Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

Gjest Moffedille

Katten vår er så kresen,skal bare ha den dyreste maten..liker bare den,hehe : )

Men nå sier gubben at det må det bli en stopp på,får kjøpe den billigeste maten. Har gjort det nå men han spiser den ikke!

Tror du han spiser nå han er sulten nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • Lillemus

    7

Gjest Moffedille

Selvsagt. Tror du den dør av bortskjemthet?

Hehe,neida : )

Men jeg vil jo at katten skal spise,det gjør han vel når han blir sulten nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør den det.

Katten min foretrekker våtfôr, noe som koster en god del mer enn tørrfôr. Når den en gang i blant får dette, evt. fisk/tunfisk ol., så glefser den i seg våtfôret umiddelbart, og senere sniker den seg bare rundt matskåla med tørrfôret.... Det er ikke interessant. Så sitter den og venter og seeeer på meg med store håpefulle øyne; "kommer det ikke mer godt snart"? Eller mjauer og maser.... Dess flere dager den får våtfôr i strekk, dess mer standhaftig er den. (Kan ta 2-3 dager før den spiser ordentlig igjen).

Her om dagen fikk den en boks tunfisk og var overlykkelig. Men så lenge det ble med det, så gikk den over til tørrfôr igjen på kvelden. Så jeg tror den har skjønt poenget... ;)

For øvrig så har den enkelte merker tørrfôr som den foretrekker. Andre liker den ikke så godt. Så om jeg har kjøpt et merke som den ikke vanligvis spiser noe særlig av, så er den ekstra treig med å spise, da kan det gå flere dager med laber matlyst... Så du må nok bare prøve deg frem.

Jeg kjøper fôr på butikken men vurderer å begynne å kjøpe "ordentlig" dyrlege/dyrebutikk-fôr. Har sett at pelsen osv. til andre katter er sinnsykt flott med det fôret, og eierene sier at det ikke er sååå mye dyrere. Jeg skal regne litt på det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Katta spiser seg sikkert mett på mus og fugler. Og gjør den ikke det, så spiser den sikkert den billigste maten, når den blir sulten nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffedille

Den spiser når den blir sulten, men kaster seg kanskje ikke over matfatet hvis den ikke får favoritten. Ingen fare:-)

Bra det da : )

Får vente å se,han har ikke rørt maten sin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Selvsagt gjør den det.

Katten min foretrekker våtfôr, noe som koster en god del mer enn tørrfôr. Når den en gang i blant får dette, evt. fisk/tunfisk ol., så glefser den i seg våtfôret umiddelbart, og senere sniker den seg bare rundt matskåla med tørrfôret.... Det er ikke interessant. Så sitter den og venter og seeeer på meg med store håpefulle øyne; "kommer det ikke mer godt snart"? Eller mjauer og maser.... Dess flere dager den får våtfôr i strekk, dess mer standhaftig er den. (Kan ta 2-3 dager før den spiser ordentlig igjen).

Her om dagen fikk den en boks tunfisk og var overlykkelig. Men så lenge det ble med det, så gikk den over til tørrfôr igjen på kvelden. Så jeg tror den har skjønt poenget... ;)

For øvrig så har den enkelte merker tørrfôr som den foretrekker. Andre liker den ikke så godt. Så om jeg har kjøpt et merke som den ikke vanligvis spiser noe særlig av, så er den ekstra treig med å spise, da kan det gå flere dager med laber matlyst... Så du må nok bare prøve deg frem.

Jeg kjøper fôr på butikken men vurderer å begynne å kjøpe "ordentlig" dyrlege/dyrebutikk-fôr. Har sett at pelsen osv. til andre katter er sinnsykt flott med det fôret, og eierene sier at det ikke er sååå mye dyrere. Jeg skal regne litt på det.. :)

Flere katter med favoritt mat altså : )

Ja det er kanskje det beste å kjøpe mat på dyrebutikken,jeg kjøper i vanlig butikk. Synes han har veldig blank og fin pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Katta spiser seg sikkert mett på mus og fugler. Og gjør den ikke det, så spiser den sikkert den billigste maten, når den blir sulten nok.

Får satse på det : )

Ja den er veldig glad i fugler i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foressten noen som vet hvordan det er med katter og flytting?

Venner de seg fort til den nye plassen?

Det kan ta litt tid, men i løpet av en ukes tid bør den ha slått seg til ro. Ville holdt den inne de to første dagene, med kasse..

