Gå til innhold

Hos legen

Anbefalte innlegg

Gjest Moffedille
Skrevet

Er slapp,ofte vondt i hode og småkvalm,har vært det siden jeg sluttet med p.sprøyta og tror det er fordi jeg har blødd mye over lengre tid. Det var normalt sa legen. Blodprosenten var ok,nå må vi vente på svar på feritin,resultatet skal jeg få neste fredag,og på stoffskifte.

Lengen ville også jeg skulle levere urinprøve "hvorfor det"? spurte jeg. Jo for å skjekke om jeg var gravid. Men det er jeg ikke og det sa jeg,da såg legen på meg som om jeg snakket usant. Herregud,er det mulig? Vet at jeg ikke er gravid. "ta med urinprøve du" fikk jeg beskjed om.

Det var også for å skjekke om det var urinveisinfeksjon,noe jeg heller ikke tror det er.

Og jeg måtte tilbake neste uke for å få resultatet på prøvene,er det vanlig?

Tidligere har de bare ringt om det er noe.

Skrevet

Det er da vel fint at de sjekker deg grundig?

Om de ikke finner noe galt vil de vel ta andre prøver.

Det må være fint å ha en lege som tar deg på alvor. Det er alt for mange leger som ville sendt deg hjem for plager som de du beskriver.

Gjest Moffedille
Skrevet

Det er da vel fint at de sjekker deg grundig?

Om de ikke finner noe galt vil de vel ta andre prøver.

Det må være fint å ha en lege som tar deg på alvor. Det er alt for mange leger som ville sendt deg hjem for plager som de du beskriver.

Jepp fint å ha en lege som tar ting på alvor,men å tro at jeg er gravid når jeg sier jeg ikke er det,det var en smule rart.

Men de får bare ta en test på meg så ser de at jeg ikke er det.

Skrevet

Jepp fint å ha en lege som tar ting på alvor,men å tro at jeg er gravid når jeg sier jeg ikke er det,det var en smule rart.

Har du ikke hatt sex på lange tider så kan du jo være klar på det til legen din. Har du hatt sex kan du ikke være helt sikker.

Skrevet

Jeg har også opplevd å ikke bli trodd på at jeg ikke var gravid.

Den teite legen trodde ikke at jeg, etter å ha vært gravid 4 ganger og å ha hatt mensen i over 20 år, visste hvor livmora sitter.

Jeg hadde vondt mye lengre opp, og heldigvis fant de ut av dette før både urinprøve og GU ble tatt. Jeg var så dårlig at GU ville vært et mareritt...

Hvis du er heelt sikker på at du ikke er gravid kan du vel si at de gjerne kan ta en graviditetstest, men at du nekter å betale for den. De finner ut om du er gravid på GU også.

Gjest Moffedille
Skrevet

Jeg har også opplevd å ikke bli trodd på at jeg ikke var gravid.

Den teite legen trodde ikke at jeg, etter å ha vært gravid 4 ganger og å ha hatt mensen i over 20 år, visste hvor livmora sitter.

Jeg hadde vondt mye lengre opp, og heldigvis fant de ut av dette før både urinprøve og GU ble tatt. Jeg var så dårlig at GU ville vært et mareritt...

Hvis du er heelt sikker på at du ikke er gravid kan du vel si at de gjerne kan ta en graviditetstest, men at du nekter å betale for den. De finner ut om du er gravid på GU også.

Ja sånn er det,virker som de tror de vet alt...de får bare ta testen på meg,men jeg vet alt svaret.

Gjest Moffedille
Skrevet

Har du ikke hatt sex på lange tider så kan du jo være klar på det til legen din. Har du hatt sex kan du ikke være helt sikker.

Får si det ja,har ikke hatt sex på lenge så jeg er 100 % sikker på at jeg ikke er gravid.

Gjest respekt for kvinner
Skrevet

Ei venninne av meg opplevde det samme en gang hun skulle bestille røntgentime av underlivet. De nektet å sette henne opp på annet tidspunkt enn rett etter mensen, i tilfelle hun var gravid. Hun sa at hun visste med 100 % sikkerhet at hun ikke var gravid, men de bare "overprøvde" dette bedrevitende.

Det er bare det at hun er lesbisk, og levde i forhold med en annen kvinne. Bare at hun ikke syntes de hadde noe med det. Hun opplevde det respektløst overfor kvinner, at de ikke kunne stole på når en kvinne sa at hun visste med 100 % sikkerhet at hun ikke kunne være gravid. Jeg er faktisk enig i dette.

Gjest Moffedille
Skrevet

Ei venninne av meg opplevde det samme en gang hun skulle bestille røntgentime av underlivet. De nektet å sette henne opp på annet tidspunkt enn rett etter mensen, i tilfelle hun var gravid. Hun sa at hun visste med 100 % sikkerhet at hun ikke var gravid, men de bare "overprøvde" dette bedrevitende.

