Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

Hva var det med den da? "Bare" et kjæledyr...ja, det kan man si. Det er ikke "bare" nei.

Den fikk urinsteiner...Veldig vanlig hos kastrerte hannkatter...

Vi var hos dyrlegen, og gjorde alt vi kunne, men pys ble bare svakere og svakere... Så da valgte jeg å avslutte det hele...

Bare, bare nei, for meg er de endel av familien...

:0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • Lillemus

    7

Den fikk urinsteiner...Veldig vanlig hos kastrerte hannkatter...

Vi var hos dyrlegen, og gjorde alt vi kunne, men pys ble bare svakere og svakere... Så da valgte jeg å avslutte det hele...

Bare, bare nei, for meg er de endel av familien...

:0(

Min kjære pus har hatt 3 runder med urinstein. Og den andre hankatten min har hatt 1. Og de var/er også begge kastrerte. Det pleier jo ikke å være dødelig? Så trist at det skulle gå slik :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære pus har hatt 3 runder med urinstein. Og den andre hankatten min har hatt 1. Og de var/er også begge kastrerte. Det pleier jo ikke å være dødelig? Så trist at det skulle gå slik :-(

Det er ofte dødelig...For når blæren ikke tømmes, vil det danne seg giftstoffer som går ut i kroppen... :0(

Jeg opdaget den var rar på mandagskveld, tirsdag kjørte vi til dyrlegen. Da lå den i drypp, og blære ble tømt og spylt. 3 timer holdt de på for å kmme inn i blæra...

Ikke klarte de finne ut hvilken type stein det var, for alt var bare "glassbiter"...Veldig sjeldent de ikke finner ut av det.

Nå har jeg satt alle de andre kattene på spesial for mot dette.

Jeg hadde ca 6mnd på billig butikkfor før dette... En fikk urinveisinfeksjon, og den andre som sagt urinsteiner...

Kastrerte hannkatter bør ha spesial for.

Aldri mer skal jeg bytte for... :0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg tok dine kloke ord til etteretning, og så at han ikke lenger hadde noen gnist i øynene.... Så i kveld hadde jeg besøk av veterinær som avsluttet livet hans. Forferdelig tungt og trist, men det var ingen vei utenom lenger.

Uff, så leit å høre :o( Han har det nok bra nå, men utrolig trist og tomt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære pus har hatt 3 runder med urinstein. Og den andre hankatten min har hatt 1. Og de var/er også begge kastrerte. Det pleier jo ikke å være dødelig? Så trist at det skulle gå slik :-(

Det er ikke så uvanlig at kastrerte hannkatter dør av urinstein, derfor skal de ha spesialfor fra dyrlegen, det er ikke så hardt for urinveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dine kloke ord til etteretning, og så at han ikke lenger hadde noen gnist i øynene.... Så i kveld hadde jeg besøk av veterinær som avsluttet livet hans. Forferdelig tungt og trist, men det var ingen vei utenom lenger.

Uff, vondt å høre.....

Det river i hjertet når man må avslutte livet til de man er så utrolig glad i. Jeg har måtte gjort det alt for mange ganger som følge sykdom på hunder jeg har hatt. Det er like vondt hver gang.

Men vær stolt av det selv, du vet du har gjort det du kan for dyret ditt, og at dyret har hatt det veldig bra hos akkurat DEG.

Om en liten stund, når sorgen ha lagt seg kan du dra fram alle de gode minnene og tenke på alt det akkurat den katten har lært deg :-) Ingen lever forgjeves.

"Trøsteklem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, vondt å høre.....

Det river i hjertet når man må avslutte livet til de man er så utrolig glad i. Jeg har måtte gjort det alt for mange ganger som følge sykdom på hunder jeg har hatt. Det er like vondt hver gang.

Men vær stolt av det selv, du vet du har gjort det du kan for dyret ditt, og at dyret har hatt det veldig bra hos akkurat DEG.

Om en liten stund, når sorgen ha lagt seg kan du dra fram alle de gode minnene og tenke på alt det akkurat den katten har lært deg :-) Ingen lever forgjeves.

"Trøsteklem"

Tusen takk for fine ord, waxo. Jeg vet at jeg har gjort det eneste riktige, i samarbeid med veterinæren. Men samtidig så kan jeg ikke annet enn å føle meg som en dommer over liv og død- overfor de som er svakere enn oss. Men jeg er glad han fikk slippe nå, tross alt.

Takk for at du hjalp meg i dette viktige spørsmålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord, waxo. Jeg vet at jeg har gjort det eneste riktige, i samarbeid med veterinæren. Men samtidig så kan jeg ikke annet enn å føle meg som en dommer over liv og død- overfor de som er svakere enn oss. Men jeg er glad han fikk slippe nå, tross alt.

Takk for at du hjalp meg i dette viktige spørsmålet!

Ja, man er litt dommer. Men dyrene er jo sånn sett veldig heldig, de slipper masse lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit å høre :o( Han har det nok bra nå, men utrolig trist og tomt etterpå.

