Gå til innhold

Tabletter som skal taes til måltider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det egentlig slik? For sterkt til magen uten mat?

Skrevet

Ja, det er én av årsakene. (F.eks kan dette gjelde antibiotika, prednisolon og ibux)

Enkelte medisiner er avhengig av å spiser sammen med bittelitt fett for å sette i gang de riktige prosessene i fordøyelseskanalen som skal til for å spalte/ sette i gang medisinen.

Finnes sikkert andre årsaker også.

Skrevet

Ja, det er én av årsakene. (F.eks kan dette gjelde antibiotika, prednisolon og ibux)

Enkelte medisiner er avhengig av å spiser sammen med bittelitt fett for å sette i gang de riktige prosessene i fordøyelseskanalen som skal til for å spalte/ sette i gang medisinen.

Finnes sikkert andre årsaker også.

Det står ikke noe i pakningsvedlegget på Prednisolon om at den skal tas med mat. Spurte spesifikt om dette på apoteket og de sa det ikke var nødvendig... Leste også felleskatalogen på nett nå, det stod heller ikke noe her om det... :)

Skrevet

Det står ikke noe i pakningsvedlegget på Prednisolon om at den skal tas med mat. Spurte spesifikt om dette på apoteket og de sa det ikke var nødvendig... Leste også felleskatalogen på nett nå, det stod heller ikke noe her om det... :)

Nei det er kanskje så - men likevel har jeg blitt anbefalt det ved høydosebehandling for å "spare magen" som de sier.

Skrevet

Nei det er kanskje så - men likevel har jeg blitt anbefalt det ved høydosebehandling for å "spare magen" som de sier.

Merkelig. Jeg er på min andre 4-ukers kur (20/10 mg) siden beg. av des. Skulle tro det er høydosebehandling? Skal til på nedtrapping på den siste kuren nå da, men da skal jeg jaggu passe bedre på og få i meg mat samtidig med tabletten... Takk for råd. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...