Gå til innhold

Hormonspiral og blødninger

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg satte inn hormonspiralen for ca 1,5 år siden.

Har vært veldig fornøyd med den.

Hadde litt blødninger de første 2 dagene når den var satt inn, og deretter en knapp blødning en gang i måneden de tre første månedene, varte kun en dag. Etter de første tre månedene forsvant mensen helt, kjempefornøyd med det.

Men nå de siste 2 månedene har jeg fått blødning ca 1 gang i måneden igjen. Ikke veldig mye, men litt mer enn jeg hadde de tre første månedene etter jeg satte inn spiralen. Etter et år uten menstruasjonen trodde jeg nesten det skulle fortsette slik. Er det vanlig at man plutselig kan få tilbake blødninger igjen slik uten videre.

Skrevet

Tror det varierer. Hvis det ikke er mye, ville jeg ikke bekymret meg. Den forrige gyn'en min spurte alltid når jeg hadde mens sist, men det kunne jeg stort sett ikke svare på.

Gjest variasjon er vanlig
Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i fem år, og fremdeles varierer det veldig hva slags blødning jeg har. Som oftest har jeg en bitteliten blødning som varer to dager eller så (truseinnlegg er omtrent tilstrekkelig). Noen ganger kan det gå måneder uten noen blødning. Andre ganger kan det være større blødning, men dog sjelden som en vanlig menstruasjon.

Ifølge gynekolog jeg har snakket med er slik variasjon vanlig.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror det varierer. Hvis det ikke er mye, ville jeg ikke bekymret meg. Den forrige gyn'en min spurte alltid når jeg hadde mens sist, men det kunne jeg stort sett ikke svare på.

Ok, takk for svar. Da får jeg bare regne det som normalt at det er slike variasjoner.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i fem år, og fremdeles varierer det veldig hva slags blødning jeg har. Som oftest har jeg en bitteliten blødning som varer to dager eller så (truseinnlegg er omtrent tilstrekkelig). Noen ganger kan det gå måneder uten noen blødning. Andre ganger kan det være større blødning, men dog sjelden som en vanlig menstruasjon.

Ifølge gynekolog jeg har snakket med er slik variasjon vanlig.

Takk for svar.

Greit å høre at andre også har slike variasjoner.

Skrevet

Jeg blødde masse da jeg satt den inn. (Faktisk en god stund) Etter det har jeg kun hatt bittelitt blodig utflod. Det er nå 9 år siden.

Gjest hormonspiralbrukeren
Skrevet

Sånn hadde jeg det også, men så stoppet det opp igjen.

Da jeg hadde hatt spiralen inne i ca 5 år begynte det igjen, fikk da beskjed fra legen om at det var på tide å bytte den, for da begynte virkningen "å gå ut". Jeg byttet den, og vips så var blødningene borte igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...