Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv

Takk : )

Det har jeg ikke tenkt på,at han kan få diare..

Han har ikke spist i dag,tror det er trass...mjauet til meg selv om maten var på plass,litt uvant mat sikkert,hehe.

Prøv å helle litt matolje over tørrforet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • waxo

    7

Takk : )

Det har jeg ikke tenkt på,at han kan få diare..

Han har ikke spist i dag,tror det er trass...mjauet til meg selv om maten var på plass,litt uvant mat sikkert,hehe.

Det beste er å spe ut den gamle maten gradvis med den nye. På den måten vil katten tilvennes både smak og mat :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Neida, det skjønner den raskt. Jeg har tatt i bruk kasse i ulike anledninger, selv om katten vår går på do ute. Fikk en ny katt (unge), som måtte ha kasse inne, og gjett hvem som er flittig bruker av denne - joda, "gamlekatta"! Det er jo KALDT UTE! Late droget. ;-)) Men jeg vet at den eldste også går på do ute, så når jeg avvenner den andre så tror jeg ikke at dette er noe "problem" lenger (ser ikke på det som et problem nå heller).

Å ha en kasse tilgjengelig gjør bare katten din trygg på sitt nye hjem. Men det er ikke sikkert den stikker av fordi om du slipper den ut for å gå på do heller. Spørs bare om turen blir veldig kort! :) Så du får bare prøve deg frem. Er den veldig nervøs, så kan du ha kasse inne. Hvis ikke så går det sikkert bra uten også! :)

Hehe,ja det skjedde venninna mi og når de fikk kattunger,mora gikk også på do oppi kassen. Lettere det visst : )

Får prøve oss frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Det beste er å spe ut den gamle maten gradvis med den nye. På den måten vil katten tilvennes både smak og mat :0)

Takk,ja det kan jeg prøve : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, sier jeg bare

Når du kjøper deg en katt eller bikkje, eller hva det nå skal være. Hvorfor skal ikke dyret få skikkelig mat?

Jeg mener du bør skamme deg, over i det hele tatt kjøpe billig drittfor, som bare inneholder korn og aske, og litt slakteriavfall (Malte fuglenebb, og føtter, og klover)

Er ikke dyret ditt verdt mer? Kattn din trenger riktig og godt sammensatt for, og det koster litt mer enn Whiskas.

Jeg syns det er fryktelig å lese at du heller lar katten sulte enn å få kvalitetsmat. Å heller olje på maten for å få den til å spise? Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?

Hvis du ikke har råd til å gi pusekatten den maten den fortjener og trenger, så omplasser dyret til noen som vil ha det, og som ikke ser på pengepungen når det gjelder basisbehovet for mat.

Jeg antar du spiser god mat selv, som du liker og vil ha, og ikke kjøper den billigste smakløse maten du finner i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, sier jeg bare

Når du kjøper deg en katt eller bikkje, eller hva det nå skal være. Hvorfor skal ikke dyret få skikkelig mat?

Jeg mener du bør skamme deg, over i det hele tatt kjøpe billig drittfor, som bare inneholder korn og aske, og litt slakteriavfall (Malte fuglenebb, og føtter, og klover)

Er ikke dyret ditt verdt mer? Kattn din trenger riktig og godt sammensatt for, og det koster litt mer enn Whiskas.

Jeg syns det er fryktelig å lese at du heller lar katten sulte enn å få kvalitetsmat. Å heller olje på maten for å få den til å spise? Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?

Hvis du ikke har råd til å gi pusekatten den maten den fortjener og trenger, så omplasser dyret til noen som vil ha det, og som ikke ser på pengepungen når det gjelder basisbehovet for mat.

Jeg antar du spiser god mat selv, som du liker og vil ha, og ikke kjøper den billigste smakløse maten du finner i butikken?

Ps. Gi den gubben din et stort tupp i ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Herlighet, sier jeg bare

Når du kjøper deg en katt eller bikkje, eller hva det nå skal være. Hvorfor skal ikke dyret få skikkelig mat?

