Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Den forrige katten vår fikk gjentatte urinveisinfeksjoner og det kom trolig av at jeg var "snill" og ga den tunfisk på boks, for det elska den :-/

Først senere fikk jeg vite at slik mat kun bør gis i små mengder :-/

Det visste jeg ikke! Mine får det avogtil, og elsker det selvfølgelig, men de har ikke vist noen symptoner!

Er det for mye salt i tunfisk i vann? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • waxo

    7

hidi, the scorpion

Hehe,ja de er kresne og egenrådige de kattene ; )

Får friskies min også av tørrfor.

Så absolutt!

Vil katten din godta å få bare tørrfòr, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittsalderen på en katt er langt, langt under 13 år.

''Gjennomsnittsalderen på en katt er langt, langt under 13 år.''

Hvis man tar med katter som dør i trafikken ja. Om man ikke tar med dem, men kun tar med katter som dør av sykdom eller alder så blir nok gjennomsnittsalderen ganske høy vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk!

Jeg har selv katter og begynte med våtfòr, men det ble dyrt i lengden, så jeg introduserte tørrfòr, og de valgte selv bort boksmaten!

Kjøper Friskis til mine, og de er både sunne og skinnende i pelsen;) Har i nødsfall kjøpt annet merke, og da ser de på meg som om jeg serverer dem gift;) Ikke lett, altså!

''Har i nødsfall kjøpt annet merke, og da ser de på meg som om jeg serverer dem gift;) Ikke lett, altså!''

*Hehe* Jeg ga en gang pusen jeg hadde laks og da så hun på meg med et blikk som med all mulig tydelighet sa:"Mener du at jeg skal spise det der!?" Hun spiste ikke kokt torsk hvis hun ikke fikk kokte poteter til heller... :o) *savne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Gjennomsnittsalderen på en katt er langt, langt under 13 år.''

Hvis man tar med katter som dør i trafikken ja. Om man ikke tar med dem, men kun tar med katter som dør av sykdom eller alder så blir nok gjennomsnittsalderen ganske høy vil jeg tro.

Søsteren min bor på en gård, og de har til enhver tid 3-5 katter, kattene er bare inne når de får mat, ellers er de ute i stallen, på låven, i traktorhuset og andre stedet omkring på gården.

Gjennomsnittlig levetid for disse halvville kattene 5-6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Har i nødsfall kjøpt annet merke, og da ser de på meg som om jeg serverer dem gift;) Ikke lett, altså!''

*Hehe* Jeg ga en gang pusen jeg hadde laks og da så hun på meg med et blikk som med all mulig tydelighet sa:"Mener du at jeg skal spise det der!?" Hun spiste ikke kokt torsk hvis hun ikke fikk kokte poteter til heller... :o) *savne*

LOL;)

De er jo bare skjønne små personligheter;) Husker venninna mi skulle være snill og gi katten sin et kokt torskehode, katten fulgte lykkelig den gode lukten ut på kjøkkenet, så torskehodet som lå med stirrende øyne, da løp katten avgårde i vill fart med redsel i sine øyne;)))

Gjett om vi lo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den får begge deler : )

Men liker best det dyreste våtforet.

''Men liker best det dyreste våtforet.''

Men ville ikke mange katter velge våtfòr også om det skulle være det billigste?

Jeg har svært liten katteerfaring, bare en sommerferie på hytta da en katt flyttet inn hos oss og det tok noen uker før vi fant igjen eieren;-) Med null erfaring fra katter, ble det til at vi kjøpte våtfor på matbutikk - først senere har jeg skjønt at de ikke bør leve på bare det og at man dertil helst bør kjøpe for i spesialbutikker...

Nuvel... Da katta kom til oss var den umagret og spiste ALT vi ga den. Da vi skjønte at den hadde kommet for å bli og vi ikke fant noen eier, kjøpte vi inn kattemat, og da ble den på null komma svisj superkresen og ville bare ha våtfor av én bestemt type...;-)

Mener å huske den var fra First Price, så kostbart var de ikke.

Eeier hadde sikkert en tørn med å få katta til å spise vanlig for igjen etter en slik fetesommer hos oss, men katta overlevde og ble tatt godt vare på av noen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har i nødsfall kjøpt annet merke, og da ser de på meg som om jeg serverer dem gift;) Ikke lett, altså!''

*Hehe* Jeg ga en gang pusen jeg hadde laks og da så hun på meg med et blikk som med all mulig tydelighet sa:"Mener du at jeg skal spise det der!?" Hun spiste ikke kokt torsk hvis hun ikke fikk kokte poteter til heller... :o) *savne*

LOL

Hørte om noen som hadde en katt som elsket agurk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL;)

De er jo bare skjønne små personligheter;) Husker venninna mi skulle være snill og gi katten sin et kokt torskehode, katten fulgte lykkelig den gode lukten ut på kjøkkenet, så torskehodet som lå med stirrende øyne, da løp katten avgårde i vill fart med redsel i sine øyne;)))

Gjett om vi lo!

