Gå til innhold

Brent filmer fra kamera på DVD, ble svart hvitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Filmene lir svart hvite på TV-skjermen i vanlig DVD-spiller, men er i farger når jeg ptter den i PCen. Har gjort dette en gang før, og filmene beholdt fargen også på TVen.. Hva kan ha skjedd? Er ikke DVD-platene bra nok? Det står at de er 16x compatible, har det med brennehastighet å gjøre..? Brukte en annen type DVD forrige gang.

Kameraet mitt er 10 mp om det har noen betydning.

brilleslangen
Skrevet

sikkert feil format for dvd spilleren som er koblet til tv'n. Ikke alledvdspilleresom kan lesealle videoformater... detstår sikkert i bruksanvisningen til spilleren hvilket formatden takler.... mens leseren på dataen takler akkurat den type format gjør den andre det ikke...

Gjest ollymor
Skrevet

Du har kansje brent ut i NTSC (amerikansk fargesystem) det takler kansje ikke din tv.

Skrevet

sikkert feil format for dvd spilleren som er koblet til tv'n. Ikke alledvdspilleresom kan lesealle videoformater... detstår sikkert i bruksanvisningen til spilleren hvilket formatden takler.... mens leseren på dataen takler akkurat den type format gjør den andre det ikke...

Så da er det mest sannsynlig ikke noe galt med DVDen jeg har brent? DVD-spilleren er koblet til en ganske gammel TV (ungene bruker den) så problemet kan jo ligge der.

Bare usikker på om jeg skal tørre å slette de brente filmene fra PCen nå. Har dem på ekstern harddisk også.. trenger å frigjøre plass på PCen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...