Gjest tamtidam Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Nei, han forandrer seg ikke så kjapt, og ihvertfall ikke av seg selv sånn uten videre. Som du sier selv, han er egoistisk og manipulerende. Det forandrer bare uttrykksmåte når han føler seg sårbar og alene. Konsentrer deg heller om deg selv i noen år fremover nå, så skal du se at alt ser veldig annerledes ut etter hvert. Hvis du i tillegg bruker opprom og stor forbokstav, så blir det mye enklere for oss andre å lese hva du skriver. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hadde du greid å fikse han om du fikk han inn på kontoret? Hvor mange psykiatere trenger en for å skifte en lyspære? . . . . . Det er nok med en, men pæren må ville det selv :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Nei, det ville jeg ikke stolt på at han har gjort, altså endret seg. 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Voldelig og sjalu? Pass deg for å snakke med ham, ha kontakt, ALT! Du er svak for denne mannen, som 99% sikkert vil gjøre deg og ev. barn bare vondt!!! Hold ham på avstand, og pass på at du lærer deg hvordan det skal kjennes, når noen er uselvisk glad i deg og vil deg godt. Først da er du i stand til å velge en mann du kommer til å kunne leve godt med. 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvor mange psykiatere trenger en for å skifte en lyspære? . . . . . Det er nok med en, men pæren må ville det selv :-) Og da må pæren skjønne at den er råtten. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvor mange psykiatere trenger en for å skifte en lyspære? . . . . . Det er nok med en, men pæren må ville det selv :-) Hva når pæren har innsett at det er sin feil da? 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Og da må pæren skjønne at den er råtten. Der tror jeg du er inne på kjernen ja..Ikke alltid lyspærene blinker engang.. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hva når pæren har innsett at det er sin feil da? Det kan være en manipulering fra den slue "pærens" side, eller i meget (med understrek)sjeldne tilfeller startfasen til en endring. En slik endring er ikke gjort over natta, det kan ta mange år..Spørs hvor meget man er villig til å ofre da? 0 Siter
Gjest tamtidam Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvor mange psykiatere trenger en for å skifte en lyspære? . . . . . Det er nok med en, men pæren må ville det selv :-) Selvsagt, men det hører vel heller ikke med til sjeldenhetene at den typen lyspærer dukker opp hos legen etter å ha gått på en liten smell av typen "får henne virkelig ikke tilbake denne gangen" og føler de har fått liv og rykte ødelagt.. Greier de stort sett å fullføre behandling, altså, forandrer motivasjonen seg under veis? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hva når pæren har innsett at det er sin feil da? En ting er å innse. En annen ting er motivet for å si det. En tredje er å endre det. To ulike løsninger: Om du tar meg tilbake, skal jeg slutte å drikke. Om du viser meg i to år at du helt har sluttet å drikke, skal jeg vurdere å ta deg tilbake. Drikking kan erstattes med få meg jobb, få orden på økonomien, være blid og forekommende osv osv 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Selvsagt, men det hører vel heller ikke med til sjeldenhetene at den typen lyspærer dukker opp hos legen etter å ha gått på en liten smell av typen "får henne virkelig ikke tilbake denne gangen" og føler de har fått liv og rykte ødelagt.. Greier de stort sett å fullføre behandling, altså, forandrer motivasjonen seg under veis? Hvis de kommer til en dyktig psykolog/psykiater, slutter de gjerne. Hvis de går til en dårlig, kan de alltids sitte og småprate noen år. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 En ting er å innse. En annen ting er motivet for å si det. En tredje er å endre det. To ulike løsninger: Om du tar meg tilbake, skal jeg slutte å drikke. Om du viser meg i to år at du helt har sluttet å drikke, skal jeg vurdere å ta deg tilbake. Drikking kan erstattes med få meg jobb, få orden på økonomien, være blid og forekommende osv osv Hvorfor lærte jeg ikke dette da jeg var ung? Skulle vært pensum på alle ungdomsskoler. 0 Siter
Gjest tamtidam Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvis de kommer til en dyktig psykolog/psykiater, slutter de gjerne. Hvis de går til en dårlig, kan de alltids sitte og småprate noen år. Det aner meg at det kan være sånn, men det hadde vært interessant å høre fra fagfolk. Kan f.eks. forholdet til behandleren få såpass stor verdi for han at motivasjonen for endring fortsetter å være stor nok til at han faktisk greier å gjennomføre det.. Nei, dette er interessant. Jeg skulle gjerne vite hvordan behandlere legger opp slike behandlingsløp. 0 Siter
Gjest tamtidam Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvorfor lærte jeg ikke dette da jeg var ung? Skulle vært pensum på alle ungdomsskoler. Enig. En får da mye mer bruk for det enn for nynorske verb og an, auf, hinter. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Enig. En får da mye mer bruk for det enn for nynorske verb og an, auf, hinter. Ja, absolutt enig! Etterlyser mere lærdom om mennesker og selve livet i skolen. Greit nok for dem som har foreldre som er åpne og forteller om farer og hvordan livet kan arte seg. Den som er så "uheldig" å måtte lære dette på kroppen kunne trengt noen andre som kunne fortelle sånne ting. Da er jo skolen det beste stedet. 0 Siter
Gjest tamtidam Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 En ting er å innse. En annen ting er motivet for å si det. En tredje er å endre det. To ulike løsninger: Om du tar meg tilbake, skal jeg slutte å drikke. Om du viser meg i to år at du helt har sluttet å drikke, skal jeg vurdere å ta deg tilbake. Drikking kan erstattes med få meg jobb, få orden på økonomien, være blid og forekommende osv osv og for skjørtejegeren? "ikke ha sex med andre på 2 år så skal jeg vurdere å ta deg tilbake"? "Enn du da", sier han da, "Skal du kunne date andre?" .... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hva når pæren har innsett at det er sin feil da? Da får en gå over til stearinlys. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Der tror jeg du er inne på kjernen ja..Ikke alltid lyspærene blinker engang.. ''Ikke alltid lyspærene blinker engang.'' Da er det som regel sikringen det er noe galt med! 0 Siter
Gjest tamtidam Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Ja, absolutt enig! Etterlyser mere lærdom om mennesker og selve livet i skolen. Greit nok for dem som har foreldre som er åpne og forteller om farer og hvordan livet kan arte seg. Den som er så "uheldig" å måtte lære dette på kroppen kunne trengt noen andre som kunne fortelle sånne ting. Da er jo skolen det beste stedet. Egentlig er det helt merkelig at det ikke er sånn allerede. Men samtidig er kunnskap om "livets farer" verdiløs om man ikke også bygger seg opp klare grenser og selvrespekt. Selvutvikling for 8.klasse... Det hadde vært noe! 0 Siter
org Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 "han sa at han hadde behandlet meg dårlig fordi han ikke stolte på meg.han sa at jeg hadde sett alt for mye på hans guttevenner." Dette sier myyye. Det var, i hans øyne, ikke _hans_ skyld at han hadde behandlet deg dårlig: Det var _din_! Niks, nei, no - ikke lurt å prøve på nytt. De fleste av oss, som du skriver, ser jo på folk når de snakker til oss... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.