Gå til innhold

Ja, sånn er det altså. Hvor er Norges politikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=546180

Skrev et innlegg tidligere i uka ang. prostituerte og tiltak for dem nå etter den nye loven.. Men nå er det sånn som jeg fryktet det ville bli. Skjønner politikerne ikke at det ikke går an å bare ta et grep uten å følge opp? Dette får store konsekvenser for disse damenes hverdag.. De har jo ikke noe å tilby nå.. Blir så oppgitt jeg.. stakkars damer.

Gjest høstløv
Skrevet

Kvinnene vil ikke ha annen mulighet, Pro senteret har fremlagt flere alternative tilbud, men de er blitt avslått. Hvorfor er det synd på disse kvinnene da?

Fint at gateprostitusjonen i Oslo stoppes, noen steder sto jentene med 5 meters mellomrom, og det på høylyse dagen.

Kvinnene er blitt tilbud alternative løsninger til gateprostitusjon, men har takket nei. Derfor må det være opp til dem selv å finne seg et helt alminnelig og respektabelt yrke.

Skrevet

Kvinnene vil ikke ha annen mulighet, Pro senteret har fremlagt flere alternative tilbud, men de er blitt avslått. Hvorfor er det synd på disse kvinnene da?

Fint at gateprostitusjonen i Oslo stoppes, noen steder sto jentene med 5 meters mellomrom, og det på høylyse dagen.

Kvinnene er blitt tilbud alternative løsninger til gateprostitusjon, men har takket nei. Derfor må det være opp til dem selv å finne seg et helt alminnelig og respektabelt yrke.

Enig med deg.

Skrevet

Eg skreiv også et innlegg her der eg harselerte litt med denne tåpelige loven, men det ser ut som om loven har full støtte hos Ola og Kari Nordmann (ihvertfall her på DOL).

Politikerne driter i de prsotituerte og de driter i horekundene, de er nok mest opptatt av Norges "omdømme" Internasjonalt og hva turistene opplever når de er i Norge (les Oslo).

Dessuten så er de nok glad for hver krone de får inn i Statskassa i form av bøter, da kan de bevilge seg sjøl høyere lønn og bedre pensjonsordninger.

Att de rusprostituerte takker nei til tilbudene fra Pro senteret og at de ikkje tar til takke med en vanlig jobb er forståelig, da de normalt er avhengig av sterke og dyre stoffer som heroin o.l.

så de trenger nok myyyyeee mere penger enn de ville fått av Pro senteret.

Det er nok enda verre for de nigerianske prostituerte som har kyniske og kriminelle bakmenn/halliker, de blir nok banka gul og blå om det viser seg at de kommer "hjem" med mindre penger enn forventet.

Trist, men dette er en konsekvens som eg er helt sikker på at politikerne MÅ ha vært klar over før de vedtok denne loven, men de har tatt en kalkulert risiko.

Men hva gjør horekundene no?

De går vel rundt som tikkende bomber, så eg ville ikkje bli forundra om vi får en dramatisk økning i antall voldtekter i Oslo i tiden fremover...

Sånn er det bare!

Skrevet

De burde nå i det minste få tilbud om avrusing i første omgang.

Tror dette er nødvendig jeg. Selsagt er det veldig hardt i en overgangsfase, men det vil kanskje sette en stopper for unge som har problemer.

Forutsetningen er selvsagt, som du sier, at de får oppfølging. Men disse MÅ jo ha mye penger pga rusmisbruket sitt, så da kan ikke tilbudet være en vanlig jobb. Først avrusing og deretter tiltak videre, mener jeg.

Gjest ollymor
Skrevet

Eg skreiv også et innlegg her der eg harselerte litt med denne tåpelige loven, men det ser ut som om loven har full støtte hos Ola og Kari Nordmann (ihvertfall her på DOL).

Politikerne driter i de prsotituerte og de driter i horekundene, de er nok mest opptatt av Norges "omdømme" Internasjonalt og hva turistene opplever når de er i Norge (les Oslo).

Dessuten så er de nok glad for hver krone de får inn i Statskassa i form av bøter, da kan de bevilge seg sjøl høyere lønn og bedre pensjonsordninger.

Att de rusprostituerte takker nei til tilbudene fra Pro senteret og at de ikkje tar til takke med en vanlig jobb er forståelig, da de normalt er avhengig av sterke og dyre stoffer som heroin o.l.

så de trenger nok myyyyeee mere penger enn de ville fått av Pro senteret.

Det er nok enda verre for de nigerianske prostituerte som har kyniske og kriminelle bakmenn/halliker, de blir nok banka gul og blå om det viser seg at de kommer "hjem" med mindre penger enn forventet.

