Gå til innhold

Kresen katt


Gjest Moffedille

Anbefalte innlegg

brilleslangen

Hehe,ja det skjedde venninna mi og når de fikk kattunger,mora gikk også på do oppi kassen. Lettere det visst : )

Får prøve oss frem.

kattemora viste vel ungene hva de skulle gjøre... Jeg har som sagt (høyere opp i innlegget ) god erfaring med bruk av kunstige feronomer...

Min katt har forresten kattedo stående inne bestandig bare sånn for sikkerhets skyld. Det er kun på riktig kalde vinterdager og om vi reiser fra katten inne at ho evt kan finne på å bruke det... Ho foretrekker å gjøre fra seg ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    41

  • hidi, the scorpion

    23

  • morsan

    16

  • Lillemus

    7

hidi, the scorpion

Våre katter får egentlig bare tørrfor, vann og kattemelk av og til... Jeg har noen ganger lurt på om de bør få annen mat også, men leste et sted at det faktisk var best at kattene bare fikk skikkelig tørrfor pga at man da unngikk tannstein og dårlig ånde på kattene? Vi burde kanskje gi dem kokt fisk iblant?

Kattemelk er de veldig begeistra for :) Artig å se at jeg bare kan vise dem tegnet for "melk" på tegnspråk, så kommer de løpende :-)) (de skjønner også ordet "melk" på talespråk, men det er kanskje ikke like imponerende :))

Så skjønne!

Tror oså tørrfòr er best, mine har ikke tannstein ihvertall, men unner de litt rester av kylling (uten ben selvsagt) og en mager kjøttbit i ny og ne...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Foreldrene mine bor i nabohuset og er veldig glade for at vi har to katter. Etter at kattene kom har det omtrent ikke vært mus på gården :) (eller dvs. vi pleier å ha rundt 4-5 muselik liggende rundt på gårdsplassen ;-))

Tror at de fleste er glade for at museantallet går nedover, selv om gauling på natterstid til tider kan være litt plagsomt...;))

Man kan ikke få i pose og sekk heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Tror at de fleste er glade for at museantallet går nedover, selv om gauling på natterstid til tider kan være litt plagsomt...;))

Man kan ikke få i pose og sekk heller;)

Jeg tåler litt natte gauling fra kattene i nabolaget, de er snille og holder musebestanden nede, slik vi ikke får museinvasjon i huset vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tåler litt natte gauling fra kattene i nabolaget, de er snille og holder musebestanden nede, slik vi ikke får museinvasjon i huset vårt.

Har selv bodd i et hus med mus i veggene, og man hørte de gnagde og småløp... Fysj asså;((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Har selv bodd i et hus med mus i veggene, og man hørte de gnagde og småløp... Fysj asså;((((

Ja, vi er veldig glade for alle nabokattene, fordi vi har katteallergi i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror at de fleste er glade for at museantallet går nedover, selv om gauling på natterstid til tider kan være litt plagsomt...;))

Man kan ikke få i pose og sekk heller;)

Nå er jo jeg forskånet fra kattegauling på nattestid, men foreldrene mine hører visst litt innimellom, ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at du ser på dyret når det er på tide å ta det tunge skrittet. Når dyret mister gnisten i øynene, da vet man hva man har å gjøre.

Jeg tok dine kloke ord til etteretning, og så at han ikke lenger hadde noen gnist i øynene.... Så i kveld hadde jeg besøk av veterinær som avsluttet livet hans. Forferdelig tungt og trist, men det var ingen vei utenom lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dine kloke ord til etteretning, og så at han ikke lenger hadde noen gnist i øynene.... Så i kveld hadde jeg besøk av veterinær som avsluttet livet hans. Forferdelig tungt og trist, men det var ingen vei utenom lenger.

Åå... Føler med deg... *klem*

Jeg måtte avlive min 10år gamle katt i går.... :0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg tok dine kloke ord til etteretning, og så at han ikke lenger hadde noen gnist i øynene.... Så i kveld hadde jeg besøk av veterinær som avsluttet livet hans. Forferdelig tungt og trist, men det var ingen vei utenom lenger.

Så trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå... Føler med deg... *klem*

Jeg måtte avlive min 10år gamle katt i går.... :0(

Så rart sammentreff :-( Det er forferdelig vondt, og jeg føler virkelig med deg også, mora 2:-( Jeg syntes det var så godt at veterinæren kom hjem til meg, og at livet kunne avsluttes i hans normale omgivelser. At han slapp å være redd...

Klem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist :(

Ja, fryktelig...han var min kamerat hver dag gjennom 15år. Fortsatt ligger han i esken på kjøkkengulvet, før jeg må ta de tunge skrittene ned til en fryser i kjelleren. Hvor han skal få ligge fram til jeg kan begrave han og gi han et fint minnested i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dine kloke ord til etteretning, og så at han ikke lenger hadde noen gnist i øynene.... Så i kveld hadde jeg besøk av veterinær som avsluttet livet hans. Forferdelig tungt og trist, men det var ingen vei utenom lenger.

Huff så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Ja, fryktelig...han var min kamerat hver dag gjennom 15år. Fortsatt ligger han i esken på kjøkkengulvet, før jeg må ta de tunge skrittene ned til en fryser i kjelleren. Hvor han skal få ligge fram til jeg kan begrave han og gi han et fint minnested i hagen.

Ja, det er forferdelig vondt å miste et kjæledyr. Det er jo ikke "bare en katt" for eieren.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart sammentreff :-( Det er forferdelig vondt, og jeg føler virkelig med deg også, mora 2:-( Jeg syntes det var så godt at veterinæren kom hjem til meg, og at livet kunne avsluttes i hans normale omgivelser. At han slapp å være redd...

Klem .

Uff, ja det er ikke bare bare.... Man blir jo så glad i dem! Det er bakdelen med å ha dyr....

Jeg måtte avsted med min, men det gikk heldigvis greit.

Den var så syk, at den var helt rolig :0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist!

Ja, det er trist :-( Og jeg er forferdelig lei meg, akkurat nå. Samtidig som veten forsikret meg om at det var det eneste rette å gjøre. De trodde han led av nyresvikt, men det viste seg å være kreft i tarmen. Samtidig som hjertet og lunger var så sterke at hun måtte sette dødssprøyten 2 ganger for å få hjertet til å slutte å slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forferdelig vondt å miste et kjæledyr. Det er jo ikke "bare en katt" for eieren.

*klem*

Takk for klemmen. Det setter jeg stor pris på AneM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja det er ikke bare bare.... Man blir jo så glad i dem! Det er bakdelen med å ha dyr....

Jeg måtte avsted med min, men det gikk heldigvis greit.

Den var så syk, at den var helt rolig :0(

Hva var det med den da? "Bare" et kjæledyr...ja, det kan man si. Det er ikke "bare" nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...