Gå til innhold

vil du ha kvittering?

Anbefalte innlegg

Gjest ollymor
Skrevet

uansett i hvilken Matbutikk jeg handler..så spør de i kassen

om jeg vil ha kvitteringen! Er ikke det en selvfølge? Jeg handler

for flere hundre kr i slengen og liker å sjekke ..hva ting koster!

Kan de ikke bare putte den med varene i posen.

en bagatell men

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• bustebeisa

7

• Katt-ja

4

• BMS!

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Moffedille
Skrevet

Det er mange som ikke vil ha kvitteringen også,så det er vanlig at de spørr. Men de kunne jo bare ha lagt den i posen ja.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg vil ikke alltid ha den. Som oftes sjekker jeg ikke uansett og den går i søpla når jeg tømmer posene mine.

Jeg har inntrykk av at det varierer veldig om folk vil ha den eller ikke, derfor spør betjeningen.

Skrevet

Grunnen til at de spør, er sannsynligvis fordi 90% av kvitteringene ellers blir liggende igjen på disken etter at kunden har pakket varene og gått. Jeg ønsker sjelden eller aldri å få med kvittering. Unntak er hvis jeg handler for noen eller hvis jeg stusser litt på prisen.

Skrevet

Når jeg handler inn til oss privat er det sjelden jeg vil ha kvitteringen. Men når jeg handler inn til jobben eller til min gamle mormor så vil jeg ha kvitteringen.

Leste vel en gang at det også var en måte å spare miljøet på, men om det stemmer vet ikke jeg.

Skrevet

Jeg spør aldri om kvittering når jeg handler til meg selv, bortsett fra visst jeg ser det er noe riv ruskende galt når ekspeditøren slår inn varene!

Men ser noen som bare må ha kvittering og ikke går før de har sjekket alt, og i tillegg kanskje forsikret seg om en pris eller to.

Det er gjerne de samme folkene som unngår å betale for handleposene, men "desverre" glemte det i farten og får hente seg en gratis etterpå. Jeg synes sånne folk virker litt gjerrige, ikke sikkert de er det, men for meg virker det sånn!

Skrevet

Det er fordi de vil spare miljøet ved å ikke bruke unødvendig papir. Ikke alltid jeg trenger kvittering, kjøpt 2 melk, 2 brød og noen bananer liksom, det spiller ingen rolle. Men ved storinnkjøp blir det noe annet ;-)

De sparer visst kilometervis med papir på å gjøre det slik, og det er jo flott, synes jeg.

Skrevet

Det er da helt greit at de spør. Sjelden jeg vil ha lappen - selvom også jeg handler ofte for mange hundre kr.

Skrevet

Noen steder lar de være å printe den ut, hvis du sier neitakk. Da sparer de papir. Ikke all verden for miljøet - vi har faktisk ikke tremangel her i landet - men de slipper også å skifte papirrull "hele tiden" og la kundene vente på det.

Der hvor de printer den uansett, er begrunelsen slik Luska skriver - de kan like godt kaste den selv der den skal kastes, i stedet for å plukke den opp etterpå, sammen med en haug andre lapper som blir liggende slengt omkring.

Det er ikke noen antydning fra personalet om at du er kontrollfrik, gjerrig eller noe sånt.

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit, det er ikke alltid jeg gidder å se på kvitteringen (følger gjerne med når de slår inn på kassen så jeg ser at prisen er riktig der) og da slipper jeg den papirlappen. Mange papirlapper = mye søppel.

Skrevet

Jeg har lest at det var en eller annen matbutikk som bare skrev ut kvittering til de som ønsket det. De andre kvitteringene blir ikke skrevet ut i det hele tatt. Og det er vel egentlig helt OK. Da sparer de litt papir og fargebånd. Tullete å skrive ut ting som bare blir kastet alikevel.

Skrevet

Jeg synes det er flott at de spør om det, for da slipper jeg å spørre om å få den når jeg vil ha den - det er bare å si ja takk:-)

Skrevet

Jeg spør aldri om kvittering når jeg handler til meg selv, bortsett fra visst jeg ser det er noe riv ruskende galt når ekspeditøren slår inn varene!

