Gjest jepp - det lurer jeg på Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Det hender jo av og til man må ta en tur til legevakt/legeformidling. Vil da fastlegen få melding om at du har vært på legevakt/legeformidling?? Helt greit at han får vite det, men bare lurer på om det blir videresendt til fastlegen når du har vært der. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg innbiller meg at legen får beskjed ja. De skal jo vite fastlegens navn også. 0 Siter
spiky Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg innbiller meg at legen får beskjed ja. De skal jo vite fastlegens navn også. De har aldri spurt meg etter fastlegens navn. Ikke når jeg har vært med barnet mitt på legevakten heller. Men det er mulig det kommer opp automatisk når man opplyser om personnummer. 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har alltid blitt bedt om å oppgi fastlegens navn når jeg har vært på legevakten, men jeg vet ikke om informasjon om konsultasjonen faktisk blir sendt, nei. Tviler på at de har kapasitet til å sende det, fastlegens navn blir jo bare skriblet på en lapp hos legevakten... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har alltid blitt bedt om å oppgi fastlegens navn når jeg har vært på legevakten, men jeg vet ikke om informasjon om konsultasjonen faktisk blir sendt, nei. Tviler på at de har kapasitet til å sende det, fastlegens navn blir jo bare skriblet på en lapp hos legevakten... Fastlege er jo registrert på personnummeret ditt, og dette må du oppgi på legevakten. De vil derfor bestandlig vite hvem fastlegen din er. 0 Siter
Luska Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg trodde de hadde en felles database i hver kommune, jeg. En database som også legevakt registrerer sine besøk i. Så neste gang legen din søker deg opp, så ser han oversikt både over de besøkene du har hatt hos han og at du var på legevakta den-og-den datoen. Trudde eg da... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Tror legevakten skal sende beskjed til fastlegen, hvorvidt det bestandig gjøres vet jeg ikke. På legevakten må du bestandig oppgi personnummer (dvs. om du er i stand til det..), og da vil navnet på fastlegen din være knyttet til dette. 0 Siter
fresja Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Legevakten går vel inn i journalen din og leser, og skriver nok noe inn selv også. Så da vil fastlegen kunne lese det. 0 Siter
Gjest Løveføtter Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Var på legevakta med barnet 1. januar. 12. januar var vi hos fastlegen, og fastlegen hadde ikke fått beskjed om at vi hadde vært på legevakta. Men mulig det tar lenger tid før det blir registrert??? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.