Det er bare det at hun er lesbisk, og levde i forhold med en annen kvinne. Bare at hun ikke syntes de hadde noe med det. Hun opplevde det respektløst overfor kvinner, at de ikke kunne stole på når en kvinne sa at hun visste med 100 % sikkerhet at hun ikke kunne være gravid. Jeg er faktisk enig i dette.

Ja det er jeg også enig i,de må da kunne stole såpass på folk. Og når man vet det 100 % sikkert selv,så er det jo absurd av dem å tro noe annet. Skal si at jeg vil ikke betale for graviditetstest!

Skrevet

Så lenge din venninne ikke forklarte grunnen til at hun var 100% sikker på at hun ikke var gravid, kan jeg ikke med min beste vilje se at dette er noe å klage på!

De tar sine forhåndsregler mtp graviditet og røntgen, og hva er problemet med det. En seksuelt aktiv kvinne, kan ALDRI være 100% sikker på at hun ikke er gravid, og hva gjør det at dette sjekkes?

Skrevet

Får si det ja,har ikke hatt sex på lenge så jeg er 100 % sikker på at jeg ikke er gravid.

Men fortalte du legen det da?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så lenge din venninne ikke forklarte grunnen til at hun var 100% sikker på at hun ikke var gravid, kan jeg ikke med min beste vilje se at dette er noe å klage på!

De tar sine forhåndsregler mtp graviditet og røntgen, og hva er problemet med det. En seksuelt aktiv kvinne, kan ALDRI være 100% sikker på at hun ikke er gravid, og hva gjør det at dette sjekkes?

Helt enig;)

Gjest høstløv
Skrevet

Det er ikke respektløst overfor kvinner.

Det er bare sirkre rutiner fra sykehusets side for at et evt. foster ikke skal bli misdannet pga. undersøkelsen, og for at sykehuset ikke skal bli gjort ansvarlig for fødselsskader pga røntgenundersøkelsen.

Skal sykehuset legge om sine rutiner, så må de ha skriftlig ansvarsfraskrivelse for evt. fødselsskader på et ufødt foster, fra kvinnen før de utfører røntgenundersøkelsen, og da er det enklere å ha sikre rutiner for alle kvinner.

Gjest Moffedille
Skrevet

Men fortalte du legen det da?

Nei gjorde ikke det,legen hadde det så travelt.

Får si det i neste uke,ikke det at jeg synes at legen har noe med det å gjøre. Synes de bør stole på folk når de sier at de ikke er gravid jeg.

Skrevet

Nei gjorde ikke det,legen hadde det så travelt.

Får si det i neste uke,ikke det at jeg synes at legen har noe med det å gjøre. Synes de bør stole på folk når de sier at de ikke er gravid jeg.

Ja, jeg skjønner at du synes det, men jeg er ikke enig.

Skrevet

Det er ikke respektløst overfor kvinner.

Det er bare sirkre rutiner fra sykehusets side for at et evt. foster ikke skal bli misdannet pga. undersøkelsen, og for at sykehuset ikke skal bli gjort ansvarlig for fødselsskader pga røntgenundersøkelsen.

Skal sykehuset legge om sine rutiner, så må de ha skriftlig ansvarsfraskrivelse for evt. fødselsskader på et ufødt foster, fra kvinnen før de utfører røntgenundersøkelsen, og da er det enklere å ha sikre rutiner for alle kvinner.

Vi er usedvanlig enige i kveld:-)

Gjest Moffedille
Skrevet

Ja, jeg skjønner at du synes det, men jeg er ikke enig.

Ok,det er greit det : )

Skrevet

En venninne av meg opplevde det samme. Og sa at hun viste med 100 % sikkerthet at hun ikke var gravid.. Men legen sa hun ikke burde være så sikker på det..

Da sa hun: " Trodde i vertfall at leger viste at man måtte ha en mann for å kunne bli gravid" Da ble legen ganske satt ut.. Og hun svarte igjen at hun viste da vel om hun hadde hatt sex eller ikke det siste året ;)

Gjest Moffedille
Skrevet

En venninne av meg opplevde det samme. Og sa at hun viste med 100 % sikkerthet at hun ikke var gravid.. Men legen sa hun ikke burde være så sikker på det..

Da sa hun: " Trodde i vertfall at leger viste at man måtte ha en mann for å kunne bli gravid" Da ble legen ganske satt ut.. Og hun svarte igjen at hun viste da vel om hun hadde hatt sex eller ikke det siste året ;)

Får si det jeg også ; )

Betaler ikke for graviditetstest når jeg vet jeg ikke er gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...