Men ser noen som bare må ha kvittering og ikke går før de har sjekket alt, og i tillegg kanskje forsikret seg om en pris eller to.

Det er gjerne de samme folkene som unngår å betale for handleposene, men "desverre" glemte det i farten og får hente seg en gratis etterpå. Jeg synes sånne folk virker litt gjerrige, ikke sikkert de er det, men for meg virker det sånn!

''Men ser noen som bare må ha kvittering og ikke går før de har sjekket alt, og i tillegg kanskje forsikret seg om en pris eller to.

Det er gjerne de samme folkene som unngår å betale for handleposene, men "desverre" glemte det i farten og får hente seg en gratis etterpå. Jeg synes sånne folk virker litt gjerrige, ikke sikkert de er det, men for meg virker det sånn!''

Jeg vil ofte ha med kvitteringen, men jeg står aldri i butikken og sjekker.

Jeg irriterer meg også over dem som bare "glemmer" poser, men har mer inntrykk av at det er de nonchalante typene som heller lar kvitteringen ligge og slenge et sted.

Skrevet

Hvis de skal åpne en pose hver gang for å stappe ned noe 90% ikke vil ha, er det da litt dumt.

Jeg vil nesten aldri ha kvittering - med mindre det er noe spesielt jeg lurer på. Eller hos Prix, hvor det er summert opp hvor mye det er handlet for i måneden..

Skrevet

Jeg vil helst slippe å få den, jeg følger med på kassa etterhvert som de slår inn. Ber om lappen dersom jeg aner ugler i mosen.

Skrevet

Sjelden jeg trenger kvittering, kun om jeg handler til jobben eller for andre det.

Noen ganger tar jeg det, om jeg stusser på sluttsum etc. men det er sjelden.

Skrevet

''Det er gjerne de samme folkene som unngår å betale for handleposene, men "desverre" glemte det i farten og får hente seg en gratis etterpå. Jeg synes sånne folk virker litt gjerrige, ikke sikkert de er det, men for meg virker det sånn!''

Det der med poser er faktisk ikke så enkelt - det kan godt være meg du i så fall irriterer deg over... I de aller fleste butikker jeg handler slenger de automatisk med poser,- evt. spør om man skal ha poser. Og så er det en butikk i ny og ne hvor kassa-personen ikke har poser hos seg, men hvor de ligger sånn at kundene plukker dem med seg selv. Det husker jeg jo ikke alltid,- så det hender vel at jeg får en pose av og til.

Skrevet

Jeg går med handlenett jeg, pga miljø og ikke pga gjerrighet, også har jeg i tillegg ofte noen poser med for gjenbruk.

Mulig folk ser på meg og tenker gjerrig, men da ser jeg bare tilbake og tenker miljøsvin.

Skrevet

Jeg går med handlenett jeg, pga miljø og ikke pga gjerrighet, også har jeg i tillegg ofte noen poser med for gjenbruk.

Mulig folk ser på meg og tenker gjerrig, men da ser jeg bare tilbake og tenker miljøsvin.

Jeg har også noen handlenett - men de er nesten alltid hjemme... Jeg må se å huske å legge dem i bilen :)

Skrevet

Noen steder lar de være å printe den ut, hvis du sier neitakk. Da sparer de papir. Ikke all verden for miljøet - vi har faktisk ikke tremangel her i landet - men de slipper også å skifte papirrull "hele tiden" og la kundene vente på det.

Der hvor de printer den uansett, er begrunelsen slik Luska skriver - de kan like godt kaste den selv der den skal kastes, i stedet for å plukke den opp etterpå, sammen med en haug andre lapper som blir liggende slengt omkring.

Det er ikke noen antydning fra personalet om at du er kontrollfrik, gjerrig eller noe sånt.

Ikke all verden for miljøet, vi har ikke tremangel her i landet...

Vel, siden jeg faktisk lager papir, så ser jeg at det er en del ting du har glemt i den sammenhengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...