Jeg mener du bør skamme deg, over i det hele tatt kjøpe billig drittfor, som bare inneholder korn og aske, og litt slakteriavfall (Malte fuglenebb, og føtter, og klover)

Er ikke dyret ditt verdt mer? Kattn din trenger riktig og godt sammensatt for, og det koster litt mer enn Whiskas.

Jeg syns det er fryktelig å lese at du heller lar katten sulte enn å få kvalitetsmat. Å heller olje på maten for å få den til å spise? Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?

Hvis du ikke har råd til å gi pusekatten den maten den fortjener og trenger, så omplasser dyret til noen som vil ha det, og som ikke ser på pengepungen når det gjelder basisbehovet for mat.

Jeg antar du spiser god mat selv, som du liker og vil ha, og ikke kjøper den billigste smakløse maten du finner i butikken?

Hallo!

Katten er et rovdyr, og den jakter på både fugl og mus, og det er ikke små mengder av slike dyr en katt kan spise i løpet av et døgn. Så katten sulter ikke.

Du overdramatiserer hele saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Herlighet, sier jeg bare

Når du kjøper deg en katt eller bikkje, eller hva det nå skal være. Hvorfor skal ikke dyret få skikkelig mat?

Jeg mener du bør skamme deg, over i det hele tatt kjøpe billig drittfor, som bare inneholder korn og aske, og litt slakteriavfall (Malte fuglenebb, og føtter, og klover)

Er ikke dyret ditt verdt mer? Kattn din trenger riktig og godt sammensatt for, og det koster litt mer enn Whiskas.

Jeg syns det er fryktelig å lese at du heller lar katten sulte enn å få kvalitetsmat. Å heller olje på maten for å få den til å spise? Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?

Hvis du ikke har råd til å gi pusekatten den maten den fortjener og trenger, så omplasser dyret til noen som vil ha det, og som ikke ser på pengepungen når det gjelder basisbehovet for mat.

Jeg antar du spiser god mat selv, som du liker og vil ha, og ikke kjøper den billigste smakløse maten du finner i butikken?

Makan til reaksjon det var på deg da!

Billig kattemat finnes den og det er jo en grunn til det,folk gir den faktisk til kattene sine : )

Men hva du måtte ha av meninger er opp til deg,bare ikke fortell meg hva jeg skal gjøre,det finner jeg ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gi katta ordentlig mat, har ikke noe å gjøre med hva den liker, men med næringsstoffene i maten. Kjøper kun mat på dyrebutikk eller veterinær, store sekker er ikke så dyrt, kjøpte idag, 619 kr for 10 kg,og det har den leeeeeenge av. Du skal heller ikke se så mye på kiloprisen, Euroshopper eller hva de heter er gjerne så næringsfattige at katta spiser mer enn av et skikkelig kvalitetsmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Syns du skal gi katta ordentlig mat, har ikke noe å gjøre med hva den liker, men med næringsstoffene i maten. Kjøper kun mat på dyrebutikk eller veterinær, store sekker er ikke så dyrt, kjøpte idag, 619 kr for 10 kg,og det har den leeeeeenge av. Du skal heller ikke se så mye på kiloprisen, Euroshopper eller hva de heter er gjerne så næringsfattige at katta spiser mer enn av et skikkelig kvalitetsmerke.

Katten får skikkelig mat den,bare ikke den dyreste...tro meg den overlever,så får den fisk også innimellom.

Har hatt katt før og den ble over tretten år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til reaksjon det var på deg da!

Billig kattemat finnes den og det er jo en grunn til det,folk gir den faktisk til kattene sine : )

Men hva du måtte ha av meninger er opp til deg,bare ikke fortell meg hva jeg skal gjøre,det finner jeg ut av selv.

Vel, beklager. Jeg var kanskje litt krass.

Du ba om råd, og du fikk min mening.

Jeg står fortsatt ved at når man anskaffer dyr, plikter man å gi de fullverdig mat.

Men når jeg leser det jeg skrev, så skjønner jeg at du blir irritert. Så jeg ber om unnskyldning for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, sier jeg bare

Når du kjøper deg en katt eller bikkje, eller hva det nå skal være. Hvorfor skal ikke dyret få skikkelig mat?

