Gjest søker sommerjobber Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er student og har i mange år hatt sommerjobb i hjembygda. Nå har jeg lyst til å prøve noe nytt og spennende, komme meg litt bort både fra hjembygda og studiestedet. Jeg tenker helst på jobber der jeg kan bo i nærheten og som det eksisterer et lite miljø rundt, slik at jeg kan bli kjent med nye (er jo ikke bare lett å jobbe i en fremmed by et par måneder uten å kjenne noen.) Er det noen som har noen forslag til spennende sommerjobber? Kanskje jobber de har hatt selv? 0 Siter
calendula Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Leder på sommerleir for barn/utviklingshemmede. Ofte har leirstedene flere leire etter hverandre. Du bor på stedet. 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Hvilke interesser/talenter har du? 0 Siter
Babette Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Du sier ingenting om hva du studerer og hva du kan eller passer til, f. eks. om du behersker flere språk. Men når det gjelder spennende sommerjobb tenker jeg reiseliv. F. eks. et høyfjellshotell eller annet hotell der man kan bo, samt museer og andre steder som trenger guider i sommersesongen. 0 Siter
Gjest søker sommerjobber Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Hvilke interesser/talenter har du? Jeg behersker engelsk skriftlig og muntlig svært godt (nivå 5), og tysk skriftlig og muntlig godt (nivå 4). Ellers liker jeg å jobbe med mennesker, men ikke i pleie- omsorgsyrker. Har jobbet litt på kontor tildligere. Er akkurat ferdig med en bachelorgrad i statsvitenskap, men trenger nødvedigvis ikke noe relevant. Det jeg synes er vanskelig er å komme på steder det kunne være interessant å jobbe, så hvis du har noen erfaringer \ forslag hadde det vært bra. 0 Siter
Gjest søker sommerjobber Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Du sier ingenting om hva du studerer og hva du kan eller passer til, f. eks. om du behersker flere språk. Men når det gjelder spennende sommerjobb tenker jeg reiseliv. F. eks. et høyfjellshotell eller annet hotell der man kan bo, samt museer og andre steder som trenger guider i sommersesongen. Hei! Jeg studerer statsvitenskap, blir ferdig med bachelorgrad til våren. (Men sommerjobben trenger ikke nødvendigvis være relevant, altså! ) Behersker engelsk nivå 5 og tysk nivå 4. Har tidligere erfaring innenfor turisme. 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Jeg behersker engelsk skriftlig og muntlig svært godt (nivå 5), og tysk skriftlig og muntlig godt (nivå 4). Ellers liker jeg å jobbe med mennesker, men ikke i pleie- omsorgsyrker. Har jobbet litt på kontor tildligere. Er akkurat ferdig med en bachelorgrad i statsvitenskap, men trenger nødvedigvis ikke noe relevant. Det jeg synes er vanskelig er å komme på steder det kunne være interessant å jobbe, så hvis du har noen erfaringer \ forslag hadde det vært bra. Og hobbier? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Du kan jobbe på et fiskemottak, og sortere makrell. Da oppøver du en fantastisk galgenhumør, blir godt kjent med dine lidelsesfeller, og får et minne for livet som du kan imponere barnabarna med. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Du kan jobbe på et fiskemottak, og sortere makrell. Da oppøver du en fantastisk galgenhumør, blir godt kjent med dine lidelsesfeller, og får et minne for livet som du kan imponere barnabarna med. Helt sant som du sier, jeg hadde sommerjobb på en hermetikkfabrikk, hvor vi renset div. grønnsaker etc. Kjempemoro, og glemmer det aldri, selv om jobben var dønn kjedelig;))) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Helt sant som du sier, jeg hadde sommerjobb på en hermetikkfabrikk, hvor vi renset div. grønnsaker etc. Kjempemoro, og glemmer det aldri, selv om jobben var dønn kjedelig;))) Vi lo så mye mens vi holdt på, at vi måtte passe oss, fikk stadig fiskeslo i munnen. Og brillene måtte vaskes i hver pause, selv om vi stod under tak. Det var så ekkelt at det ble morsomt. Men jeg er sjeleglad det bare var sommerjobb og ikke fast arbeid. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Vi lo så mye mens vi holdt på, at vi måtte passe oss, fikk stadig fiskeslo i munnen. Og brillene måtte vaskes i hver pause, selv om vi stod under tak. Det var så ekkelt at det ble morsomt. Men jeg er sjeleglad det bare var sommerjobb og ikke fast arbeid. Ja, det er sant;) Men det er jo et fantastisk samhold mellom de som jobber fast der også! Og vi unge, ble kjapt tatt inn i varmen og kulturen;) Festligste sommerjobb, ever!!! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Ja, det er sant;) Men det er jo et fantastisk samhold mellom de som jobber fast der også! Og vi unge, ble kjapt tatt inn i varmen og kulturen;) Festligste sommerjobb, ever!!! Samholdet var fantastisk hos oss også. Vi ble en skikkelig sammensveiset gjeng. Utrolig flott erfaring. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Samholdet var fantastisk hos oss også. Vi ble en skikkelig sammensveiset gjeng. Utrolig flott erfaring. Noe ungdommen i dag ville hatt stor glede av;) Vi byttet arbeidsoppgaver hver dag, men å stå ved et rullaband, er knalltøft. Jeg drømte om rulleband om natta;)) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Noe ungdommen i dag ville hatt stor glede av;) Vi byttet arbeidsoppgaver hver dag, men å stå ved et rullaband, er knalltøft. Jeg drømte om rulleband om natta;)) Jeg stod ved rulleblad hele tiden, og skulle sortere ut dårlig makrell. Hadde det ikke vært for humoren og samholdet, ville det vært uutholdelig. Vi måtte stå til båten var tom, det kunne ta over et døgn. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Jeg stod ved rulleblad hele tiden, og skulle sortere ut dårlig makrell. Hadde det ikke vært for humoren og samholdet, ville det vært uutholdelig. Vi måtte stå til båten var tom, det kunne ta over et døgn. Ikke sant:) Jeg sorterte bønner... Og lignende ting, he, he 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Ikke sant:) Jeg sorterte bønner... Og lignende ting, he, he :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.