Gå til innhold

Jeg navngir ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse menneskene er ute av livet mitt.

Jeg håpet at vi kunne snakke sammen, men det mangler vilje der og helt ærlig, dette var ikke min nærmeste venninne og jeg føler ingen stor sorg ved å miste henne/dem.

Håpet og få til en samtale med datteren også, men når jeg får melding fra mor i dag som spør om jeg har tenkt å presse ut en tilståelse, selv om hun uskyldig, da føler jeg at det er fullstendig låst. Da føler jeg også at de ikke ser mine hensikter og formålet med å prøve å løse saken mellom oss.

Jeg har til og med skrevet melding om at det viktigste for oss ikke er å få tingene tilbake eller erstatning. Det kan vi leve med, men at jeg ønsker ærlighet for at vi skal kunne se hverandre i øynene.

Fikk aldri noe svar på det.

I steden har det ramlet inn en rekke meldinger om hvor synd det er på dem, da datteren deres har vært til avhør hos politiet tidligere. Hun har blitt _beskyldt_ av noen andre også for å stjele.

Datteren har store psykiske problemer og barnevernet er inne i bildet allerede. De skulle visst også komme på besøk i dag.

Blir bare oppgitt over dette og jeg vil heller ha dem ut av livet mitt og nå er jo barnevernet inne i bildet allerede, så da spiller det vel ingen rolle fra eller til om jeg anmelder eller ikke.

Jeg har ikke tenkt og takke for meg med å anmelde barnet til tidligere venner.

Barna deres er vel egentlig ikke mitt ansvar og når det mangler vilje, så får de heller bale og streve så mye de vil med livene sine.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• McLoud

3

• mrxx

2

• BMS!

2

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Jeg skjønner godt tankene dine rundt dette, men det er likevel dumt at hun nok en gang skal slippe unna et tyveri.

Jeg ville heller ikke hatt slike folk i min omgangskrets. Bruk tiden på mennesker som gir deg noe positivt :)

Skrevet

Jeg skjønner godt tankene dine rundt dette, men det er likevel dumt at hun nok en gang skal slippe unna et tyveri.

Jeg ville heller ikke hatt slike folk i min omgangskrets. Bruk tiden på mennesker som gir deg noe positivt :)

Jeg er fullstendig enig. Det irriterer meg og bekymrer meg, men det hjelper ikke på min følelse av å føle meg ussel hvis jeg gjør det.

Skrevet

Glad jeg ikke lever ditt aktive hverdagsliv:(

Nei, det tryggeste er å ta livet helt med ro hjemme i sofakroken.

Da skjer det nemlig ingenting ubehagelig. Best slik:-)

Gjest mamma på andre siden av gjerdet
Skrevet

Jeg skjønner at du har bestemt deg, men jeg syns likevel det er riktig av deg å anmelde. Det gjør jobben til alle instanser rundt lettere. Foreldrene kommer helt sikkert ikke til å oppgi de tingene som har foregått utenfor deres system (altså ting som har blitt "løst", eller foregått privat), og dermed så mister de hele bildet.

Vi har oppgitt antall forhold som er løst privat via samtaler/ erstatning, og politiet ser da et mønster på en helt annen måte enn om dette var en førstegangsforteelse... Det samme gjelder barnevernet. De får nok ikke disse opplysningene om foreldrene velger å la være å fortelle dem... ;)

Utrolig trist sak - og provoserende! Jeg blir ganske forbannet når jeg ser hvor lett mange tar på ungenes feilsteg, det er bare å skyve det under teppet, sette på skylappene og håpe det går over!

Denne jenta høres ikke ut som en som kan klare dette uten hjelp. Greit nok at div. etater er inne i bildet, men de trenger som sagt hele bildet. Dere er ikke smålige om dere anmelder! Men jeg skjønner at det er vanskelig! Min sønn gjorde hærverk mot en av mine beste venninners bygning. Det var helt grusomt for oss begge (meg og henne). Hun valgte å ikke anmelde, men angret seg senere (men anmeldte det ikke selv om hun angrer). Jeg sa det var helt opp til henne, men når jeg fikk tenkt meg litt om, så syns jeg at det beste hadde vært å bare få alt opp når det likevel var så galt..

