Gå til innhold

Kolaps i musklene, trene?

Anbefalte innlegg

Gjest Helt utslått
Skrevet

Jeg har hatt store problemer med muskulaturen min i mange år.

(pga overgrep etc så har jeg båret kroppen noe feil og problemene har satt seg i muskulaturen)

Dette sitter først og fremst i ryggen (legen sier jeg har for myke muskler, er for myk, bør trene opp slik at ryggen blir stivere) og i hoftene (har hatt smerteanfall flere ganger, hoftene er til tider veldig skakke ol)

Trenet i åtte måneder og ble mye bedre, men sluttet da jeg kom opp i en familisituajson som krevde såpass mye at jeg ikke orket noe større.

Nå har jeg satt i gang og begynt trening i slynge (slik som fysioterapautene har) og tar noen øvelser på den som går på rompe, rygg og mage for det meste. Har trenet kanskje maks femten minutter, få repitisjoner og veldig pent.

I går, i natt og i dag så har jeg hatt forferdelig murrende smerte i hofter, opp i ryggen, og nedover i bena, leggene, føttene.

Det har vært så ille at jeg våknet tidlig, og har ligget på soffan i hele dag.

Har endt opp med å ta en paralgin forte og det har endelig sluppet taket, deilig.

Men det jeg lurer på nå er, skal jeg fortsette med treninga? Jeg må helt tydlig jobbe opp kroppen igjen, men med et slikt utfall, hvordan gjør jeg det?

Noen med erfaringer rundt slike tema?

Skrevet

Du bør absolutt fortsette å trene, men det kan hende du har tatt i for hardt. Slynge er en utmerket treningsform men den tar hardt på muskler som ike har vært i bruk på en stund. Snakk med fysioterapeuten om du kan få noen alternaitve øvelser eller færre repetisjoner.

Gjest Helt utslått
Skrevet

Du bør absolutt fortsette å trene, men det kan hende du har tatt i for hardt. Slynge er en utmerket treningsform men den tar hardt på muskler som ike har vært i bruk på en stund. Snakk med fysioterapeuten om du kan få noen alternaitve øvelser eller færre repetisjoner.

Okey, takk.

Jeg synes jeg har vært ganske forsiktig. Tatt kanskje fem repitisjoner x 2 (høres lite ut men kroppen er ikke i form)

Men jeg har gjort det nesten hver dag i en uke.

Tar selvsakt fri i dag og så får jeg se om jeg ikke får gått på igjen.

brilleslangen
Skrevet

Prøv å reduser tiden nå i begynnelsen, kanskje en halvering av den tiden du har brukt... Og når kroppen har vent seg til den treningsmengden så øker du på litt etter litt tildu er oppe i ønsket treningstid... Siden deter lenge siden du hartrent er ju muskulaturen uvant med disse bevegelsene og treningen, og dermederdet ikke rart at du kjenner det på kroppen... Jeg ville tatt en litt mer gradvis tilvenning...Muskulaturen kan trenge litt tid til omstilling...Det tar vel også lengre tid jo eldre vi blir... Men likevel har man jo godt av treningen... ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...