Gå til innhold

gi han en ny sjanse?

Gjest uten signatur i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Ikke alltid lyspærene blinker engang.''

Da er det som regel sikringen det er noe galt med!

Og hvor sitter så den? :-)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• BMS!

3

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Egentlig er det helt merkelig at det ikke er sånn allerede.

Men samtidig er kunnskap om "livets farer" verdiløs om man ikke også bygger seg opp klare grenser og selvrespekt.

Selvutvikling for 8.klasse... Det hadde vært noe!

Yes, why not? Dette har jo alle bruk for både i privatlivet og i arbeid? Ville helt sikkert virke forebyggende på endel skader noen pådrar seg som følge av "syke" forhold.

Det å lære ungdom å sette grenser og "hvor skapet må stå" tror jeg mye på :-)

Skrevet

Og hvor sitter så den? :-)

Den sitter i sikringsskapet, og den bør skiftes av fagfolk (elektrikere) ikkje av husmødre & psykiatere! *S*

Skrevet

En ting er å innse. En annen ting er motivet for å si det. En tredje er å endre det.

To ulike løsninger:

Om du tar meg tilbake, skal jeg slutte å drikke.

Om du viser meg i to år at du helt har sluttet å drikke, skal jeg vurdere å ta deg tilbake.

Drikking kan erstattes med få meg jobb, få orden på økonomien, være blid og forekommende osv osv

Ja, du sier noe der...

Skrevet

Da får en gå over til stearinlys.

Jeg har sagt det før og sier det igjen; "Tuillbaill" ;o))

Skrevet

Den sitter i sikringsskapet, og den bør skiftes av fagfolk (elektrikere) ikkje av husmødre & psykiatere! *S*

Jeg har brukt psykolog de siste årene til dette ..:-). Fungerer bra faktisk, selv om kostnaden blir litt større he-he.

Skrevet

alle her sier jeg bør glemme han.så det er vel det jeg må gjøre.

fornuften min sier jeg bør gjøre det og.men følelsene mine håper at han han har endret seg og at vi kan bli sammen igjen men at det denne gangen kan bli bra.men det er vel bare en drømmetanke.

jeg har sagt til han at jeg iallefall trenger tid til å tenke.

Du må ikke finne på å ta han tilbake!

Han beviser jo i sin argumentasjon at han ikke har forbedra seg: Gir deg skylda for sine handlinger, bortforklarer og rakker ned.

Jeg får lyst til å ta tak i deg, riste deg og si: Du skal ikke gjøre dette! Det er selvdestruktivt!

Men siden jeg ikke kjenner deg - eller når deg fysisk, sier jeg i stedet:

NEEEEEIIIIII! Hold deg UNNA fyren. Han er IKKE verdt det!

Gjest tamtidam
Skrevet

Yes, why not? Dette har jo alle bruk for både i privatlivet og i arbeid? Ville helt sikkert virke forebyggende på endel skader noen pådrar seg som følge av "syke" forhold.

Det å lære ungdom å sette grenser og "hvor skapet må stå" tror jeg mye på :-)

Kanskje hadde det også hatt effekt på andre problemområder: mobbing, rusmisbruk, selvskading, osv.

Æsj, må vi inn på stortinget for å få dette frem eller?

For en del år siden leste jeg om en engelsk (eller amerikansk) privatskole som la vekt på selvutvikling og forståelse for andre. Jeg husker ikke hva den het men jeg mener de så store positive effekter av det.

Skrevet

Kanskje hadde det også hatt effekt på andre problemområder: mobbing, rusmisbruk, selvskading, osv.

Æsj, må vi inn på stortinget for å få dette frem eller?

For en del år siden leste jeg om en engelsk (eller amerikansk) privatskole som la vekt på selvutvikling og forståelse for andre. Jeg husker ikke hva den het men jeg mener de så store positive effekter av det.

Mobbing, rusmisbruk og selvskading er inne i skolen nå, vet jeg. Men "læren om psykopaten" er ikke det, så vidt jeg vet :-)

brilleslangen
Skrevet

Av det lille du skriver ser jeg for meg en psykopat...Har aldri hørt om at psykopater har forandret seg til det bedre... så mitt råd er at du må holde deg borte fra denne mannen... Du er alt for god for han... Ikke la ham ødelegge deg...Vær sterk

Skrevet

Jeg har sagt det før og sier det igjen; "Tuillbaill" ;o))

Jadda, eg vet det.

Eg tuller for mye, og du tuller for lite! :-)

Skrevet

Klassisk eksempel, dette her.

Klart han ikke har forandret seg, og du skal ikke innlede noe forhold til han igjen! Du har fortjent bedre.

Skrevet

Jeg syns du startet veldig fint med å ha løsningen selv.

''jeg var med en fyr, som ikke var bra for meg''

Nei, om fyren ikke er bra for deg, og med det du i tillegg forteller, håper jeg av hele mitt hjerte at du ikke gir han en nu sjanse.