Takk for det. Jeg har riktig nok 5 katter til, men hadde allikevel ingen å miste. Så rart det sikkert enn kan høres ut for noen. Men dette var min eldste katt som har fulgt meg gjennom tykt og tynt i 15 år.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man er litt dommer. Men dyrene er jo sånn sett veldig heldig, de slipper masse lidelse.

Joda..jeg er enig i det. Men hvem vet hva som er rett og riktig til enhver tid? Ikke jeg, i hvert fall. Og akkurat denne posisjonen kunne jeg godt ha vært foruten. Men det er ikke lett når man har kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..jeg er enig i det. Men hvem vet hva som er rett og riktig til enhver tid? Ikke jeg, i hvert fall. Og akkurat denne posisjonen kunne jeg godt ha vært foruten. Men det er ikke lett når man har kjæledyr.

Nei, lett er det ikke....

Det hører noen søvnløse netter til det å ta et dyr..Man lurer jo alltid litt etterpå om det var det riktige, om man kunne gjort noe annerledes osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..jeg er enig i det. Men hvem vet hva som er rett og riktig til enhver tid? Ikke jeg, i hvert fall. Og akkurat denne posisjonen kunne jeg godt ha vært foruten. Men det er ikke lett når man har kjæledyr.

Vet du ikke hva som er rett og riktig til enhver tid??? Skål for deg! Jeg føler meg ofte litt lost i denne verden av perfekte og målrettede mennesker, så det er godt å møte en frende. Jeg har virkelig ikke snøring. Og det ganske ofte! Hehe.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lett er det ikke....

Det hører noen søvnløse netter til det å ta et dyr..Man lurer jo alltid litt etterpå om det var det riktige, om man kunne gjort noe annerledes osv

Ja, det er akkurat slik det er. Jeg har ligget våken noen netter og tenkt og spekulert. Helt til jeg fikk vite at han hadde kreft i dag. Da ble det jo litt lettere, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du ikke hva som er rett og riktig til enhver tid??? Skål for deg! Jeg føler meg ofte litt lost i denne verden av perfekte og målrettede mennesker, så det er godt å møte en frende. Jeg har virkelig ikke snøring. Og det ganske ofte! Hehe.

;)

Ikke tull med dette, tonie :-( Det har vært noen harde uker for meg pga katten som jeg elsker/elsket så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tull med dette, tonie :-( Det har vært noen harde uker for meg pga katten som jeg elsker/elsket så høyt.

Unnskyld. Jeg går som alltid inn via 100 nyeste, leser en post uten å lese resten av tråden. Nå skal jeg se på resten av tråden. Jeg trodde det bare var det vanlige tidsfordrivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld. Jeg går som alltid inn via 100 nyeste, leser en post uten å lese resten av tråden. Nå skal jeg se på resten av tråden. Jeg trodde det bare var det vanlige tidsfordrivet.

Ok :-) Det er litt mer enn det fra min side i hvert fall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :-) Det er litt mer enn det fra min side i hvert fall.....

Ja, det skjønner jeg jo nå. Beklager igjen, selv om det ikke bare var tull sånn egentlig.

Huff, jeg skjønner at du ikke har det godt akkurat nå. Femten år er lang tid. Selv om jeg som du vet ikke er er et pelsdyrmenneske vet jeg veldig godt hvor nært forholdet mellom dyr og menneske kan bli.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg jo nå. Beklager igjen, selv om det ikke bare var tull sånn egentlig.

Huff, jeg skjønner at du ikke har det godt akkurat nå. Femten år er lang tid. Selv om jeg som du vet ikke er er et pelsdyrmenneske vet jeg veldig godt hvor nært forholdet mellom dyr og menneske kan bli.

Klem.

Takk for klemmen, tonie :-) Det setter jeg stooor pris på. Det har vært et helvete å følge denne pusen fra sykdom til "grav" i dag. Det er faktisk noe av det vondeste jeg har opplevd. Selv om jeg har mistet mennesker også, så var han utrolig spesiell for meg. Han var så skjønn og trofast :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen, tonie :-) Det setter jeg stooor pris på. Det har vært et helvete å følge denne pusen fra sykdom til "grav" i dag. Det er faktisk noe av det vondeste jeg har opplevd. Selv om jeg har mistet mennesker også, så var han utrolig spesiell for meg. Han var så skjønn og trofast :-(

Det blir en helt annen renhet i følelsene når det gjelder dyr. I forhold til dyr finnes ikke de negative følelsene. Det blir på en måte som med barn.

Selv er jeg er fuglemenneske. Jeg har hatt papegøyer hele livet. De blir heldigvis veldig, veldig gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en helt annen renhet i følelsene når det gjelder dyr. I forhold til dyr finnes ikke de negative følelsene. Det blir på en måte som med barn.

Selv er jeg er fuglemenneske. Jeg har hatt papegøyer hele livet. De blir heldigvis veldig, veldig gamle.

Det blir de :-) Psylologer har prøvd å analysere kjærligheten til dyr. og de konkluderte med at de " er så like den tiden de lever"-. De er den samme fra de er 1 år - til de de dør. I motsetning til våre barn som forandrer seg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...