Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Ja,det kan hende : )

Men ble innspirert til å dra på fisketur nå,det er jo gøy også. Lenge siden jeg har fisket,men liker det veldig godt.

Fisketurer er noe de aller fleste har glede av;) Ta med deg ungene og få masse fisk.

Skitt fiske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • Lillemus

    7

Har du sett når skjærene jager katta, det kan bli veldig fornøyelig å se på.

Kattene her i nabolaget er på evig fuglejakt og ligger på lur ute på gresset eter skjærene, men de hopper elegant rett foran katten, akkurat slik at den ikke greier å fange de.

Eller når 10 - 12 skjærer leker stupbombere over den stakkars katten. Da lusker katten stille sin veg, for den dag fikk den ikke skjære til middagsmat.

*s* ja, min barndoms nabo hadde katt som ble ertet av skjærene slik. Men vi hadde ofte vår lille hund utenfor huset, og skjærene brydde seg aldri om den.

Men hunden ble, på sine gamle dager, ertet av en undulat vi hadde. Den gamke hunden lå ofte på en bestemt puff og sov, og da kom undulaten flyende fra sitt favorittsted på gardinbrettet rett foran snuten på hunden, som jo var altfor gammel til å rekke å ta den;-)

Og så satt undulaten der på gardinbrettet og kvitret fornøyd og ventet på at hunden skulle legge seg til igjen;-)

Undulaten lærte seg forresten å herme etter skjære-skvalderet, så den hadde flere skjærelikheter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærer, er de fleste katters skrekk;) De er virkelige katteplagere og kan stupe ned og kakka dem i hodet!

Jeg skjønner skjærene godt, men du verden for et leven de kan lage...;))

Ja, de kan bråke vel mye til tider:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Fisketurer er noe de aller fleste har glede av;) Ta med deg ungene og få masse fisk.

Skitt fiske;)

Takk : )

Det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i strøket er tretten år gammelt til å være en katt,vi bor rett ved hovedveien og mange katter blir meiet ned. Noen lever mindre enn et år,så vi var heldig med den som ble tretten : )

Jeg regna med den døde 13 år gammel av alderdom, og det synes jeg ikke er så høy alder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittsalderen på en katt er langt, langt under 13 år.

Helt klart, men jeg tenkte da på å dø av alderdom, i og med at hun brukte alderen som argument for at kattens kosthold hadde vært godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffedille

Jeg regna med den døde 13 år gammel av alderdom, og det synes jeg ikke er så høy alder ;-)

Det var av alderdom ja,syns vi var heldig som fikk ha han såpass lenge,tatt i betraktning...; )

De andre kattene døde jo mye før,men nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at katter ikke skal ha menneske mat fordi de kan få diabetes av det,ikke det at jeg tror på det da.

Den gamle katten vår fikk også rester : )

Det er godt mulig... Alle katter fikk vel menneskemat "i gamle dager"? Jeg kan iallefall ikke huske det var noe tema å skaffe katten tørrfor i butikken, men godt mulig det var fordi vi bodde på gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, de kan bråke vel mye til tider:-)

Vi hadde også en hund som, dessverre, ofte sto ute i bånd, og skjærene visste nøyaktig hvor langt det båndet gikk, og de sto akkurat utenfor rekkevidde, av vår stakkars hund, og ertet han ille;(

Hunden vår hatet skjærer mest av alt, he, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke! Mine får det avogtil, og elsker det selvfølgelig, men de har ikke vist noen symptoner!

Er det for mye salt i tunfisk i vann? Eller?

Det var iallefall tunfisk i vann katten vår fikk.... Jeg tror ikke det gjør noe så lenge den ikke får det for oftre, og helt ikke en hel boks i gangen? Vår kunne gjerne spise en hel boks på en gang :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at kattene driter mer og har mer stank av butikkmaten. Den ene fikk også veldig dårlig mage av det.

Det høres jo logisk ut, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Det er godt mulig... Alle katter fikk vel menneskemat "i gamle dager"? Jeg kan iallefall ikke huske det var noe tema å skaffe katten tørrfor i butikken, men godt mulig det var fordi vi bodde på gård?