Jeg mener du bør skamme deg, over i det hele tatt kjøpe billig drittfor, som bare inneholder korn og aske, og litt slakteriavfall (Malte fuglenebb, og føtter, og klover)

Er ikke dyret ditt verdt mer? Kattn din trenger riktig og godt sammensatt for, og det koster litt mer enn Whiskas.

Jeg syns det er fryktelig å lese at du heller lar katten sulte enn å få kvalitetsmat. Å heller olje på maten for å få den til å spise? Si meg, heller du sjokoladesaus eller tomatketchup på din egen mat for å orke å få den i deg?

Hvis du ikke har råd til å gi pusekatten den maten den fortjener og trenger, så omplasser dyret til noen som vil ha det, og som ikke ser på pengepungen når det gjelder basisbehovet for mat.

Jeg antar du spiser god mat selv, som du liker og vil ha, og ikke kjøper den billigste smakløse maten du finner i butikken?

Jeg må nå faktisk le litt at disse meningene dine (ikke vondt ment). Hva ga de kattene før da, tror du? Har hatt mange katter og mange av dem har levd til de blir 15-16 år. En ble til og med 19 år !!

Det var engang da det ikke fantes dyrebutikker og whiskas. Vi hadde ikke råd til å gi kattene annet enn rester fra maten vi selv spiste. Det kunne være fiskehoder, spol, brødskive med leverpostei, nysilet melk. Og tro meg kattene spiste det de fikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffedille

Vel, beklager. Jeg var kanskje litt krass.

Du ba om råd, og du fikk min mening.

Jeg står fortsatt ved at når man anskaffer dyr, plikter man å gi de fullverdig mat.

Men når jeg leser det jeg skrev, så skjønner jeg at du blir irritert. Så jeg ber om unnskyldning for det.

Ok,grei det : )

Takk for din mening uansett,vi har jo alle rett til å ha egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Hvis det er dagligvare-mat, vær klar over at denne inneholder fryktelig mye salt, som er skadelig for nyrene. :-(

Katten jeg hadde i oppveksten ble over tretten år,og han levde på samme sort mat. De hadde vel ikke solgt det hvis det var farlig...tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå faktisk le litt at disse meningene dine (ikke vondt ment). Hva ga de kattene før da, tror du? Har hatt mange katter og mange av dem har levd til de blir 15-16 år. En ble til og med 19 år !!

Det var engang da det ikke fantes dyrebutikker og whiskas. Vi hadde ikke råd til å gi kattene annet enn rester fra maten vi selv spiste. Det kunne være fiskehoder, spol, brødskive med leverpostei, nysilet melk. Og tro meg kattene spiste det de fikk :-)

''Det var engang da det ikke fantes dyrebutikker og whiskas. Vi hadde ikke råd til å gi kattene annet enn rester fra maten vi selv spiste. Det kunne være fiskehoder, spol, brødskive med leverpostei, nysilet melk. Og tro meg kattene spiste det de fikk :-)''

Men nå derimot, finnes det virkelig kvalitetsmat også tildyr, slik at de får i seg de riktige næringsstoffene, og ikke bare lever lenge - men også holder seg friske ;-) Både dyr og mennesker kan leve lenge med sykdommer i kroppen, men det beste er jo å holde seg frisk i tillegg.

Når det er sagt tror jeg ikke Whiskas er av det beste alternativet heller... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nmwtfia

Katten får skikkelig mat den,bare ikke den dyreste...tro meg den overlever,så får den fisk også innimellom.

Har hatt katt før og den ble over tretten år.

13 år er da ikke akkurat gammelt!her blir de 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten jeg hadde i oppveksten ble over tretten år,og han levde på samme sort mat. De hadde vel ikke solgt det hvis det var farlig...tenker jeg.

Hehe, den dagen alle produsenter kun vil konsumentene vel, hadde det vært greit.. ;-)

Dagligvaremat er billigprodusert mat, og dermed ikke av den beste kvaliteten. Helse måles jo heller ikke bare etter antall levde år. Forresten var innlegget mitt ment som en vennlig opplysning, ikke kritikk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det beste er å spe ut den gamle maten gradvis med den nye. På den måten vil katten tilvennes både smak og mat :0)

Gratulerer med dagen, mora2;)

*sniker meg ut av tråden igjen;)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...