Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

Det har vært et helvete, for å si det mildt. Som jeg ikke unner min verste fiende. Å se han miste livsgøden, se han slutte med alt han elsket å gjøre hver dag....Til og med se at han fikk rynker i pannen....Beina bar han ikke til slutt, og han skalv i kroppen når han sto oppreist. Dyrlegen fant nesten ikke en muskel å sette bedøvelsen i...

Forferdelig vondt. Men jeg vet at du også vet hvordan det føles. Og det er jo på en måte en trøst :-)

Uff.. Nå kommer tårene hos meg... Så vondt det er å se de forsvinne bit for bit...Uansett hva man gjør, så hjelper det ingenting....

Sender deg masse trøsteklemmer, og kommer til å sende deg mange varme tanker fremover...

Du får bare si fra om du trenger prate litt igjen, jeg er jo innom her innimellom. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • Lillemus

    7

Uff.. Nå kommer tårene hos meg... Så vondt det er å se de forsvinne bit for bit...Uansett hva man gjør, så hjelper det ingenting....

Sender deg masse trøsteklemmer, og kommer til å sende deg mange varme tanker fremover...

Du får bare si fra om du trenger prate litt igjen, jeg er jo innom her innimellom. *klem*

Tusen takk skal du ha:-) Jeg setter utrolig stor pris på disse ordene fra deg. Og du skal vite at jeg vil tenke på deg og pusen din framover også! Og det mener jeg virkelig!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha:-) Jeg setter utrolig stor pris på disse ordene fra deg. Og du skal vite at jeg vil tenke på deg og pusen din framover også! Og det mener jeg virkelig!

Klem

Tusen takk Colette, det varmer mer enn du tror!

Håper du får en god natt.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Colette, det varmer mer enn du tror!

Håper du får en god natt.

:0)

God natt til deg også, mora2. Jeg vet hvordan du føler det, og deler sorgen din.

Takk for alle dine fine ord her i kveld. De hjelper en stakkars frossen, sørgende sjel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt til deg også, mora2. Jeg vet hvordan du føler det, og deler sorgen din.

Takk for alle dine fine ord her i kveld. De hjelper en stakkars frossen, sørgende sjel :-)

I like måte! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, sier jeg bare

Når du kjøper deg en katt eller bikkje, eller hva det nå skal være. Hvorfor skal ikke dyret få skikkelig mat?

Jeg mener du bør skamme deg, over i det hele tatt kjøpe billig drittfor, som bare inneholder korn og aske, og litt slakteriavfall (Malte fuglenebb, og føtter, og klover)

Er ikke dyret ditt verdt mer? Kattn din trenger riktig og godt sammensatt for, og det koster litt mer enn Whiskas.

Jeg syns det er fryktelig å lese at du heller lar katten sulte enn å få kvalitetsmat. Å heller olje på maten for å få den til å spise? Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?

Hvis du ikke har råd til å gi pusekatten den maten den fortjener og trenger, så omplasser dyret til noen som vil ha det, og som ikke ser på pengepungen når det gjelder basisbehovet for mat.

Jeg antar du spiser god mat selv, som du liker og vil ha, og ikke kjøper den billigste smakløse maten du finner i butikken?

''Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?''

*Tilstå*

Helt merkelig at du reagerer så sterkt over en jævla katt. Send penga til de syke og sultende i Afrika i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?''

*Tilstå*

Helt merkelig at du reagerer så sterkt over en jævla katt. Send penga til de syke og sultende i Afrika i stedet!

Om du ikke har fått det med deg, SMIR, så har man faktisk et stort ansvar overfor det faktum at man skaffer seg et kjæledyr. Det er noe om heter dyrevern, og alle dyreeiere må forholde seg til dette.

Og vært så snill..ikke snakk om en "jævla katt" av hensyn til alle dem som ikke deler ditt synspunkt. Kanskje du selv hadde hatt godt av å ha noen andre enn deg selv å ta hensyn til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har fått det med deg, SMIR, så har man faktisk et stort ansvar overfor det faktum at man skaffer seg et kjæledyr. Det er noe om heter dyrevern, og alle dyreeiere må forholde seg til dette.

Og vært så snill..ikke snakk om en "jævla katt" av hensyn til alle dem som ikke deler ditt synspunkt. Kanskje du selv hadde hatt godt av å ha noen andre enn deg selv å ta hensyn til?

Vel, dyrevern er jeg for. Men det er ikke det samme som å fore opp et dyr på trøfler og russisk kaviar.

Får holde med en sekk tørrfôr fra dyrebutikken. Spiser ikke katta da har den skjønt hvordan lure til seg godsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har fått det med deg, SMIR, så har man faktisk et stort ansvar overfor det faktum at man skaffer seg et kjæledyr. Det er noe om heter dyrevern, og alle dyreeiere må forholde seg til dette.

Og vært så snill..ikke snakk om en "jævla katt" av hensyn til alle dem som ikke deler ditt synspunkt. Kanskje du selv hadde hatt godt av å ha noen andre enn deg selv å ta hensyn til?

Altså, folk får selvsagt bruke penga på hva de vil. =) Men jeg syns det blir tåpelig å reagere såpass sterkt over dette. Det er faktisk mennesker der ute som ikke har annet å spise enn bark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dyrevern er jeg for. Men det er ikke det samme som å fore opp et dyr på trøfler og russisk kaviar.

Får holde med en sekk tørrfôr fra dyrebutikken. Spiser ikke katta da har den skjønt hvordan lure til seg godsakene.