Hadde det vært det eneste han hadde gjort, hadde det vært en ting, for da hadde han kanskje kunne unngått noe på rullebladet (hvis han hadde latt det vært med det).... men det var det ikke - så sånn sett hadde det ikke spilt noen rolle. Det samme gjelder kanskje denne jenta?

Jeg skjønner om dere vegrer dere for å anmelde om det kan få konsekvenser for hennes fremtid, men tross alt har hun gjort dette selv, og situasjonen kan vel uansett ikke bli mer ubehagelig og vanskelig enn den er (og vennskapet er vel ganske så ødelagt) - så dere kan like gjerne anmelde. Det er en HELT legitim reaksjon på en slik situasjon!! Og konsekvenser MÅ hun oppleve på negative og ulovlige handlinger, det er jo slik samfunnet fungerer?!

Skrevet

Jeg skjønner at du har bestemt deg, men jeg syns likevel det er riktig av deg å anmelde. Det gjør jobben til alle instanser rundt lettere. Foreldrene kommer helt sikkert ikke til å oppgi de tingene som har foregått utenfor deres system (altså ting som har blitt "løst", eller foregått privat), og dermed så mister de hele bildet.

Vi har oppgitt antall forhold som er løst privat via samtaler/ erstatning, og politiet ser da et mønster på en helt annen måte enn om dette var en førstegangsforteelse... Det samme gjelder barnevernet. De får nok ikke disse opplysningene om foreldrene velger å la være å fortelle dem... ;)

Utrolig trist sak - og provoserende! Jeg blir ganske forbannet når jeg ser hvor lett mange tar på ungenes feilsteg, det er bare å skyve det under teppet, sette på skylappene og håpe det går over!

Denne jenta høres ikke ut som en som kan klare dette uten hjelp. Greit nok at div. etater er inne i bildet, men de trenger som sagt hele bildet. Dere er ikke smålige om dere anmelder! Men jeg skjønner at det er vanskelig! Min sønn gjorde hærverk mot en av mine beste venninners bygning. Det var helt grusomt for oss begge (meg og henne). Hun valgte å ikke anmelde, men angret seg senere (men anmeldte det ikke selv om hun angrer). Jeg sa det var helt opp til henne, men når jeg fikk tenkt meg litt om, så syns jeg at det beste hadde vært å bare få alt opp når det likevel var så galt..

Hadde det vært det eneste han hadde gjort, hadde det vært en ting, for da hadde han kanskje kunne unngått noe på rullebladet (hvis han hadde latt det vært med det).... men det var det ikke - så sånn sett hadde det ikke spilt noen rolle. Det samme gjelder kanskje denne jenta?

Jeg skjønner om dere vegrer dere for å anmelde om det kan få konsekvenser for hennes fremtid, men tross alt har hun gjort dette selv, og situasjonen kan vel uansett ikke bli mer ubehagelig og vanskelig enn den er (og vennskapet er vel ganske så ødelagt) - så dere kan like gjerne anmelde. Det er en HELT legitim reaksjon på en slik situasjon!! Og konsekvenser MÅ hun oppleve på negative og ulovlige handlinger, det er jo slik samfunnet fungerer?!

Hadde foreldrene vært som deg hadde alt vært så enkelt, men som jeg skrev i et annet innlegg. Jeg orker rett og slett ikke.

Jeg har en lei tendens til å engasjere meg for mye i andres problemer. Ihvertfall de som står meg nær og nå er jeg litt sliten av det. Hadde det hjulpet og ført til noe så, men når det ikke gjør det er det ingen vits.

Jeg vil tenke på meg selv og min egen familie, ha folk rundt meg som gjør meg glad og slutte å engasjere meg.

Det skal bli mitt nyttårsfortsett:-)

Pc og telefon er døde ting og vi har råd til å kjøpe ny, så det er ikke noe problem egentlig.

Jentas problemer får foreldre, barnevern og psykologen ta seg av.

Gjest mamma på andre siden av gjerdet
Skrevet

Hadde foreldrene vært som deg hadde alt vært så enkelt, men som jeg skrev i et annet innlegg. Jeg orker rett og slett ikke.

Jeg har en lei tendens til å engasjere meg for mye i andres problemer. Ihvertfall de som står meg nær og nå er jeg litt sliten av det. Hadde det hjulpet og ført til noe så, men når det ikke gjør det er det ingen vits.

Jeg vil tenke på meg selv og min egen familie, ha folk rundt meg som gjør meg glad og slutte å engasjere meg.

