Gå til innhold

Valp

Gjest valpemamma

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Nømen... gratulerer med valp valpemamma :)

Hva skal "barnet" hete?

Ler:))

Det glemte jeg helt å spørre om!

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

11

• hidi, the scorpion

8

• Lillemus

5

• AneM1365380603

5

Gjest valpemamma
Skrevet

Nømen... gratulerer med valp valpemamma :)

Hva skal "barnet" hete?

Han er som et barn for oss, siden vi er frivillige barnløse, pluss at vi har ventet på valp i ca 2 år:-)

Han skal hete Rotor! Et spontant forslag fra en venn, som vi likte godt:-)

Gjest valpemamma
Skrevet

Valpetrening er kjempebra, da blir valpen introdusert med andre, og det har alltid positiv effekt. Flott at dere tar den lille valpen seriøst!

Gode vaner begynner tidlig, vil dere ikke ha en hund i sengen, så la valpen ligge i egen kurv nær dere, så du kan trøste den når den klynker. Den har nettopp forlatt et kull og mamman sin, så trøst og kos trenger den...

Tenk dere om hva slags hund dere vil ha i fremtiden, så unngår dere mange feller.

Det er gode poeng du skisserer her. Vi har ventet på valp i 2 år nå (og er frivillige barnløse).

Så det blir en oppdragelsesprosess. Likevel tror jeg vi har en givende og lærerik periode foran oss, med trening, hundespråklæring osv. Herlig å kunne "forme" valpen også, slik man ønsker å ha den. Vi trener mest positiv forsterkning og klikker.

Men jeg skulle ønske valpetiden varer lengre....så utrolig herlige de her disse små.

Skrevet

Han er som et barn for oss, siden vi er frivillige barnløse, pluss at vi har ventet på valp i ca 2 år:-)

Han skal hete Rotor! Et spontant forslag fra en venn, som vi likte godt:-)

Koselig navn :) Jeg vet de blir som barn. Min søster steller sin hund som en hønemor :) Men det er jo fint med dyr, de er gode å ha rundt seg og har mye å gi.

Gjest valpemamma
Skrevet

Koselig navn :) Jeg vet de blir som barn. Min søster steller sin hund som en hønemor :) Men det er jo fint med dyr, de er gode å ha rundt seg og har mye å gi.

Det er nok en liten hønemor her også...men hunder gir en så mye, at en må gi de det de trenger tilbake. Så jeg gleder meg til tiden framover.

Valper anbefales!

candyqueen_83
Skrevet

Gratulerer ;O) Vi fikk vår valp i hus i går, og han er så nydelig. Snorker i senga si nedenfor sofaen nå.

candyqueen_83
Skrevet

He he. Jeg bare tenkte du var ei som har fått ny hvalp som deler den med samboeren. Hun ville gjerne ha framparten ;)

det var meg :o) Jeg fikk min frempart i går. Heldigvis bakparten også ;O)

Gjest valpemamma
Skrevet

Gratulerer ;O) Vi fikk vår valp i hus i går, og han er så nydelig. Snorker i senga si nedenfor sofaen nå.

Åh, så gøy!

Vi har en kinesisk nakenhund, hvilken rase har dere?

candyqueen_83
Skrevet

Åh, så gøy!

Vi har en kinesisk nakenhund, hvilken rase har dere?

Staffordshire bull terrier :o)

Gjest valpemamma
Skrevet

Staffordshire bull terrier :o)

Oioi, såpass! Er det ikke mye å passe på mht sosialisering?

candyqueen_83
Skrevet

Oioi, såpass! Er det ikke mye å passe på mht sosialisering?

Må bare være nøye med å la den få treffe alle slags hunder, i forskjellige situasjoner. :o) Men liker den ikke alle andre hannhunder er det helt greit. Slik er det innen mange raser.

De er helt utrolige med mennesker, spesielt barn. Helt fantastisk å se på samspillet mellom en staff og et barn :o) Alltid bestevenner :o)

AneM1365380603
Skrevet

det var meg :o) Jeg fikk min frempart i går. Heldigvis bakparten også ;O)

Jeg var jo så sikker på at det var du som skreiv anonymt ;)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg var jo så sikker på at det var du som skreiv anonymt ;)

Men det var det ikke ;O)

Skrevet

Må bare være nøye med å la den få treffe alle slags hunder, i forskjellige situasjoner. :o) Men liker den ikke alle andre hannhunder er det helt greit. Slik er det innen mange raser.

De er helt utrolige med mennesker, spesielt barn. Helt fantastisk å se på samspillet mellom en staff og et barn :o) Alltid bestevenner :o)

Åh... har du Staff! De er sååå søte:o)

Vår lille staffegutt døde for 2 år siden, og han var bare grei, både mot andre hunder og mennesker:o)

Staffen blir i England kalt "The Nanny Dog", nettopp fordi den er veldig tålmodig og trygg på seg selv...

Vi hadde en Irsk utgave og han var litt større enn den Engelske, litt lengre ben, men ikke like stor som en Am Staff da, de er for store syns jeg, og faktisk en helt annen type hund!

Skrevet

Åh... har du Staff! De er sååå søte:o)

Vår lille staffegutt døde for 2 år siden, og han var bare grei, både mot andre hunder og mennesker:o)

Staffen blir i England kalt "The Nanny Dog", nettopp fordi den er veldig tålmodig og trygg på seg selv...

Vi hadde en Irsk utgave og han var litt større enn den Engelske, litt lengre ben, men ikke like stor som en Am Staff da, de er for store syns jeg, og faktisk en helt annen type hund!

''Åh... har du Staff! De er sååå søte:o)''

Når de er små så er de sikkert det...:-)

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=546305

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...