Gå til innhold

Beregning attf penger/stønad

Anbefalte innlegg

Gjest kallefar
Skrevet

Jeg er i en situasjon hvor jeg skal vurderes for yrkesrettet attføring. Jeg kan muligens gå rett over på attføringstiltak den 19.01. (4 årig desentr.høgskole; hvorav 3 år dekkes av NAV) etter å ha vært sykemeldt siden nov. 08. Har forstått det sånn at attføringspengene beregnes av det mest fordelaktige - 66% av året før sykemeldt, eller snitt av de 3 årene. I mitt tilfelle blir det det første alternativet, så da har jeg regnet ut at jeg får utbetalt ca 9500,- etter skatt. Men hva med attføringsstønad? Har forstått at det er tillegg man kan få for å dekke utgifter i hjemmet? Jeg er familifar nå, gift med et barn på 6 år, og vi venter en til i slutten av februar. Vi eier egen bolig. Hva kan jeg brutto (eller netto hvis skattefritt?) forvente i tillegg til attføringspenger?

• 2 uker senere...
Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Hva du eventuelt vil få i attføringsstønad er det ikke mulig nå svare deg på ut i fra de korte opplysningene du gir her.

Dette må du ta kontakt med NAV lokalt for å få beregnet.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...