Gå til innhold

Er det folk som...

Anbefalte innlegg

Gjest gørrlei
Skrevet

eller er det jeg som er surmaget og egoistisk?.

Problemstillingen er som følger: Vi har en stor overbygd tillhenger som jeg egentlig nå vil selge, ( selv om vi har hatt mye nytte av den) grunnen til det er at jeg er så inderlig lei av at min samboer blir/lar seg utnytte av familie og venner, støtt er det mas om kjøring/henting av møbler, hvitevarer, fliser, murstein, etc. sånn at de skal spare noen skarve hundrelapper som er i frakt på varen, faktisk så syns jeg dette er litt frekt jeg, av og til har jeg veldig lyst å spørre om de tror bensin er gratis og vår fritid ubegrenset? viss jeg virker egoistisk så er det iallfall på min samboers vegne.

Gjest dolleridollera
Skrevet

Hvis det er enveis - at dere stadig stiller opp og aldri får noe hjelp tilbake så skjønner jeg irritasjonen. Men de fleste har vel hengefeste på egen bil og kan kjøre selv, eller? I såfall ser jeg ikke det helt store problemet med å låne bort hengeren.

Skrevet

NEI er et ord som du kanskje kunne prøve og bruke :-)

Gjest gørrlei.
Skrevet

Hvis det er enveis - at dere stadig stiller opp og aldri får noe hjelp tilbake så skjønner jeg irritasjonen. Men de fleste har vel hengefeste på egen bil og kan kjøre selv, eller? I såfall ser jeg ikke det helt store problemet med å låne bort hengeren.

Neida, her står hengeren og den må de selvfølgelig bare låne og det er det mange som gjør,( vi har ved ett tilfelle meldt den stjålet da noen hadde hentet den uten å gi beskjed :) Det er alle De som ikke har hengerfeste eller som ikke liker å kjøre med henger !!! jeg snakker om. Og joda, det slenger kansje en flaske rødvin til jul år om annet..

Gjest gørrlei..
Skrevet

NEI er et ord som du kanskje kunne prøve og bruke :-)

Ja, jeg både kan og vil si nei jeg, problemet er min bedre halvdel..han har store problemer med det ordet, jeg har mer problemer med at jeg syns folk er direkte frekke jeg.. aldri om jeg kunne bry noen andre for å spare noen hundrelapper selv..

Skrevet

Samboeren din er sikkert bare en hjelpsom og snill person.

"Den største gleden du kan ha..osv"

og

"Du skal gjøre mot andre...osv"

Blir det for gale så:

a. Si nei!

b. Selg hengeren. :)

Skrevet

Slikt har jeg aldri opplevd! Vi eier en henger i fellesskap med søsteren min, og vi kan gjerne låne den bort til andre, men har aldri blitt bedt om å stille opp og kjøre andres saker.

Hva med å begynne å si nei? (Skjønner det er vanskelig)

Skrevet

Ja, jeg både kan og vil si nei jeg, problemet er min bedre halvdel..han har store problemer med det ordet, jeg har mer problemer med at jeg syns folk er direkte frekke jeg.. aldri om jeg kunne bry noen andre for å spare noen hundrelapper selv..

Hvis han ikke kan si nei, er nok løsningen å selge, ja.

Skrevet

Neida, her står hengeren og den må de selvfølgelig bare låne og det er det mange som gjør,( vi har ved ett tilfelle meldt den stjålet da noen hadde hentet den uten å gi beskjed :) Det er alle De som ikke har hengerfeste eller som ikke liker å kjøre med henger !!! jeg snakker om. Og joda, det slenger kansje en flaske rødvin til jul år om annet..

''vi har ved ett tilfelle meldt den stjålet da noen hadde hentet den uten å gi beskjed ''

Folk kan være utrolig frekke! :-(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232278559' post='4068944]

''vi har ved ett tilfelle meldt den stjålet da noen hadde hentet den uten å gi beskjed ''

Folk kan være utrolig frekke! :-(

Det har min kjære også opplevd - at hestehengeren var borte når han kom hjem fordi noen hadde lånt den. Han solgte den til slutt.

Enda kjedeligere er det når noen får låne henger, ødelegger den og ikke gidder si fra, men bare setter den tilbake med ødelagt "støttehjul". Min kjære har planer om å kjøpe henger og den vil neppe bli utlånt til hvem som helst.

Skrevet

Det har min kjære også opplevd - at hestehengeren var borte når han kom hjem fordi noen hadde lånt den. Han solgte den til slutt.

Enda kjedeligere er det når noen får låne henger, ødelegger den og ikke gidder si fra, men bare setter den tilbake med ødelagt "støttehjul". Min kjære har planer om å kjøpe henger og den vil neppe bli utlånt til hvem som helst.

Det er jo ikke verre enn å låse støttebenet, så unngår man slike "lån".

Skrevet

Synes i alle fall ikke du er urimelig her nei.

Men hvis samboeren din -liker- å stille opp for andre på denne måten, må du vel nesten bare bite det i deg? Liker han det ikke bør han kanskje lære seg å si nei? Du kan sikkert hjelpe han med det også.

Hvis dere beolder hengeren kan det sikkert være lurt å kjøpe låsekasse eller liknende sånn at frekkasene ikke lenger kan komme og hente hengeren som de vil.

Skrevet

Dersom det er ofte er det klart det ikke er gøy. Men å hjelpe en gammel tante eller noe av og til synes jeg er greit.

Skrevet

Det virker jo som det rett og slett er dyrt for dere å eie hengeren, ettersom dere både skal kjøre for andre og betale bensin for dem? Det mest økonomiske vil hvertfall være å selge den..

Skrevet

Snakk med samboeren om dette. Prøv å få ham til å si nei litt oftere.

Og er det du som tar telefonen når noen spør, så si at dere kan hjelpe dem, men at de må betale. Si at det koster å ha hengeren, siden det blir en del slitasje, men at dere gjerne kjører viss de betaler. Både bensin og litt for slitasjen av hengeren.....

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232279640' post='4068952]

Det er jo ikke verre enn å låse støttebenet, så unngår man slike "lån".

Ja, det er jo sant. :o) Men de som hadde lånt hengeren som ble ødelagt hadde fått låne den.

Skrevet

Ja, det er jo sant. :o) Men de som hadde lånt hengeren som ble ødelagt hadde fått låne den.

Da er det bare å gjøre det klart, at din/hans henger IKKE er til utlån. Gir du etter _en_ gang, er maset om stadige lån igang. Jeg vet... Vi har lånt bort bilen pga sterk drakraft + hengerfeste, men det har irritert meg. Bilen er viktig for meg, og jeg liker ikke å race rundt i naboens bil som jeg "får låne" i bytte. Si nei.

Folk som i tillegg leverer tilbake ødelagte ting som om ingen skade var skjedd, er respektløse. :-(

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Enn om samboeren din liker å hjelpe andre, da?

Skrevet

Men synes samboeren din dette er slitsomt?

Kanskje kunne han tatt seg _litt_ betalt og dere kunne brukt disse pengene på noe koselig?

Skrevet

Kjetting og hengelås?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...