Gå til innhold

hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Gjest 215445654
Skrevet

har søkt på en jobb, men ikke fått svar ennå. det er i staten. jeg ringte de nå for å høre om hvor langt de var kommet i ansettelsesprossessen, d er 10 dager siden jeg var på intervju.

får beskjed om at de har sendt inn en innstilling, og at jeg vil få svar innen en uke. men betyr det at den som skal få jobben da allerede er blitt ringt til? så toget da har gått?

Gjest Elextra
Skrevet

Det kan høres slik ut, men du kan jo håpe at den som blir tilbudt jobben takker nei, og at det dermed kanskje kan bli aktuelt likevel.

Skrevet

Jeg ville levd på håpet om at den var til deg jeg :) Det skal fås skiftlig vil jeg anta, så derfor sa hun det slik. Krysser fingrene!

Skrevet

Ja, det høres ut som om en annne enn deg er innstilt, ja.

Skrevet

Det betyr at søkerne er vektet og at det er skrevet en innstilling hvor søkerne er prioritert. Denne innstillingen skal gjerne behandles av et ansettelsesråd som igjen foretar ansettelsen.

Dette betyr IKKE at du ikke er aktuell til stillingen. Du har karv på å få vite din rangering blant de andre søkerne om du ikke får jobben, men det er først etter at ansettelsesrådet har gjort sin jobb.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har fått vite hvilken plass jeg var innstilt på når jeg har spurt, men det kan jo hende de ikke vil si noe før innstillingen er godkjent.

Du kan derfor ikke vite noe om utfallet av dette.

Innstillingen er vel kommet fordi fagforeninger skal uttale seg?

I staten har ansatte fortrinnsrett, dersom de er kvalifisert. Det skal derfor mye til for at en som ikke har fortrinnsrett når opp.

Dette er ihvertfall min erfaring.

Skrevet

Jeg har fått vite hvilken plass jeg var innstilt på når jeg har spurt, men det kan jo hende de ikke vil si noe før innstillingen er godkjent.

Du kan derfor ikke vite noe om utfallet av dette.

Innstillingen er vel kommet fordi fagforeninger skal uttale seg?

I staten har ansatte fortrinnsrett, dersom de er kvalifisert. Det skal derfor mye til for at en som ikke har fortrinnsrett når opp.

Dette er ihvertfall min erfaring.

Det er ikke min erfaring. Kompetanse er det som gjelder.

Skrevet

''betyr det at den som skal få jobben da allerede er blitt ringt til?'' Nei.

Gjest tillitsvalgt og statsansatt
Skrevet

Det betyr at søkerne er vektet og at det er skrevet en innstilling hvor søkerne er prioritert. Denne innstillingen skal gjerne behandles av et ansettelsesråd som igjen foretar ansettelsen.

Dette betyr IKKE at du ikke er aktuell til stillingen. Du har karv på å få vite din rangering blant de andre søkerne om du ikke får jobben, men det er først etter at ansettelsesrådet har gjort sin jobb.

Lykke til.

Dette er korrekt. Må jo bare påpeke det siden trådstarter har fått så mange andre svar også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...