Gå til innhold

lisens etter flytting

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglusa
Skrevet

flyttet i fjor høst til ny leilighet.i dag fikk jeg en lisens regning på nesten 2500,grunnet manglende betaling i fjor.kan jeg få regnjng når jeg ikke engang bodde her den perioden??

irriterende å betale i dyre dommer for en dritt-kanal jeg ikke bruker!!!!:((

Gjest fattiglusa
Skrevet

Irriterede ja!

Men du må nok betale.

hvis forrige leieboer betalte lisens,får jo de dobbelt opp??Høres rart ut det da

Gjest firepile
Skrevet

Spiller ingen rolle om du bodde samme sted eller ikke i fjor. Har du TV må du betale lisens.

Gjest høstløv
Skrevet

Lisensen er en personlig avgift, eller skatt, som følger med deg.

Sitat: "Kringkastingsavgiften er en lovpålagt offentlig avgift, som den som har fjernsynsmottaker er pliktig å betale. Plikten til å betale kringkastingsavgift er uavhengig av hvilken fjernsynsmottaker du har, og hvilke kanaler du velger å se på.

Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn og tilfalle NRK. I dagligtale brukes også benevnelsen lisensen om kringkastingsavgiften.

For 2009 har Stortinget fastsatt avgiften til kroner 2.334,96, inkludert åtte prosent merverdiavgift.

Kringkastingsavgiften er fordelt på to terminer per år:"

Skrevet

Mener du at du har fått regninga til en annen person? I så fall er det ikke du som skal betale den. Leier du leilighet inkl. tv er det vel huseier som betaler lisensen. Så får han/hun avklare med leietakerne hvor mye de/dere skal betale/kompensere pr. mnd.

Mange / her gitt ;-)

Skrevet

Du betaler ikke lisens utfra adresse, men TV-apparatet. Har du ikke betalt lisens, men eid TV i perioden skylder du dem penger, uavhengig av hvor du bor/bodde.

Gjest Moffedille
Skrevet

hvis forrige leieboer betalte lisens,får jo de dobbelt opp??Høres rart ut det da

Poenget er jo om du har tv eller ikke,har du tv må du betale lisens hvis tv står i ditt navn.

Skrevet

Som noen her sier, lisens følger TV'n og navnet på den som eier TV'n, ikke adressa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...