Gå til innhold

Legebesøk på legevakt el. lign

Anbefalte innlegg

Gjest jepp - det lurer jeg på
Skrevet

Det hender jo av og til man må ta en tur til legevakt/legeformidling. Vil da fastlegen få melding om at du har vært på legevakt/legeformidling??

Helt greit at han får vite det, men bare lurer på om det blir videresendt til fastlegen når du har vært der.

Skrevet

Jeg innbiller meg at legen får beskjed ja. De skal jo vite fastlegens navn også.

Skrevet

Jeg innbiller meg at legen får beskjed ja. De skal jo vite fastlegens navn også.

De har aldri spurt meg etter fastlegens navn. Ikke når jeg har vært med barnet mitt på legevakten heller. Men det er mulig det kommer opp automatisk når man opplyser om personnummer.

Skrevet

Jeg har alltid blitt bedt om å oppgi fastlegens navn når jeg har vært på legevakten, men jeg vet ikke om informasjon om konsultasjonen faktisk blir sendt, nei. Tviler på at de har kapasitet til å sende det, fastlegens navn blir jo bare skriblet på en lapp hos legevakten...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har alltid blitt bedt om å oppgi fastlegens navn når jeg har vært på legevakten, men jeg vet ikke om informasjon om konsultasjonen faktisk blir sendt, nei. Tviler på at de har kapasitet til å sende det, fastlegens navn blir jo bare skriblet på en lapp hos legevakten...

Fastlege er jo registrert på personnummeret ditt, og dette må du oppgi på legevakten. De vil derfor bestandlig vite hvem fastlegen din er.

Skrevet

Jeg trodde de hadde en felles database i hver kommune, jeg. En database som også legevakt registrerer sine besøk i. Så neste gang legen din søker deg opp, så ser han oversikt både over de besøkene du har hatt hos han og at du var på legevakta den-og-den datoen.

Trudde eg da...

Gjest Elextra
Skrevet

Tror legevakten skal sende beskjed til fastlegen, hvorvidt det bestandig gjøres vet jeg ikke.

På legevakten må du bestandig oppgi personnummer (dvs. om du er i stand til det..), og da vil navnet på fastlegen din være knyttet til dette.

Skrevet

Legevakten går vel inn i journalen din og leser, og skriver nok noe inn selv også. Så da vil fastlegen kunne lese det.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Var på legevakta med barnet 1. januar. 12. januar var vi hos fastlegen, og fastlegen hadde ikke fått beskjed om at vi hadde vært på legevakta. Men mulig det tar lenger tid før det blir registrert???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...