Gjest ikke akkurat kreativ Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hei! Jeg er i praksis på en ungdomsskole og om noen dager er jeg ansvarlig for en hel skoledag med engelsk, men med andre lærere som hjelpere. Det skal være tre grupper med ca 20 elever på hver gruppe. Tema er krim og mordmysterier. Elevene har allerede lest noen små tekster om temaet og har lært om hva som kjennetegner denne sjangeren. Det skal være tre stasjoner og disse tre gruppene skal være et par timer på hver stasjon før de bytter. Hva i alle dager kan vi finne på? Har tenkt på å la dem lage skuespill på den ene stasjonen, men det er kanskje i overkant optimistisk? Og på de andre stasjonene? La dem prøve å skrive sine egne tekster? Blir glad for forslag! Håper noen av dere er litt mer kreative enn meg....! 0 Siter
Gjest kurt wallander Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 - Lete frem informasjon på nettet om mord og mysterier (fra virkeligheten) - Skrive om norske drapsgåter som har vært fremme i media - Prøve å skrive en krimnovelle (som de andre kan prøve å løse senere) - Skrive litt om norske forfatteres krimhelter - Skrive litt om hva som kjennetegner krimsjangeren - Skrive en avisartikkel der de er reportere på et åsted 0 Siter
Gjest ikke akkurat kreativ Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 - Lete frem informasjon på nettet om mord og mysterier (fra virkeligheten) - Skrive om norske drapsgåter som har vært fremme i media - Prøve å skrive en krimnovelle (som de andre kan prøve å løse senere) - Skrive litt om norske forfatteres krimhelter - Skrive litt om hva som kjennetegner krimsjangeren - Skrive en avisartikkel der de er reportere på et åsted Tusen hjertelig takk!! Høres kjempefint ut ) 0 Siter
laban Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Et helt skuespill er kanskje i overkant, men de kan kanskje skrive replikkene som falt rett før et (kjent) mord ble begått? Altså at du finner fram noen kjente grusomheter, enten fra virkeligheten eller fra litteraturen, og ber dem skrive det som ble sagt i den tiden offeret og morderen var alene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.