Gå til innhold

Fy flate - flystyrt i New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se på nyhetene... flyet er i ferd med å synke i elva...

Skrevet

Uff...Men alle kom ut i live, heldigvis...

Får ikke mer lyst å fly nå... Også en fugl???....

Gjest Elextra
Skrevet

Det er farligere å kjøre buss! ;)

Godt at alle klarte seg.

Skrevet

Det er farligere å kjøre buss! ;)

Godt at alle klarte seg.

Ja, de sier så...Men det er ikke så høyt oppe ;0)

Men en gng skal jeg fly. *Bestemt*

:0)

Skrevet

Uff, det ser ut som alle har kommet seg ut med livet i behold om ikke annet.

Stakkars mennesker, må være litt av ett skrekksenario å være med på.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, de sier så...Men det er ikke så høyt oppe ;0)

Men en gng skal jeg fly. *Bestemt*

For meg høres det helt ufattelig ut ikke å fly! Og en _vet_ jo at det er større sjanse for å bli skadet i biltrafikken enn når en flyr.

Skjønner meg ikke helt på flyskrekk, og vet jeg ville gått glipp av utrolig mye om jeg ikke fløy! :D

Skrevet

For meg høres det helt ufattelig ut ikke å fly! Og en _vet_ jo at det er større sjanse for å bli skadet i biltrafikken enn når en flyr.

Skjønner meg ikke helt på flyskrekk, og vet jeg ville gått glipp av utrolig mye om jeg ikke fløy! :D

Det kan du si. Men det er nok bygget på det at frykt ikke er rasjonelt.

Mor og far kan stå og se på ei lita berg og dalbane på Tusenfryd, mens de begge røyker 60 om dagen,både i bilen og inne og si at barna vil de aldri i verden sette opp i noe slikt, før de tar barna i bilen og drar hjem:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Mor og far kan stå og se på ei lita berg og dalbane på Tusenfryd, mens de begge røyker 60 om dagen,både i bilen og inne og si at barna vil de aldri i verden sette opp i noe slikt, før de tar barna i bilen og drar hjem:-)

Nei, jeg sier jo også at jeg ikke forstår meg helt på det - skjønner det ikke er noen rasjonell frykt.

Selv har jeg litt anlegg for klaustrofobi, og antar det kan være noen fellestrekk.

Skrevet

''Mor og far kan stå og se på ei lita berg og dalbane på Tusenfryd, mens de begge røyker 60 om dagen,både i bilen og inne og si at barna vil de aldri i verden sette opp i noe slikt, før de tar barna i bilen og drar hjem:-)''

Ha ha!! Morsom lesning (men ikke så morsomt at det nok, kanskje helst i en lit tmildere variant, har ganske mye sannhet i seg)

For å ta en litt mindre overdrevet situasjon: Jeg husker en annen mor i bhg dengang da bekymret seg over det å send ebarnet hjem med andre unger, for hun visste jo ikke hva slags tilsyn eller mangel på sådan andre folk hadde, f eks om de slapp ungene ut i hagen mens de laget mat osv.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, for jeg hadde sett både henne og mannen tillate at barna satt helt løst i baksetet på bei hjem fra barnehagen....

Skrevet

''Mor og far kan stå og se på ei lita berg og dalbane på Tusenfryd, mens de begge røyker 60 om dagen,både i bilen og inne og si at barna vil de aldri i verden sette opp i noe slikt, før de tar barna i bilen og drar hjem:-)''

Ha ha!! Morsom lesning (men ikke så morsomt at det nok, kanskje helst i en lit tmildere variant, har ganske mye sannhet i seg)

For å ta en litt mindre overdrevet situasjon: Jeg husker en annen mor i bhg dengang da bekymret seg over det å send ebarnet hjem med andre unger, for hun visste jo ikke hva slags tilsyn eller mangel på sådan andre folk hadde, f eks om de slapp ungene ut i hagen mens de laget mat osv.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, for jeg hadde sett både henne og mannen tillate at barna satt helt løst i baksetet på bei hjem fra barnehagen....

Hehe, det virket mye tryggere å ha de usikret i bilen, så lenge de er med så virker jo dette ufarlig.......helt til det smeller.

Men når barnet er uten for deres kontroll så blir det skummelt.

Skrevet

Hehe, det virket mye tryggere å ha de usikret i bilen, så lenge de er med så virker jo dette ufarlig.......helt til det smeller.

Men når barnet er uten for deres kontroll så blir det skummelt.

Folk har nok en overdreven tro på hvor trygt det er at barna har foreldrene med seg, ja.

Skrevet

Folk har nok en overdreven tro på hvor trygt det er at barna har foreldrene med seg, ja.

Det er noe der, det føles slik at man har kontrollen. Når de ikke er der så tenkes det på alt som kan skje og blir skjelven bare av tanken.

Skrevet

Det er noe der, det føles slik at man har kontrollen. Når de ikke er der så tenkes det på alt som kan skje og blir skjelven bare av tanken.

Ikke sant?

Og så er det jo noe med at dersom noe først skulle skje, ville det nok være veldig trøst for barnet å ha mor og far der, da. Så helt irrasjonelt er det ikke å tenke slik.

Men akkurat det med løse barn i bil er galskap uansett.

Skrevet

Ikke en fugl, men en hel flokk. Motorene er designet for 1-3 fugler. Ikke en hel haug.

Skrevet

tillegg til svaret under:

Det var dertil ikke en flokk småfugler, men kjempefuglene canadagjess.

Skrevet

Ja, jeg så det litt senere på nyhetene.

Skrevet

Ikke en fugl, men en hel flokk. Motorene er designet for 1-3 fugler. Ikke en hel haug.

Ja, jeg så det senere på nyhetene. :0)

Skrevet

Ja, jeg går jo glipp av noe..kunne godt tnekt meg reise litt etterhvert.. Og Snaxy har store ønsker om å reise, så jeg får bare skjerpe meg....

Flyskrekk, vil ikke si jeg har det, for jeg vet jo ikke hva å fly er...

Litt styrkedrikk på lomma,så skal jeg nok komme opp i lufta ;0)

Skrevet

Endelig en skikkelig kul flystyrt! Happy ending og helter og alt sammen. Veldig bra:)

Skrevet

Det beste ville vært om de holdt seg i Canada, men denne gangen gikk det jo heldigvis bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...