Det skal bli mitt nyttårsfortsett:-)

Pc og telefon er døde ting og vi har råd til å kjøpe ny, så det er ikke noe problem egentlig.

Jentas problemer får foreldre, barnevern og psykologen ta seg av.

Ja det skjønner jeg. :)

Livet er en kamp - både for meg og deg! ;) Satser på at 2009 blir et bedre år på ALLE måter!!

Tror det beste for deg kan være å VIRKELIG legge ting bak seg og starte med blanke ark. En start er jo faktisk å kvitte seg med denne familien som du har irritert og frustrert deg over i lang tid. Det er ikke så veldig stort "loss" akkurat... Det føles sikkert godt å ha tatt den avgjørelsen, slike "vennskap" suger en mer for krefter enn de tilfører noe, og så skal DU gå med dårlig samvittighet fordi du ønsker deg ut av det... nei, like greit å kvitte seg med alle "apekatter" som sitter på skuldrene dine, og sette tydeligere grenser for deg selv. Du kan øve deg på dette med å begynne med å ende kontakten med denne familien, og fortsette å øve deg på mannen din... ;)

Lykke til med nyttårsforsettet, høres ut som en god plan! Mitt er noe av det samme - jeg skal bli flinkere til å ta -og holde- kontakt med folk... Natta :)

Skrevet

Jeg mener nå fremdeles at du skulle anmeldt henne med navn...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Og dermed har moren lært at neste gang datteren stjeler, så er det bare å sende mange negative SMS-er til de hun har stjålet fra, så slipper hun unna.

Den lærdommen går selvsagt til datteren også. Det er ikke farlig å oppføre seg dårlig, så lenge Mamma sørger for at det ikke blir noen konsekvenser.

Nei, anmeld du. Vennskapet er uansett over.

Gjest en annen mor
Skrevet

Selv om du velger å ikkeanmelde kan du likevel evt gi melding til barnevernet om hva som har skjedd hos dere slik at DE får et helhetsbilde som kanskjestemmer mer med virkeligheten....

Skrevet

Jeg er fullstendig enig. Det irriterer meg og bekymrer meg, men det hjelper ikke på min følelse av å føle meg ussel hvis jeg gjør det.

Mulig du føler deg ussel, men du hjelper heller ikke jenta ved å la være å gripe fatt i saken. Hun lærer bare at hun kan fortsette uten at det får konsekvenser.

Jeg ville anmeldt. Dette vil typisk være en konfliktrådsak om politiet gjør jobben sin.

Skrevet

Så gjør jeg det. Jeg har anmeldelsen i veska og stikker innom og sier at vi har holdt opplysninger tilbake som jeg nå vil frem med.

Han jeg har hjemme sier fremdeles at jeg ikke må finne på det, men alle dere andre sier det, så jeg får heller stole på deres vurdering (og min), selv om jeg synes det er forbasket vanskelig.

Lei av å gruble og nå vil jeg legge saken død for min del.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Så gjør jeg det. Jeg har anmeldelsen i veska og stikker innom og sier at vi har holdt opplysninger tilbake som jeg nå vil frem med.

Han jeg har hjemme sier fremdeles at jeg ikke må finne på det, men alle dere andre sier det, så jeg får heller stole på deres vurdering (og min), selv om jeg synes det er forbasket vanskelig.

Flott! Det er jenta si det! ;-)

Skrevet

Jeg skjønner at du ikke vil også, men jeg tror du gjør dem en bjørnetjenste ved å ikke anmelde.

Forøvrig bør du høre litt på McLoad.

Skrevet

Godt valg.

Det er derfor vi har politi, rettsvesen og barnevern. Og ved å gjøre dette slipper du nettopp å "dukke inn i enda en sak". Du overlater det til dem som har kompetanse til det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg skjønner at du ikke vil også, men jeg tror du gjør dem en bjørnetjenste ved å ikke anmelde.

Forøvrig bør du høre litt på McLoad.

''Forøvrig bør du høre litt på McLoad.''

Godt sagt :) McLoad er en klok og forstandig mann, hans råd lytter jeg også til.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tror du gjør det rette valget.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Det var godt å lese, det er det eneste riktige å gjøre i denne saken.

Skrevet

''Forøvrig bør du høre litt på McLoad.''

Godt sagt :) McLoad er en klok og forstandig mann, hans råd lytter jeg også til.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...