Gå til innhold

kor mange grandiosa-varianter er det paprika på?

Anbefalte innlegg

Gjest tjukk med lite mat
Skrevet

Joda, men det var ingen av oss som sa "alle" overvektige heller. Men det er langt fra alle overvektige som har medisinske grunner til sin overvekt.

men det er jo nettopp det å bli stigmatisert pga det ytre som gjør meg fortvilt!lei av å bli kalt lat og overspisende.hva som gjelder for denne som her blir nevnt vet du jo heller ikke hva er.bare "synsing" basert på vekt

Skrevet

Det er vel bare paprika på den klassiske grandisen? Voksne folk som ikke spiser paprikaen sin har jeg forøvrig ingen respekt for. Og folk som står frem i media og åpent forteller at de har spilt grandis 2-3 ganger i uken i årevis klarer jeg ikke å ta alvorlig.

Paprika er nok litt sterk og tungfordøyelig, så det er mange som ikke tåler den. Jeg liker paprika i små mengder, men spiser jeg for mye, får jeg halsbrann.

Skrevet

men det er jo nettopp det å bli stigmatisert pga det ytre som gjør meg fortvilt!lei av å bli kalt lat og overspisende.hva som gjelder for denne som her blir nevnt vet du jo heller ikke hva er.bare "synsing" basert på vekt

Jeg skjønner at du ikke liker stigmatiseringen, og for deg er det selvføleligelig synd iom du har en medisinsk grunn til din overvekt.

Likevel er det bare en kjennsgjerning at mange kun har seg selv å skylde på når det gjelder overvekt.

Og når jeg sitter her å skriver dette, vil jeg også understreke at jeg selv har vært overvektig pga medisiner (ikke latskap og overspising), så jeg sitter ikke her som noen sylfide å rakker ned på de overvektige jeg heller... At man ikke skal kommentere andres overvekt når man ikke vet bakgrunnen for det, er jeg enig i - men det ble bare en naturlig forlengelse av diskusjonen.

Skrevet

Det er vel bare paprika på den klassiske grandisen? Voksne folk som ikke spiser paprikaen sin har jeg forøvrig ingen respekt for. Og folk som står frem i media og åpent forteller at de har spilt grandis 2-3 ganger i uken i årevis klarer jeg ikke å ta alvorlig.

Jeg elsker paprika ellers, men den dvaske greia som de har på grandisen er ikke noe særlig, så jeg skjønner at folk ikke liker den. Men uansett er ikke paprikaen det verste med Grandisen, da...

Skrevet

Mulig jeg tok deg litt for bokstavelig der ja:-) Jeg synes det var lite referanser for ikke å respektere mennesker:-)

Jeg heller skjønner meg ikke på voksne som klart gir uttrykk for "liker ikke", men det er en real sak å ikke like noe, bare man er diskré:-)

''Jeg heller skjønner meg ikke på voksne som klart gir uttrykk for "liker ikke", men det er en real sak å ikke like noe, bare man er diskré:-)''

Jeg er enig når det gjelder mellommenneskelige forhold/sosiale sammenhenger, men ser ingenting galt med at forbrukere legger press på produsenter.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg elsker paprika ellers, men den dvaske greia som de har på grandisen er ikke noe særlig, så jeg skjønner at folk ikke liker den. Men uansett er ikke paprikaen det verste med Grandisen, da...

Nei, det verste med grandisen er pappsmaken.

Skrevet

Ja, den og, og den fæle sausen! Og det ekle kjøttet! ;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Og den pinglete osten, eneste oppmuntrende på grandisen er paprikaen.

Skrevet

*he he*

AneM1365380603
Skrevet

Etter jeg lærte meg å lage pizza selv er grandiosa gått fra B- til C-mat.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ler;)))

Pinglete ost? Jaja, alt man skal lære;)))

Skrevet

For ikkje å snakke om den smakløse deigen.

Skrevet

For ikkje å snakke om den smakløse deigen.

Ja, vi har vel dekket det meste nå;-)

Skrevet

Ja, vi har vel dekket det meste nå;-)

Tja..E-stoffene og embalasjen har vel ikkje vært nevnt?

Skrevet

Tja..E-stoffene og embalasjen har vel ikkje vært nevnt?

har du ikke lest utenpå pakka at du må fjerne plasten??

Skrevet

har du ikke lest utenpå pakka at du må fjerne plasten??

Jo, men eg synes den er vel så god med plasten på! :)

Skrevet

Jo, men eg synes den er vel så god med plasten på! :)

Hver sin lyst;-)

Skrevet

''Jeg heller skjønner meg ikke på voksne som klart gir uttrykk for "liker ikke", men det er en real sak å ikke like noe, bare man er diskré:-)''

Jeg er enig når det gjelder mellommenneskelige forhold/sosiale sammenhenger, men ser ingenting galt med at forbrukere legger press på produsenter.

Nei nei, det var ikke det jeg heller mente. Og når det gjelder paprika er det et produkt som er overrepresentert hva gjelder allergi...

Jeg snakker kun om "jeg liker ikke"-mennesker jeg (voksne)...

Skrevet

Nei nei, det var ikke det jeg heller mente. Og når det gjelder paprika er det et produkt som er overrepresentert hva gjelder allergi...

Jeg snakker kun om "jeg liker ikke"-mennesker jeg (voksne)...

Jeg har en svigerinne som faller i denne kategorien. Det er ikke bare det at hun "ikke liker" -men hun kom en gang til å spise et egg som inneholdt en liten bit eggeskall. Og hun har deretter ikke klart å spise egg - i frykt for å måtte oppleve det traumatiske å få litt eggeskall i munnen igjen. Jeg skjønner i det hele tatt ikke slike reaksjoner, og lurer på hva som egentlig foregår i hodet på slike mennesker...

Skrevet

Jeg har en svigerinne som faller i denne kategorien. Det er ikke bare det at hun "ikke liker" -men hun kom en gang til å spise et egg som inneholdt en liten bit eggeskall. Og hun har deretter ikke klart å spise egg - i frykt for å måtte oppleve det traumatiske å få litt eggeskall i munnen igjen. Jeg skjønner i det hele tatt ikke slike reaksjoner, og lurer på hva som egentlig foregår i hodet på slike mennesker...

Det er nok vanskelig å forstå fobier for den som ikke har dem selv, ihvertfall hvis det er av de mer "sære"/sjeldne fobiene.

Jeg så på BBC et program som handlet om en ung jente som hadde fobi for tresleiver og annet ulakkert treverk, som f eks trebrygger, trebenker i parker, tregulv osv... Temmelig spesielt. Terapeuten som satt over én meter fra henne tok opp en sleiv, og blikket hennes flakket og hun var tydelig ensgtelig for at han skulle rekke den mot henne....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...