erin Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvorfor er det egentlig slik? For sterkt til magen uten mat? 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Ja, det er én av årsakene. (F.eks kan dette gjelde antibiotika, prednisolon og ibux) Enkelte medisiner er avhengig av å spiser sammen med bittelitt fett for å sette i gang de riktige prosessene i fordøyelseskanalen som skal til for å spalte/ sette i gang medisinen. Finnes sikkert andre årsaker også. 0 Siter
songbirdy Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Ja, det er én av årsakene. (F.eks kan dette gjelde antibiotika, prednisolon og ibux) Enkelte medisiner er avhengig av å spiser sammen med bittelitt fett for å sette i gang de riktige prosessene i fordøyelseskanalen som skal til for å spalte/ sette i gang medisinen. Finnes sikkert andre årsaker også. Det står ikke noe i pakningsvedlegget på Prednisolon om at den skal tas med mat. Spurte spesifikt om dette på apoteket og de sa det ikke var nødvendig... Leste også felleskatalogen på nett nå, det stod heller ikke noe her om det... 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Det står ikke noe i pakningsvedlegget på Prednisolon om at den skal tas med mat. Spurte spesifikt om dette på apoteket og de sa det ikke var nødvendig... Leste også felleskatalogen på nett nå, det stod heller ikke noe her om det... Nei det er kanskje så - men likevel har jeg blitt anbefalt det ved høydosebehandling for å "spare magen" som de sier. 0 Siter
songbirdy Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Nei det er kanskje så - men likevel har jeg blitt anbefalt det ved høydosebehandling for å "spare magen" som de sier. Merkelig. Jeg er på min andre 4-ukers kur (20/10 mg) siden beg. av des. Skulle tro det er høydosebehandling? Skal til på nedtrapping på den siste kuren nå da, men da skal jeg jaggu passe bedre på og få i meg mat samtidig med tabletten... Takk for råd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.