Trist, men dette er en konsekvens som eg er helt sikker på at politikerne MÅ ha vært klar over før de vedtok denne loven, men de har tatt en kalkulert risiko.

Men hva gjør horekundene no?

De går vel rundt som tikkende bomber, så eg ville ikkje bli forundra om vi får en dramatisk økning i antall voldtekter i Oslo i tiden fremover...

Sånn er det bare!

Helt enig med deg! Ett Gledeshus i ryddige Former med ukentlige legekontroller..som de gjør i mange andre Land

hadde vært det beste.Tenk ,hvor mange Ekteskap de har reddet..fordi Kjerringa ikke vil mer! Tenk, hvor mange voldtektssaker ..som kunne har vært unngått! Det er i hvertfall min mening!Dette gamle yrket blir vi aldri kvitt!

Gjest ollymor
Skrevet

De burde nå i det minste få tilbud om avrusing i første omgang.

Tror dette er nødvendig jeg. Selsagt er det veldig hardt i en overgangsfase, men det vil kanskje sette en stopper for unge som har problemer.

Forutsetningen er selvsagt, som du sier, at de får oppfølging. Men disse MÅ jo ha mye penger pga rusmisbruket sitt, så da kan ikke tilbudet være en vanlig jobb. Først avrusing og deretter tiltak videre, mener jeg.

Ja,de unge rusmisbrukere..er det veldig synd på! Der skulle det har vært ett skikkelig hjelpeopplegg fra begynnelsen av!

Dustete politikere!

Skrevet

Helt enig med deg! Ett Gledeshus i ryddige Former med ukentlige legekontroller..som de gjør i mange andre Land

hadde vært det beste.Tenk ,hvor mange Ekteskap de har reddet..fordi Kjerringa ikke vil mer! Tenk, hvor mange voldtektssaker ..som kunne har vært unngått! Det er i hvertfall min mening!Dette gamle yrket blir vi aldri kvitt!

Helt enig, kåte mannfolk (og kvinnfolk) vil det alltid være nok av. Hvis de ikke får seg kvinnfolk på "normalt" vis, greier mange ikke å styre seg og må enten kjøpe sex, eller voldta.

Skrevet

Jeg ikke er for prostitusjon, men synes politikernes resonnement er uholdbart.

De rotet det til og valgte det verst tenkelige alternativet og gjorde ting i feil rekkefølge: Kun kriminalisering av kunder, nesten ingen hjelp til prostituerte, 3 mill ekstra til politiet og ellers gjør de ikke noe. Så vil de sole seg i glansen fra pressen og alle rett-troende partiveteraner. Hvorfor politikerne velger så rart, er vanskelig å se - kanskje har Geir rett: ''Politikerne driter i de prsotituerte og de driter i horekundene, de er nok mest opptatt av Norges "omdømme" Internasjonalt og hva turistene opplever når de er i Norge (les Oslo).'' ? eller har politikerne en skjult agenda? eller de smittet av et slags "mannshater-virus" fra Ottar siden der bare er kunder, oftest menn altså, som kriminaliseres?

Det man burde gjort, var først å ta hallikene til de utenlandske prostiterte grundig, deretter sende de utenlandske prostituerte hjem. (De nigerianske først fordi de sannsynligvis representerer større smittefare.) Så måtte de norske hallikene/husutleierne knipes. Deretter gitt skikkelig troverdig tilbud til rusavhengige prostituerte. Da trengs langt mer enn de latterlige 10 mill. som regjering bevilget, og mange mennesker til å hjelpe dem.

Neste steg burde vært å gi prostituerte mulighet til attføring slik at de kunne finne seg normalt betalt arbeid.

Det siste man burde vurdere var kriminalisering fordi prostituerte lett ville miste tillit til en stat som både skal straffe og hjelpe. Kriminalisering av bare kunder rammer de prostituerte også. Nå går de "under jorden" for å finne fortsatt inntekt og hjelp blir vanskeligere å gi.

Jeg er usikker på om man burde kriminalisere, men synes det er veldig tøvete å bare kriminalisere kunder. Så lenge der ikke finnes kilde til tvang (f.eks. hallik eller er menneskehandel) er der to samtykkende parter. Da strider det mot min rettsoppfatning at den ene parten skal gå fri mens den andre straffes. De prostituerte er ikke så dumme at de ikke skjønner følgene av hva de gjør og trenger en slags fribillett mot straffeforfølgelse for den ulempe de påfører omgivelsene. Skulle man først kriminalisere, måtte alle som trengte hjelp få det først, deretter kriminalisere begge parter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...