Gå til innhold

Valp

Gjest valpemamma

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Åh... har du Staff! De er sååå søte:o)

Vår lille staffegutt døde for 2 år siden, og han var bare grei, både mot andre hunder og mennesker:o)

Staffen blir i England kalt "The Nanny Dog", nettopp fordi den er veldig tålmodig og trygg på seg selv...

Vi hadde en Irsk utgave og han var litt større enn den Engelske, litt lengre ben, men ikke like stor som en Am Staff da, de er for store syns jeg, og faktisk en helt annen type hund!

De er utrolig søte :o) Hvor gammel ble gutten din?

Ja, de har et helt utrolig gemytt, spesielt mot mennesker. Andre hunder av samme kjønn kan det jo være så som så med, men går jo som oftest bra det også.

Vi er hvertfall helfrelst etter alle staffene vi har truffet.

Han er litt pøbel innimellom nå, men sover mye. Vært ute med han ca 2 ganger pr natt, og våkner innimellom av at han piper. Ikke langt fra at han blir med oss opp i senga :o) Men vi hadde bestemt oss for at han skulle sove i buret sitt, så vi må jo prøve.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

11

• hidi, the scorpion

8

• Lillemus

5

• AneM1365380603

5

candyqueen_83
Skrevet

Det der er ingen staff, det er en bullmastiff. Og det er da ikke samme rasen, eller?!

Det er ikke bullmastiff. Det er en engelsk mastiff.

Dette er en bullmastiff:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.bbpress.nl/annuals/images/world_bullmastiffs_15.jpg&imgrefurl=http://www.bbpress.nl/annuals/world_of_bullmastiffs_2004.shtml&usg=__J7f5I96ns4QRQnQKXdEbqeip-hQ=&h=473&w=490&sz=45&hl=no&start=6&um=1&tbnid=7M5rQ2o34M8MdM:&tbnh=125&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dbullmastiff%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN

De er mye mindre enn engelsk mastiff. Veldig lang link forøvrig :P

Skrevet

De er utrolig søte :o) Hvor gammel ble gutten din?

Ja, de har et helt utrolig gemytt, spesielt mot mennesker. Andre hunder av samme kjønn kan det jo være så som så med, men går jo som oftest bra det også.

Vi er hvertfall helfrelst etter alle staffene vi har truffet.

Han er litt pøbel innimellom nå, men sover mye. Vært ute med han ca 2 ganger pr natt, og våkner innimellom av at han piper. Ikke langt fra at han blir med oss opp i senga :o) Men vi hadde bestemt oss for at han skulle sove i buret sitt, så vi må jo prøve.

Gutten vår ble 10 år.

Han var bare så kul, med en helt sinnsykt stilig personlighet:o)

candyqueen_83
Skrevet

Gutten vår ble 10 år.

Han var bare så kul, med en helt sinnsykt stilig personlighet:o)

Det virker som de fleste staffer har veldigg sterk personlighet :o) Alle har ett eller annet for seg, som jeg ikke har sett hos andre raser :o) Gleder meg til nurket vår blir større. Nå er det ganske slitsomt med doflying, og biting.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er gode poeng du skisserer her. Vi har ventet på valp i 2 år nå (og er frivillige barnløse).

Så det blir en oppdragelsesprosess. Likevel tror jeg vi har en givende og lærerik periode foran oss, med trening, hundespråklæring osv. Herlig å kunne "forme" valpen også, slik man ønsker å ha den. Vi trener mest positiv forsterkning og klikker.

Men jeg skulle ønske valpetiden varer lengre....så utrolig herlige de her disse små.

De skulle være pålagt å være valper i 1 1/2 år minst, he, he;)

Tror du klarer det utmerket med valpen, jeg;))

Skrevet

De skulle være pålagt å være valper i 1 1/2 år minst, he, he;)

Tror du klarer det utmerket med valpen, jeg;))

1 1/2 års valpetid? Vel,- jeg husker at valpeperioden var utrolig slitsom,- kunne glatt ha gitt bort hunden i visse perioder...

hidi, the scorpion
Skrevet

1 1/2 års valpetid? Vel,- jeg husker at valpeperioden var utrolig slitsom,- kunne glatt ha gitt bort hunden i visse perioder...

Der var valpemamma, som ønsket lenge valpetid, og jeg er jo litt enig...He, he !

Skrevet

syns du de er mindre skumle?? :o

Ja, alle rottweilerne jeg har vært borti har vært utrolig skjønne kosebamser. :o)

Skrevet

Ja, alle rottweilerne jeg har vært borti har vært utrolig skjønne kosebamser. :o)

ja de er faktisk ganske skjønne, men kan nok være skumle også. hehe..

kjæresten min hadde en slik, og han var kjempe søt, men det hendte jeg kunne være litt små scary også i blant :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...