En venninne av meg flyttet nylig og katten var superstressa og kjemperedd, lå og gjemte seg innerst i hjørnet under senga.. Den kom til et hus med mange katter i fra før, så hele området var jo nedpissa og markert allerede. Stakkars katten (en ukastrert hannkatt) ble jo supernervøs og skvetten.. Men det går seg nok til, den er roligere nå, ca 2 uker etter flyttinga. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Det kan ta litt tid, men i løpet av en ukes tid bør den ha slått seg til ro. Ville holdt den inne de to første dagene, med kasse..

En venninne av meg flyttet nylig og katten var superstressa og kjemperedd, lå og gjemte seg innerst i hjørnet under senga.. Den kom til et hus med mange katter i fra før, så hele området var jo nedpissa og markert allerede. Stakkars katten (en ukastrert hannkatt) ble jo supernervøs og skvetten.. Men det går seg nok til, den er roligere nå, ca 2 uker etter flyttinga. :-)

Ok,stakkars pusen.

Men vår katt går jo på do ute,dumt å begynne med kasse inne igjen da...hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foressten noen som vet hvordan det er med katter og flytting?

Venner de seg fort til den nye plassen?

Det sies at katter bruker ca to uker på å bli kjent på ny plass. Hold den inne i begynnelsen, slik at den venner seg til det nye huset, og pass på den i starten den er ute.

Er det ukastrert hannkatt, kan den nok prøve å finne veien tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffedille

Det sies at katter bruker ca to uker på å bli kjent på ny plass. Hold den inne i begynnelsen, slik at den venner seg til det nye huset, og pass på den i starten den er ute.

Er det ukastrert hannkatt, kan den nok prøve å finne veien tilbake...

Det er en kastrert hannkatt og den elser å være ute om natten,vil ikke være inne rett og slett. Men er inne hele dagen omtrent.

Må vel bare holde han inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foressten noen som vet hvordan det er med katter og flytting?

Venner de seg fort til den nye plassen?

Det kan ta litt tid før katten blir helt trygg.Det er forskjellig fra katt til katt.

Det er annbefalt å holde katten inne 2 uker, slik at den blir helt tygg inne, før den slippes ut. Ellers risikerer du at den stikker av...

Jeg flyttet med 5 katter, holdt de inne i 14 dager. Likevel løp den ene "hjem" igjen to ganger. Heldigvis var det ikke lange stykket.

Lykke til! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,stakkars pusen.

Men vår katt går jo på do ute,dumt å begynne med kasse inne igjen da...hmf.

Neida, det skjønner den raskt. Jeg har tatt i bruk kasse i ulike anledninger, selv om katten vår går på do ute. Fikk en ny katt (unge), som måtte ha kasse inne, og gjett hvem som er flittig bruker av denne - joda, "gamlekatta"! Det er jo KALDT UTE! Late droget. ;-)) Men jeg vet at den eldste også går på do ute, så når jeg avvenner den andre så tror jeg ikke at dette er noe "problem" lenger (ser ikke på det som et problem nå heller).

Å ha en kasse tilgjengelig gjør bare katten din trygg på sitt nye hjem. Men det er ikke sikkert den stikker av fordi om du slipper den ut for å gå på do heller. Spørs bare om turen blir veldig kort! :) Så du får bare prøve deg frem. Er den veldig nervøs, så kan du ha kasse inne. Hvis ikke så går det sikkert bra uten også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, katten vil nok spise det. Men billigfor er ikke alltifd et godt alternativ.. Jeg ville ikke kun sett på pris når katten skal ha mat.

Og pass på å gjøre overgangen til ny mat skånsom. Ellers risikerer du diare...

Lykke til! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Det kan ta litt tid før katten blir helt trygg.Det er forskjellig fra katt til katt.

Det er annbefalt å holde katten inne 2 uker, slik at den blir helt tygg inne, før den slippes ut. Ellers risikerer du at den stikker av...

Jeg flyttet med 5 katter, holdt de inne i 14 dager. Likevel løp den ene "hjem" igjen to ganger. Heldigvis var det ikke lange stykket.

Lykke til! :0)

Takk : )

Får holde den inne da og begynne med kasse igjen,den liker å være ute på nettene og inne på dagen,og går på do ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk : )

Får holde den inne da og begynne med kasse igjen,den liker å være ute på nettene og inne på dagen,og går på do ute.

Det går nok fint. Den vil nok være urolig, men prøv å aktiviser den litt inne, så ordner det seg nok.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Joda, katten vil nok spise det. Men billigfor er ikke alltifd et godt alternativ.. Jeg ville ikke kun sett på pris når katten skal ha mat.

Og pass på å gjøre overgangen til ny mat skånsom. Ellers risikerer du diare...

Lykke til! :0)

Takk : )

Det har jeg ikke tenkt på,at han kan få diare..

Han har ikke spist i dag,tror det er trass...mjauet til meg selv om maten var på plass,litt uvant mat sikkert,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...