Ja,før i tiden fikk de jo kun menneskemat : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det var iallefall tunfisk i vann katten vår fikk.... Jeg tror ikke det gjør noe så lenge den ikke får det for oftre, og helt ikke en hel boks i gangen? Vår kunne gjerne spise en hel boks på en gang :-/

Jeg har to katter, og pleier å dele en boks til dem. Ellers får de svært sjeldent menneskemat, om det ikke blir litt kylling eller kjøtt til overs;)

Tørrfòr og vann står fremme hele tiden, og jeg får klar beskjed om en av delene er tomt;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde også en hund som, dessverre, ofte sto ute i bånd, og skjærene visste nøyaktig hvor langt det båndet gikk, og de sto akkurat utenfor rekkevidde, av vår stakkars hund, og ertet han ille;(

Hunden vår hatet skjærer mest av alt, he, he.

Vi er jo litt vant til det her på bjerget til å se på skjærer som så vanlige og alminnelige, og dertil skvaldrete, så derfor skjønte jeg ikke først hva to eldre amerikanere vi hadde på besøk en gang snakket om da de kikket ut av vinduet og slo hendene sammen og sa: "Oh, what a beautiful bird!! What is it called?"

Jeg kikket og kikket - hvorhen var denne fuglen, da?? Og så var det ei skjære *he he* men de hadde jo helt rett - den er jo klar svart og hvit uten å være spettete eller grå. de åpnet øynene mine for at skjæra egentlig er pen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er godt mulig... Alle katter fikk vel menneskemat "i gamle dager"? Jeg kan iallefall ikke huske det var noe tema å skaffe katten tørrfor i butikken, men godt mulig det var fordi vi bodde på gård?

Katter ble aller først populære på gårdene, ikke som kjæledyr, men som muse-rottefangere, så fikk de ofte en fløteskvett som "takk for hjelpa". De var aldri/sjeldent innomhus og bodde for det meste på låven.

Etterhvert ble katter også populære hos bymennesker, men dens fremste oppgave var å fakke mus/rotter, så fikk de litt rester av menneskemat og kos.

Så du har helt rett i din fremstilling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi er jo litt vant til det her på bjerget til å se på skjærer som så vanlige og alminnelige, og dertil skvaldrete, så derfor skjønte jeg ikke først hva to eldre amerikanere vi hadde på besøk en gang snakket om da de kikket ut av vinduet og slo hendene sammen og sa: "Oh, what a beautiful bird!! What is it called?"

Jeg kikket og kikket - hvorhen var denne fuglen, da?? Og så var det ei skjære *he he* men de hadde jo helt rett - den er jo klar svart og hvit uten å være spettete eller grå. de åpnet øynene mine for at skjæra egentlig er pen:-)

Visst er den det! Og med personlighet som bare en skjære kan ha;)

Men har de ikke skjærer i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s* ja, min barndoms nabo hadde katt som ble ertet av skjærene slik. Men vi hadde ofte vår lille hund utenfor huset, og skjærene brydde seg aldri om den.

Men hunden ble, på sine gamle dager, ertet av en undulat vi hadde. Den gamke hunden lå ofte på en bestemt puff og sov, og da kom undulaten flyende fra sitt favorittsted på gardinbrettet rett foran snuten på hunden, som jo var altfor gammel til å rekke å ta den;-)

Og så satt undulaten der på gardinbrettet og kvitret fornøyd og ventet på at hunden skulle legge seg til igjen;-)

Undulaten lærte seg forresten å herme etter skjære-skvalderet, så den hadde flere skjærelikheter;-)

''Undulaten lærte seg forresten å herme etter skjære-skvalderet, så den hadde flere skjærelikheter;-)''

Vi hadde en nymfeparakitt som etterlignet telefonlyden vår og deretter kjeftet den ivei! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Undulaten lærte seg forresten å herme etter skjære-skvalderet, så den hadde flere skjærelikheter;-)''

Vi hadde en nymfeparakitt som etterlignet telefonlyden vår og deretter kjeftet den ivei! :o)

Undulaten hermet etter telefonlyden så lenge vi hadde slik gammel, grå telefon:-)

Den ble lettere forvirret da vi fikk tastafon*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er den det! Og med personlighet som bare en skjære kan ha;)

Men har de ikke skjærer i Amerika?

det er jo et stort kontinent, men de kjente ikke til fuglen der de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undulaten hermet etter telefonlyden så lenge vi hadde slik gammel, grå telefon:-)

Den ble lettere forvirret da vi fikk tastafon*S*

Hesten til kjæresten min ble dødsfornærmet om jeg koste med en annen hest når vi var på travkjøring. Da sto han og hylte, skrapte med forbeina og slo foten i bakken - altså, matmor måtte da for søren vite hvem hun skulle kose med! *Hehe* Diger svart hingst og egentlig en bamse i hjertet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...