*he he* de er ikke alltid tøffe "naturbarn", nei. En tidligere nabo hadde en katt som ikke turte gå ut hvis det var mye skjærer utenfor...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Gi katten skikkelig mat. Hvis mannen din er litt kjip på maten kan du sende han på fisketur for å få tak i fersk fisk. Det pleier katter å elske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

*he he* de er ikke alltid tøffe "naturbarn", nei. En tidligere nabo hadde en katt som ikke turte gå ut hvis det var mye skjærer utenfor...;-)

Skjærer, er de fleste katters skrekk;) De er virkelige katteplagere og kan stupe ned og kakka dem i hodet!

Jeg skjønner skjærene godt, men du verden for et leven de kan lage...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffedille

Gi katten skikkelig mat. Hvis mannen din er litt kjip på maten kan du sende han på fisketur for å få tak i fersk fisk. Det pleier katter å elske :)

Han liker ikke å fiske heller,han er veggis : )

Men kan jo ta med ungene på fisketur,takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

*he he* de er ikke alltid tøffe "naturbarn", nei. En tidligere nabo hadde en katt som ikke turte gå ut hvis det var mye skjærer utenfor...;-)

Har du sett når skjærene jager katta, det kan bli veldig fornøyelig å se på.

Kattene her i nabolaget er på evig fuglejakt og ligger på lur ute på gresset eter skjærene, men de hopper elegant rett foran katten, akkurat slik at den ikke greier å fange de.

Eller når 10 - 12 skjærer leker stupbombere over den stakkars katten. Da lusker katten stille sin veg, for den dag fikk den ikke skjære til middagsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

''Men liker best det dyreste våtforet.''

Men ville ikke mange katter velge våtfòr også om det skulle være det billigste?

Jeg har svært liten katteerfaring, bare en sommerferie på hytta da en katt flyttet inn hos oss og det tok noen uker før vi fant igjen eieren;-) Med null erfaring fra katter, ble det til at vi kjøpte våtfor på matbutikk - først senere har jeg skjønt at de ikke bør leve på bare det og at man dertil helst bør kjøpe for i spesialbutikker...

Nuvel... Da katta kom til oss var den umagret og spiste ALT vi ga den. Da vi skjønte at den hadde kommet for å bli og vi ikke fant noen eier, kjøpte vi inn kattemat, og da ble den på null komma svisj superkresen og ville bare ha våtfor av én bestemt type...;-)

Mener å huske den var fra First Price, så kostbart var de ikke.

Eeier hadde sikkert en tørn med å få katta til å spise vanlig for igjen etter en slik fetesommer hos oss, men katta overlevde og ble tatt godt vare på av noen;-)

Bra det gikk bra med katten da : )

Mulig de ville velge våtfor hvis de fikk velge,eller fisk da..det er vel det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Har du sett når skjærene jager katta, det kan bli veldig fornøyelig å se på.

Kattene her i nabolaget er på evig fuglejakt og ligger på lur ute på gresset eter skjærene, men de hopper elegant rett foran katten, akkurat slik at den ikke greier å fange de.

Eller når 10 - 12 skjærer leker stupbombere over den stakkars katten. Da lusker katten stille sin veg, for den dag fikk den ikke skjære til middagsmat.

Jeg har sett det mange ganger, og tar vel ikke helt kattens parti;)

Men de er et syn! Mine katter har en tykk hekk de rømmer under, mens skjærene hyler og skriker for å skremme den ut av skjulestedet, he, he:)

Naturen på det flotteste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Så absolutt!

Vil katten din godta å få bare tørrfòr, tror du?

Ja,det kan hende : )

Men ble innspirert til å dra på fisketur nå,det er jo gøy også. Lenge siden jeg har fisket,men liker det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Klart det ikke er å skjemme bort katten, å gi den sunt dyrefor.

Dyreforet du kjøper i butikken blir vel omtrent som å gi katten godterier istedetfor mat. Min erfaring er at kattene mine røyta mye mer når de fikk billig for fra butikken. Jeg er ikke så sikker på at det billige foret er så mye "billigere" på sikt. Foret du kjøper i dyrebutikken varer jo ofte i mange mnd. Det du kjøper i butikken varer vel som regel ikke mer enn en eller to uker?

Min erfaring er at kattene driter mer og har mer stank av butikkmaten. Den ene fikk også veldig dårlig mage av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...