Vennlig hilsen og lykke til

Skrevet

Jeg syns du startet veldig fint med å ha løsningen selv.

''jeg var med en fyr, som ikke var bra for meg''

Nei, om fyren ikke er bra for deg, og med det du i tillegg forteller, håper jeg av hele mitt hjerte at du ikke gir han en nu sjanse.

Vennlig hilsen og lykke til

han var ikke bra for meg nei, men spørmålet er jo om han har klart å endre seg.

men han skifter fort mening om ting.så det er jo aldri godt å vite om han virkelig mener det han sa i går.

nei jeg er jo litt tvilsom til om han har klart å endre seg så mye.men dersom han er villig til å endre seg,og han virkelig vil prøve å gjøre det, så er jo det et stort fremskritt.tidligere har problemet aldri vært han, men det er alle andre det er noe galt med.han har mistet mange venner.mye fordi han har slått ned noen av hans venner.som derfor har trukket seg bort fra han.det har de fortalt meg nå i ettertid etter det ble slutt mellom oss.

ja jeg vet at jeg ikke burde møte han mer, det kom bare så mange følelser opp da vi møttes i går.han var utrolig søt mot meg.men jeg må nok glemme han igjen.

Skrevet

Det aner meg at det kan være sånn, men det hadde vært interessant å høre fra fagfolk.

Kan f.eks. forholdet til behandleren få såpass stor verdi for han at motivasjonen for endring fortsetter å være stor nok til at han faktisk greier å gjennomføre det.. Nei, dette er interessant. Jeg skulle gjerne vite hvordan behandlere legger opp slike behandlingsløp.

Jeg mente vel egentlig at dersom endring skal kunne skje, vil det innebære relativt stort ubehag. Og at en person, hypotetisk i dette tilfellet, ville hoppe av før ubehaget ble for stort. Altså ingen varig bedring. Så det sprørs jo på hvor ille det står til i utgangspunktet da.

Er litt trøtt så dårlig formulert men du skjønner kanskej.

Skrevet

men han skifter fort mening om ting.så det er jo aldri godt å vite om han virkelig mener det han sa i går.

nei jeg er jo litt tvilsom til om han har klart å endre seg så mye.men dersom han er villig til å endre seg,og han virkelig vil prøve å gjøre det, så er jo det et stort fremskritt.tidligere har problemet aldri vært han, men det er alle andre det er noe galt med.han har mistet mange venner.mye fordi han har slått ned noen av hans venner.som derfor har trukket seg bort fra han.det har de fortalt meg nå i ettertid etter det ble slutt mellom oss.

ja jeg vet at jeg ikke burde møte han mer, det kom bare så mange følelser opp da vi møttes i går.han var utrolig søt mot meg.men jeg må nok glemme han igjen.

''tidligere har problemet aldri vært han, men det er alle andre det er noe galt med''

Jada, det er helt typisk.

''han har mistet mange venner.mye fordi han har slått ned noen av hans venner.''

Om det ikkje får varselklokkene til å ringe, så er du stokk døv!

Du fikk et svar av Psykiateren (NHD) her inne, følg rådet hans du om du vil deg sjøl vel...

Skrevet

''tidligere har problemet aldri vært han, men det er alle andre det er noe galt med''

Jada, det er helt typisk.

''han har mistet mange venner.mye fordi han har slått ned noen av hans venner.''

Om det ikkje får varselklokkene til å ringe, så er du stokk døv!

Du fikk et svar av Psykiateren (NHD) her inne, følg rådet hans du om du vil deg sjøl vel...

jo jeg skal glemme han og unngå å møte han mer.

men det er ikke så enkelt.jeg har tross alt følelser for han også.men jeg vet hva jeg må gjøre ja.

Skrevet

jo jeg skal glemme han og unngå å møte han mer.

men det er ikke så enkelt.jeg har tross alt følelser for han også.men jeg vet hva jeg må gjøre ja.

''jo jeg skal glemme han og unngå å møte han mer.''

Det er det eneste fornuftige å gjøre.

''men det er ikke så enkelt.jeg har tross alt følelser for han også.men jeg vet hva jeg må gjøre ja.''

Og dine følelser for han kommer han til å spille på for alt det er verdt, skulle ikkje forundre meg om du får en drøss med roser ol. på døra di osv. osv..

Men da må du tenke _krystallklart_ med hodet (ikkje med hjertet) at dette er rein manipulasjon, og ingenting annet!

Lykke til...:)

Skrevet

Mitt råd og ønske er at du bearbeider alle følesene du har for han, men holder deg langt unna.

Han satt jo å sa at grunnen til at han var sjalu var måten DU så på hans kamerater, han satt jo selv i går og lagde unnskyldninger.

NEI, han har dessverre ikke klart å endre seg på denne korte tiden.

Skjønner du er glad i han, men det beste for deg er å holde deg unna.

Lykke til, jeg håper virkelig du klarer det, jeg tror du vil spare deg selv for mye vondt da, tiltross for at det sikkert også vil gjøre vondt å avvise han, men det er en nødvendighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...