Yeah_Right! Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=539781 Kanskje håndterte ikke politiet saken perfekt, men her må pappaen ta ansvaret. For en idiot som setter sitt eget barn i en slik situasjon.. 0 Siter
alwaysme Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Han er jo gal som forsøker å virke troverdig overfor folk, etter å ha drevet med slik dritt når han har barn. Jeg har null respekt for folk som driver med slikt! Her er nok både politi og faren like korka i hauet. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Tja, når politiet velger slike aksjonsformer, så tenker jeg at det ligger mer i historien enn media får vite. Eller rettere sagt - enn fornærmede forteller. Kanskje har faren vært borti politiet før, kanskje han har utagert? Kanskje 13-åringen har hjulpet faren tidligere, slik at de visste at de måtte sikre henne? Vi vet veldig lite, men det kan jo komme fram noe under rettssaken som gjør at man forstår den ene eller den andre bedre. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Eg er faktisk ikkje opptatt av pappaen i det hele tatt, det blir fort en avsporing. Men det er helt uakseptabelt: å sikte på et 13 år gammelt barn med maskinpistol! Det og mere i denne saken strider mot Barneloven og FNs Barnekonvensjon, men Politimannnen slipper nok lett unna, tror eg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg vet ikke om jeg er mest sint på politiet eller faren jeg... Politiet har selvfølgelig sine retningslinjer når barn er involvert, men likevel så kan ikke faren fritas for ansvar i saken. Han har hatt ansvaret for jenta i mange år, hun var 13 år, og forklaringen fra politimannen om at hun ble isatt håndjern pga faren for bevisforspillelse er nok ikke helt på jordet. Han kan godt ha lært opp datteren sin til både det ene og det andre "for at pappa ikke skal komme i fengsel". 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Skrevet 15. januar 2009 Eg er faktisk ikkje opptatt av pappaen i det hele tatt, det blir fort en avsporing. Men det er helt uakseptabelt: å sikte på et 13 år gammelt barn med maskinpistol! Det og mere i denne saken strider mot Barneloven og FNs Barnekonvensjon, men Politimannnen slipper nok lett unna, tror eg. Så du synes ikke det er klanderverdig av faren å sette 13 åringen i denne situasjonen? Selvsagt har faren ansvaret for at datteren havnet i en slik situasjon. 0 Siter
morsan Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Så du synes ikke det er klanderverdig av faren å sette 13 åringen i denne situasjonen? Selvsagt har faren ansvaret for at datteren havnet i en slik situasjon. Uansett hvor klanderverdig en person har opptrådt, har politiet et særskilt ansvar for sin opptreden når det er barn til stede. Med forbehold for at det kan være ting vi ikke vet, ref ViViolas svar, så mener jeg at det ikke legitimerer den slags oppførsel fra politiets side at barnets far er en lømmel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.