Gå til innhold

Fy fader - 286.000 i lønn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driftsingeniør (IT) privat sektor. 2,5 års ans. 3 års høgskoleutdannelse (m. studielån).

ca 366 000

Skrevet

Økonomimedarbeider med ganske mye ansvar. 2 år høyskole. 450.000,-.

Hvor sliten du er har ingen sammenheng med lønn. Utdannelse og kunnskap ellers har ofte en stor sammenheng. Kanskje på tide å "oppgradere" seg litt?

Skrevet

276.000 i 80% stilling.

Det tilsvarer vel en årslønn på ca 340+350.000 hvis jeg hadde jobbet 100%?

I tillegg pleier vi å få bonus på ca en månedslønn. (pr år)

Jobber med regnskap innen shipping bransjen.

Har et års videreutdanning etter 3 årig allmennfag.

Ellers er det vel arbeidserfaringen som er min utdannelse.

Gjest har til salt i maten
Skrevet

330.000,- i 100% stilling - kommunal "formann"

Gjest Glad for å klare å jobbe
Skrevet

Synes ikke det er så ille jeg.....

Tjener 135 kroner timen. 200 000 og noe i året.

Har til nå 6 år høyskole og universitetsutdannelse.

Det jeg synes er sykt, er at det forventes 100% innsats i studier, og så får vi 6000 i mnd utbetalt. Husleien er på 5000. Må jo jobbe masse for å få kabalen til å gå opp.

Skrevet

Hvilken stilling har du da?

Jeg er sykepleier med 10 års ansinitet uten kveld og helgetillegg og tjener 345000 i året, syns det er dårlig.

Og ja er enig din lønn er dårlig

Skrevet

Da er du heldig! Kan jo ikke lønne seg for deg å gå ut i jobb igjen da vel?

Jeg tjente jo en 130000 mer når jeg jobbet da. Det er dårlig butikk å bli ufør.

Gjest samfunnsviter
Skrevet

Hvor lang utdannelse har du da?

Jeg har 6 års høyskoleutdannelse og tjener ca 400.000. 6 år med tapt arbeidsfortjeneste i studietiden, og studielån må tas med i regnestykket.

'' 6 år med tapt arbeidsfortjeneste i studietiden, og studielån må tas med i regnestykket. ''

Hadde det bare vært så vel. Realiteten er vel at i svært mange "kvinneyrker" så tas dette slett ikke med i regnestykket i det hele tatt.

Jaja, jeg skal vel ikke klage, jeg gikk opp til 355000,- i lokale forhandlinger nå i høst, men det gjorde sannelig de med mye kortere utdannelse også.

Skrevet

Jeg trodde ikke at noen kunne få så mye utbetalt i uføretrygd. Kanskje du har en yrkesskade?

Nei jeg har ikke yrkesskade, men jeg har jobbet i 30 år og tjent opp en del. Samt at jeg tjente godt. Men du kan få langt mer i trygd, tror grensen oppad er 400000.

Gjest Urettferdig ja
Skrevet

Jeg jobber også 100 % i helsesektoren, jeg har 270 000 i fast årslønn, pluss evnt overtid, men det blir det lite av fremover...

Heldigvis går jeg opp et lønnstrinn til våren, men det blir vel ikke så mye ekstra...

Mannen min som kjører lastebil og bare har yrkesskole tjener det dobbelte av det jeg tjener! men så jobber han sikkert 150 % :D

Gjest høstløv
Skrevet

Nei jeg har ikke yrkesskade, men jeg har jobbet i 30 år og tjent opp en del. Samt at jeg tjente godt. Men du kan få langt mer i trygd, tror grensen oppad er 400000.

Her sitter jeg og er misunnelig, med min minstepensjon.

Jeg har utdannelse i et høytlønnsyrke, men fikk ikke opptjent noe særlig i pensjonspoeng, dels fordi jeg flyttet fra Danmark i voksen alder og dels fordi jeg jobbet deltid og var hjemme med små barn.

Jeg tenkte ikke tanken på å kunne bli ufør, før etter at jeg hadde vært syk i fem år, og da var det for sent med noen pensjonsforsikring eller opptjening av pensjonspoeng.

Heldige deg, som kan har så bra inntekt.

Skrevet

Jeg har mange års høyere utdannelse,men får ikke jobb. Så jeg hadde vært overlykkelig om jeg hadde tjent 280 000 akkurat nå! Samboeren min har også utdannelse, tipper han ligger omtrent der. så her er vi en familie på 4 som lever rimelig trangt for tiden.

Skrevet

Her sitter jeg og er misunnelig, med min minstepensjon.

Jeg har utdannelse i et høytlønnsyrke, men fikk ikke opptjent noe særlig i pensjonspoeng, dels fordi jeg flyttet fra Danmark i voksen alder og dels fordi jeg jobbet deltid og var hjemme med små barn.

Jeg tenkte ikke tanken på å kunne bli ufør, før etter at jeg hadde vært syk i fem år, og da var det for sent med noen pensjonsforsikring eller opptjening av pensjonspoeng.

Heldige deg, som kan har så bra inntekt.

Nei det er de færreste av oss som tror vi blir uføre. Hvor mye er minstepensjon på da?

Gjest høstløv
Skrevet

Nei det er de færreste av oss som tror vi blir uføre. Hvor mye er minstepensjon på da?

Det er to beregningemåter på minstepensjon, om du er enslig eller om du er gift/samboer.

Sitat: "Minstepensjon består av grunnpensjon og særtillegg.

For enslig pensjonist utgjør minstepensjonen summen av folketrygdens grunnbeløp (G) og særtillegg etter ordinær sats(94 % av G).

En minstepensjonist som er gift med en pensjonist som har høyere tilleggspensjon enn særtillegget, får særtillegg beregnet etter minstesats (74% av G)."

For enslig er minstepensjon kr 136.296 pr år.

For gifte eller samboende er minstepensjon kr 112.446 kr pr år, dette fordi både grunnbeløpet og særtillegget blir avkortet.

Ikke mye penger å leve for.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er to beregningemåter på minstepensjon, om du er enslig eller om du er gift/samboer.

For enslig pensjonist utgjør minstepensjonen summen av folketrygdens grunnbeløp (G) og særtillegg etter ordinær sats(94 % av G).

En minstepensjonist som er gift med en pensjonist som har høyere tilleggspensjon enn særtillegget, får særtillegg beregnet etter minstesats (74% av G)."

For gifte eller samboende er minstepensjon kr 112.446 kr pr år, dette fordi både grunnbeløpet og særtillegget blir avkortet.

Psst: Du har mail.

Gjest høstløv
Skrevet

Psst: Du har mail.

Takk, jeg har svart på mailen.

Skrevet

Du får ta skrittet over i det private da:)

Jeg tjener mye mer enn deg, men det står likevel ikke i forhold til hvor mye utdanning jeg har.

Skrevet

Det var ikke mye nei.

Skrevet

får vel en 82 000 i året.. er frisørlærling.. snakk om dritt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...