Skrevet

Kvinnfolk og kanskje vanskelige hormoner rundt evt. overgangsalder?

Jeg hadde ikke blitt å svart annet på sms`n enn at "beklager forsinket svar, jeg kan desverre ikke komme".

Dermed hadde hun "kunnet leve med det" etter at hun har landet på jorden igjen og sett at verden gikk visst ikke rundt mitt hode likevel.

Skrevet

Ja, hun var klar over at dette kolliderte, jobbinvitasjonen kom først, og hennes etterpå. Det er ikke et vanlig jobb arrangement, da hadde ikke valget vært vanskelig. Men dette er samling av hele bedriften med masse underholding, kjendiser etc etc, altså et spesielt arrangement.

Jeg ble jo kjempeglad når hun sa hun hadde fått byttet dato, men så var hun snill og ga fra seg lokalet igjen, og jeg ble veldig overrasket når jeg fikk invitasjonen og det var tilbake på den datoen det ikke passet så bra.

Nei, jeg legger meg ikke mer flat nå. Og jeg hadde selv selskap i høst og det var en del som ikke svarte innen fristen, men da sendte jeg bare en sms og purret på en pen måte.

Jeg vil tro hun brenner en del broer med den heftige sms'n.

Jeg har og prøvd å forklare at jeg syntes valget ble vanskelig, at jeg svarte for sent, fordi jeg hadde vært litt "redd" for at hun skulle bli lei seg og skuffet fordi jeg valgte jobbarrangementet. Min samboer jobber og i samme bedrift og han ville også på jobbarrangementet. Ville blitt helt feil å gå på noe annet når begge to hadde mest lyst til det.

''Men dette er samling av hele bedriften med masse underholding, kjendiser etc etc, altså et spesielt arrangement.''

Har jeg forstått det rett, at hun også arbeider i denne bedriften? Syns i så fall det sier ganske mye om henne at hun velger å invitere kolleger til 50 årsdag samme dag som hennes egen arbeidsplass skal ha et sånt arangement. Dette blir bare ytterlig understreket av den umodne reaksjonen hennes over en dag for sent svar. Det er nesten sånn at du burde svart noe skikkelig barnslig tilbake som "næhæ, jeg ville jo ikke komme i bursdagen din allikkavella. ;-)

Men folk over barnesskolestadiet er jo som oftest forbi en slik reaksjon. :-)

Skrevet

Er ikke det litt barnslig da? Å la være å invitere fordi noen ikke svarte innen fristen.

Alle kan da glemme i en hektisk hverdag. Og dette var vel dagen etter fristen hun sendte ut denne meldinga.

''Er ikke det litt barnslig da? Å la være å invitere fordi noen ikke svarte innen fristen. ''

Jo, det er så barnslig at det er pinlig!

Skrevet

Latt være å invitere dem (ved neste anledning) som glemte å svare innen fristen?

De som ikke gadd å svare hadde jeg ikke innvitert neste gang nei. Alle kan glemme innimellom, så var ikke de jeg mente.

Skrevet

Ja, alle kan glemme.

Men de som ikke _gadd_ å svare, de hadde jeg oversett neste gang.

Skrevet

De som ikke gadd å svare hadde jeg ikke innvitert neste gang nei. Alle kan glemme innimellom, så var ikke de jeg mente.

Hvordan ser du forskjell på dem som glemmer og dem som ikke gidder?

Skrevet

Uff, så ubehagelig.

Ingen tvil om at det er hun som har dritet seg kraftig ut her, men jeg syns det er flott sånn du har prøvd å løse konflikten til nå.

Sånn jeg ser det, har du nå gitt henne en gylden mulighet til å få igang en kommunikasjon med deg, og det må jo være i hennes interesse i og med dere deler arbeidsplass.

Noen har fått viljen sin hele livet og tror at livet skal dreie seg litt om dem, aldri fått kritikk eller noe. Virkelig påtide å få vite at man ikke er sentrum av universet. Ja, man skal selvsagt svare su til tiden, jeg er sløvere enn noen, men man må da virkelig ikke sende ut slike sms 1 dag etter, ei eller en uke, nei heller ikke aldri.....

Hun gikk på en smell, trodde alle ville droppe festen for henne. Ble såret, men det unnskylder ikke oppførselen hennes, det bare forklarer den.

Skrevet

Jeg syns det var merkelig av henne å legge sitt selskap til samme dato som en jobbfest, dersom hun selv og flere gjester jobber der. I alle fall har hun ikke noe med å bli sur hvis folk heller velger jobbfesten.

Å sende ut sure meldinger fordi folk ikke har svart innen fristen, er også høyst uvanlig. Jeg ville bare sendt ut en påminnelse og bedt om svar snart.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, alle kan glemme.

Men de som ikke _gadd_ å svare, de hadde jeg oversett neste gang.

Står ingenting om at ingen av de som fikk sms ikke gadd å svare. Etter som jeg forstår av hovedinnlegget ble denne sms hvor invitasjonen ble trukket tilbake sendt dagen etter fristen for å svare.

Jeg er så klart enig i at man bør svare innen tidsfristen.

Gjest Elextra
Skrevet

''De som ikke gadd å svare hadde jeg ikke innvitert neste gang nei. Alle kan glemme innimellom, så var ikke de jeg mente.''

