Gå til innhold

Er det noen som har vært i Riga?

Anbefalte innlegg

Gjest Riga denne gangen
Skrevet

Lurer på å reise dit en langweekend, noen erfaringer?

Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Synes det er en fin by. God rimelig mat. Ellers mange like butikker som i Norge også prismessig. Var på Ballett og det var bra selv om de virket amatørmessig. Kostet en slikk og ingenting. Spa skal vel også være rimelig. Hvis du bor i sentrum er byen ikke alt for stor, og fine gåavstander.

Det er bare å søke opp, det begynner å bli en god del reiseinfo om Riga.

Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Synes det er en fin by. God rimelig mat. Ellers mange like butikker som i Norge også prismessig. Var på Ballett og det var bra selv om de virket amatørmessig. Kostet en slikk og ingenting. Spa skal vel også være rimelig. Hvis du bor i sentrum er byen ikke alt for stor, og fine gåavstander.

Det er bare å søke opp, det begynner å bli en god del reiseinfo om Riga.

Reagerte første gangen på at de virker litt lite serviceminded enn det vi er vant til. Men andre gangen tenkte jeg ikke over det en gang. Men det er kanskje noen rester fra gammel kommunisme som gjør det....

Skrevet

Det er greit nok sted å dra til på en weekendtur, men ikke det stedet jeg ville dratt tilbake til flere ganger, men du skjønner vel av deg selv at den ikke akkurat kan sammenlignes med London eller Paris;-)

Men det er rimelig, både å reise dit og å være der.

Som Elis31 skriver var det svært dårlig service til tider, ganske mange sure og/eller fjerne folk i butikker/restauranter etc.

Det jeg virkelig vil anbefale, er operaen. Bygningen er flott, og det kostet svært lite å gå dir (betalte vel drøyt 200 kroner??)

Et annet tips kan være å dra på middelalderrestauranten Rozengrahls. utrolig spesiell stemning, men kanskje ikke verdens mest spennende mat (man får middelaldermat, som jo ligger et stykke unna French cuisine, men absolutt verdt et besøk likevel).

Noen andre jeg kjenner skrøt veldig av okkuppasjonsmuseet, men det var stengt innen vi somlet oss dit.

det er også en del flotte Jugend-bygninger i byen som er verdt en titt.

God tur:-)

http://www.rozengrals.lv/e_aboutus.htm

Persille1365381127
Skrevet

Enig med morsan, nå har jeg vært der - så nå trenger jeg ikke dra tilbake :)

Vi gikk en dag i gamlebyen i tillegg, og så på litt ting og tang der, koselige bakerier og bygninger, lite serviceminded folk - og ikke så mye spennende å ta seg til.

Men spaet var billig og bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...