Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn for enslige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår godt at du er fortvilet, og jeg syns enkelte av kommentarene her er på kanten. Men jeg tror dessverre de har rett de som sier at du ikke har rett til støtte til barnetilsyn når du er hjemme i permisjon.

Du kan jo anke. Men jeg tror ikke argumentet med at du ikke hadde tenkt på at stønaden kom til å bli trukket tilbake i regnestykket ditt er verdt å ha med. Det er jo NAV uvedkommende. Jeg tror det er bedre å spille på fordelene ved å gå i barnehage, sosial utvikling, samkvem med andre barn, språk osv osv.

Lykke til.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

10

• Mrs D

6

• Lillemus

2

• Bookworm

2

hidi, the scorpion
Skrevet

Er vel ikke Nav sin feil at du skaffer deg barn du ikke kan forsørge? Tenk om alle skulle løpe til Nav hver gang det er noe.......

Det er du også;(

Hun fortviler pga barnet sitt, og det er vel ganske uegoistisk....?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg forstår godt at du er fortvilet, og jeg syns enkelte av kommentarene her er på kanten. Men jeg tror dessverre de har rett de som sier at du ikke har rett til støtte til barnetilsyn når du er hjemme i permisjon.

Du kan jo anke. Men jeg tror ikke argumentet med at du ikke hadde tenkt på at stønaden kom til å bli trukket tilbake i regnestykket ditt er verdt å ha med. Det er jo NAV uvedkommende. Jeg tror det er bedre å spille på fordelene ved å gå i barnehage, sosial utvikling, samkvem med andre barn, språk osv osv.

Lykke til.

Ja, kommentarene er definitivt på kanten. Enig med deg;)

Skrevet

Ha litt medlidenhet med en medsøster!

Skjønner godt fortvilelsen over å miste en plass hvor barnet trives godt.

Her er det snakk om at man forventer at staten stiller opp og utbetaler stønader så lenge man selv ønsker det, og da klarer jeg ikke å ha noe særlig medlidenhet. Dårlig planlegging rett og slett! :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Her er det snakk om at man forventer at staten stiller opp og utbetaler stønader så lenge man selv ønsker det, og da klarer jeg ikke å ha noe særlig medlidenhet. Dårlig planlegging rett og slett! :)

Er du like provosert over hva Staten betaler til de aller rikeste? Pensjoner vi andre kan se langt etter, for å surre rundt på Stortinget eller i Regjering.... Det er sykt, det!

En enslig mor med to barn, bør jo da selvfølgelig tåle masse kritikk....

Hun spør for barnets beste!

Gjest høstløv
Skrevet

Er du like provosert over hva Staten betaler til de aller rikeste? Pensjoner vi andre kan se langt etter, for å surre rundt på Stortinget eller i Regjering.... Det er sykt, det!

Barnet har da ikke vondt av å være hjemme sammen med mammaen sin og det nye søskenet sitt i permisjonstiden.

Tvertimot.

hidi, the scorpion
Skrevet

Barnet har da ikke vondt av å være hjemme sammen med mammaen sin og det nye søskenet sitt i permisjonstiden.

Tvertimot.

Det har jeg aldri sagt! Mor ønsker jo bare å beholde samme barnehageplass fordi hun skal ut i jobb, så fort permisjonen er over.

Og det skjønner jeg jo godt;)

Gjest høstløv
Skrevet

Det har jeg aldri sagt! Mor ønsker jo bare å beholde samme barnehageplass fordi hun skal ut i jobb, så fort permisjonen er over.

Og det skjønner jeg jo godt;)

Ja, og slike ønsker koster penger.

Det er vel ingen selvfølge at samfunnet skal betale for morens ønsker i et slikt tilfelle, hvor hun har tid og overskudd til å passe barnet selv, samtidig som begge barna blir skikkelig kjent med hverandre.

Skrevet

Jeg er ikke provosert, for her får antakelig ikke mammaen penger fra staten.

Hva stortingspolitikerne tjener er i denne sammenhengen helt irrelevant. Man kan ikke sammenlikne så forskjellige ting!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er ikke provosert, for her får antakelig ikke mammaen penger fra staten.

Hva stortingspolitikerne tjener er i denne sammenhengen helt irrelevant. Man kan ikke sammenlikne så forskjellige ting!

Hvem får hun penger fra da?

Skrevet

Hun får antakelig ikke penger fra NAV for å la eldstebarnet fortsette i barnehagen. Forsto du virkelig ikke at det var det jeg mente?

Skrevet

fuf mente at denne moren her sannsynligvis ikke vil få støtte, dermed ikke penger fra staten... Derfor er ikke fuf provosert:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun får antakelig ikke penger fra NAV for å la eldstebarnet fortsette i barnehagen. Forsto du virkelig ikke at det var det jeg mente?

Kunne være sagt på en finere måte;)

Skrevet

''Ja men da jeg valgte 80% lønn framfor 100 % var det i mitt regnestykke at jeg fortsatt ville få den stønaden.''

Og så? NAV kan da ikke noe for at du hadde forregna deg?

I noen kommuner har vel eneforsørgere fortsatt fortrinnsrett til plass i barnehage, så ungen(e) får plass når du trenger det.

Skrevet

I noen kommuner har vel eneforsørgere fortsatt fortrinnsrett til plass i barnehage, så ungen(e) får plass når du trenger det.

Men denne fortrinnsretten er ikke inkludert betalt barnehage. Støtte til barnehage er noe man får fordi man som enslig er under utdanning eller er i jobb og trenger et sted å ha Barnet. Når man er hjemme faller derfor stønaden bort.

Skrevet

Hun trenger ikke miste plassen, hun må "bare" betale for den selv, som rett og rimelig er.

Gjest ViViola
Skrevet

Medlidenhet må man vel spare til folk havner uforskyldt i uløkka...

Skrevet

Men denne fortrinnsretten er ikke inkludert betalt barnehage. Støtte til barnehage er noe man får fordi man som enslig er under utdanning eller er i jobb og trenger et sted å ha Barnet. Når man er hjemme faller derfor stønaden bort.

Ja, jeg vet om stønad til barnetilsyn, har også mottatt det selv. En tid hadde jeg som enslig forsørger fortrinnsrett til barnehageplass, men det falt bort i vår kommune.

hidi, the scorpion
Skrevet

Medlidenhet må man vel spare til folk havner uforskyldt i uløkka...

Uffda!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun trenger ikke miste plassen, hun må "bare" betale for den selv, som rett og rimelig er.

Jeg skjønner det, men kan òg skjønne at det får hun ikke råd til....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...