Nei, ikke lett å skjønne hva du mente :). Dropper du de som ikke gad å svare neste gang, men inkluderer de som bare glemte å svare? Hvordan skiller du mellom disse? ;)

Skrevet

Hvordan ser du forskjell på dem som glemmer og dem som ikke gidder?

Den som ikke gidder sier aldri noe igjen. Den som har glemt det beklager seg.

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig er det litt irriterende med de som ikke svarer innen fristen, men alle som inviterer av og til vet man ikke får svar fra alle innen fristen.

Synes det var en utrolig barnslig reaksjon å bli snurt og trekke tilbake invitasjonen. Antakelig ville jeg gjort som du, svart kort og beklaget, og helt mistet lysten på festen uansett. Ville latt neste utspill i "venninneforholdet" være hennes.

Også merkelig å vitende arrangere fest som kolliderer på den måten.

Skrevet

''De som ikke gadd å svare hadde jeg ikke innvitert neste gang nei. Alle kan glemme innimellom, så var ikke de jeg mente.''

Nei, ikke lett å skjønne hva du mente :). Dropper du de som ikke gad å svare neste gang, men inkluderer de som bare glemte å svare? Hvordan skiller du mellom disse? ;)

Hehe, ingen kløpper til å formulere meg ;0)

Men de som ikke gidder vil vel aldri si noe, og de som glemmer det vil beklage seg. Det var hvertfall min erfaring da vi var med å arrangerte en stor sommerfest for et par år siden.

Ellers har jeg høflige venner som svarer ;0)

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, ingen kløpper til å formulere meg ;0)

Men de som ikke gidder vil vel aldri si noe, og de som glemmer det vil beklage seg. Det var hvertfall min erfaring da vi var med å arrangerte en stor sommerfest for et par år siden.

Ellers har jeg høflige venner som svarer ;0)

Ok, skjønner. Enig i at gode venner gjerne svarer, men det er alltid noen som glemmer sånt, uten at de dermed er dårlige mennesker eller helt uinteressert.

Får man en følelse av at noen ikke gidder svare er det klart man ikke får lyst til å invitere dem neste gang. Men det forbinder jeg mer med større fester ute, hvor man inviterer svært mange, enn hjemmefester.

Skrevet

Ok, skjønner. Enig i at gode venner gjerne svarer, men det er alltid noen som glemmer sånt, uten at de dermed er dårlige mennesker eller helt uinteressert.

Får man en følelse av at noen ikke gidder svare er det klart man ikke får lyst til å invitere dem neste gang. Men det forbinder jeg mer med større fester ute, hvor man inviterer svært mange, enn hjemmefester.

Enig i alt det ja! :0)

Gjest Petunia II
Skrevet

''Men dette er samling av hele bedriften med masse underholding, kjendiser etc etc, altså et spesielt arrangement.''

Har jeg forstått det rett, at hun også arbeider i denne bedriften? Syns i så fall det sier ganske mye om henne at hun velger å invitere kolleger til 50 årsdag samme dag som hennes egen arbeidsplass skal ha et sånt arangement. Dette blir bare ytterlig understreket av den umodne reaksjonen hennes over en dag for sent svar. Det er nesten sånn at du burde svart noe skikkelig barnslig tilbake som "næhæ, jeg ville jo ikke komme i bursdagen din allikkavella. ;-)

Men folk over barnesskolestadiet er jo som oftest forbi en slik reaksjon. :-)

Ja vi jobber i samme bedrift og samme avdeling, det gjør min samboer også (ikke i samme selskap da), dette er et stort selskap/konsern.

Men jeg vil ikke legge meg på det nivået nei, men man kan sikkert blir fristet.

Nei, jeg har sagt beklager fordi jeg svarte en dag for sent og sagt jeg er lei meg for det. Jeg har vært ærlig og sagt jeg synes det var vanskelig å velge, fordi jeg var redd for at hun skulle bli såret og lei seg. Jeg har sagt jeg ønsker vi skal forsette å ha kontakt, og jeg har tilbudt meg å hjelpe henne med forberedelsene. Noe mer kommer ikke jeg til å gjøre nå.

Og jeg synes det var veldig synd hun byttet tilbake dag.

Skrevet

Ja vi jobber i samme bedrift og samme avdeling, det gjør min samboer også (ikke i samme selskap da), dette er et stort selskap/konsern.

Men jeg vil ikke legge meg på det nivået nei, men man kan sikkert blir fristet.

Nei, jeg har sagt beklager fordi jeg svarte en dag for sent og sagt jeg er lei meg for det. Jeg har vært ærlig og sagt jeg synes det var vanskelig å velge, fordi jeg var redd for at hun skulle bli såret og lei seg. Jeg har sagt jeg ønsker vi skal forsette å ha kontakt, og jeg har tilbudt meg å hjelpe henne med forberedelsene. Noe mer kommer ikke jeg til å gjøre nå.

Og jeg synes det var veldig synd hun byttet tilbake dag.

''Jeg har vært ærlig og sagt jeg synes det var vanskelig å velge, fordi jeg var redd for at hun skulle bli såret og lei seg.''

Men helt ærlig, hun har da selv lagt opp til at hun kan ende opp såret og lei seg? Man inviterer ikke inn til femtiårslag samme dag som egen arbeidsplass skal ha en stor sammenkomst når man vet om denne på forhånd. HUN setter sine medarbeidere i et dilemma, HUN legger opp til at folk velger henne vekk. Og jeg syns faktisk du har strukket deg veldig langt ved å beklage noe hun selv har lagt opp til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...