Jeg er enig at det må holde med kvalitetsfor. Å se forskjellen mellom sort og hvitt er alltid ok... Men problemstillingen i denne tråden var jo at katten ikke ville ha billigfor fra butikken (bensinstasjoner, Europris eller hva det nå er snakk om). Og det innlegget du svarte på- sa bare at katten må få skikkelig mat, og at man må ta seg råd til det. Og det er jeg HELT enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg blir så lei meg av å lese hva du skriver. For dette er bare så utrolig uflaks- for å bruke det ordet. Føler virkelig med deg :-(

Hvordan fikk dere begravet han nå? Er det ikke tele i jorda hos dere? Min katt ligger i en fryseboks i kjelleren. I en eske med yndlingsteppet inni, og et brev fra meg under teppet. Jeg har hatt en slik halvsprø dag i dag, hvor jeg hele tiden har en følelse av at det er noen som mangler. Han var egentlig ikke seg selv de siste ukene, så jeg har bearbeidet sorgen gradvis. Denne uken har jeg grått meg gjennom dagene, før han døde på fredag. Jeg visste at det bare var et tidsspørsmål før jeg ville miste han. Men fy søren..så vondt det er:-(

Klem til deg også :-)

Uff, jeg blir så lei meg av å lese dette! :( Det er så utrolig trist å miste et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, folk får selvsagt bruke penga på hva de vil. =) Men jeg syns det blir tåpelig å reagere såpass sterkt over dette. Det er faktisk mennesker der ute som ikke har annet å spise enn bark.

I et land som vårt- så har vi råd til å gi dyra våre skikkelig mat- de aller fleste av oss. Hvis ikke så har vi ikke råd til å ha dyr. Det er ingen mening i å fore dyr til sykdom og for tidlig død. Å sammenligne med andre og fattige land, i denne sammenhengen, blir bare dumt. Da får du selv også nøye deg med bark, hvis du skal leve opp til den idealismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir så lei meg av å lese dette! :( Det er så utrolig trist å miste et dyr.

Det skal være sikkert og visst at det er. Jeg har ikke ord for hvor vondt det er. Du skjønner jo hva jeg snakker om, i og med at vi har diskutert dyrehold og kjæledyr før. Og jeg vet jo at du har en hund som du er glad i. Får håper du får beholde han veldig lenge:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et land som vårt- så har vi råd til å gi dyra våre skikkelig mat- de aller fleste av oss. Hvis ikke så har vi ikke råd til å ha dyr. Det er ingen mening i å fore dyr til sykdom og for tidlig død. Å sammenligne med andre og fattige land, i denne sammenhengen, blir bare dumt. Da får du selv også nøye deg med bark, hvis du skal leve opp til den idealismen.

Ja, jeg skal spise bark mens katta til naboen får hummer. Det gir mening. Absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal spise bark mens katta til naboen får hummer. Det gir mening. Absolutt.

Tviler på at du lever på bark, og også på at naboens katt får hummer.....Skjerp deg! Dette er sort/hvitt-tenkning. Vi/du/jeg/katter/hunder osv.lever i Norge- hvor vi har god råd de aller fleste av oss. Ser ingen grunn til at ikke dyrene skal få ha et like bra kosthold som det vi unner oss selv hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det skal være sikkert og visst at det er. Jeg har ikke ord for hvor vondt det er. Du skjønner jo hva jeg snakker om, i og med at vi har diskutert dyrehold og kjæledyr før. Og jeg vet jo at du har en hund som du er glad i. Får håper du får beholde han veldig lenge:-)!

Det håper jeg og. Han er foreløpig bare 9 uker gammel, så håper da det blir noen år. Mistet forrige hunden min i "fjor"(07), og det er fortsatt sårt å prate om henne. Ubeskrivelig vond følelse.

Har mistet marsvin, kanin og rotter også, men tror det er ekstra sårt å miste hunder og katter. De har jo så enormt stor personlighet, og man lever så tett med dem i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg og. Han er foreløpig bare 9 uker gammel, så håper da det blir noen år. Mistet forrige hunden min i "fjor"(07), og det er fortsatt sårt å prate om henne. Ubeskrivelig vond følelse.

Har mistet marsvin, kanin og rotter også, men tror det er ekstra sårt å miste hunder og katter. De har jo så enormt stor personlighet, og man lever så tett med dem i mange år.

Ja, da har dere nok mange fine år foran dere:-) Jeg har også mistet noen dyr opp gjennom årene, men det er første gang jeg har vært nødt til å ty til avliving. Og den var beintøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Altså, folk får selvsagt bruke penga på hva de vil. =) Men jeg syns det blir tåpelig å reagere såpass sterkt over dette. Det er faktisk mennesker der ute som ikke har annet å spise enn bark.

I Norge har alle råd til å ikke måtte leve på bark! Man kan ikke tenke at katten/hunden skal få mat fra euroshopper osv fordi det er mennesker som sulter i Afrika liksom. Da har man feil holdninger til sitt eget dyrehold, og bør la være å skaffe seg et dyr. La de som virkelig elsker dyrene, og vil gi dem godt stell få dem istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort som natta

I Norge har alle råd til å ikke måtte leve på bark! Man kan ikke tenke at katten/hunden skal få mat fra euroshopper osv fordi det er mennesker som sulter i Afrika liksom. Da har man feil holdninger til sitt eget dyrehold, og bør la være å skaffe seg et dyr. La de som virkelig elsker dyrene, og vil gi dem godt stell få dem istedet.

støtter den!ikke for dyrt å ta vare på dyr,når man først har skaffet seg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...