Gjest også det nicket var tatt Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvordan avviser man en gutt på en høflig måte? Jeg pratet med en fyr på nyttårsaften. Han er overhodet ikke min type, men jeg hadde drukket en del vin så samtalen fløt den. Nå har han funnet meg på facebook, ,jeg har akseptert han som venn og han har begynt å sende meldinger til meg. Nå vil han drikke kaffe med meg. Jeg er ikke interessert i fyren i det hele tatt og er redd han skal få feil signaler. Bør jeg drikke kaffe med han om man insisterer, eller må jeg si rett ut at jeg ikke har lyst? Hva hadde dere gjort? 0 Siter
songbirdy Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Hvis du ikke har noe imot å ta en kopp kaffe sammen med han - som en venn- så kan du vel gjøre det. Om det viser seg at han "prøver seg" så bør du si fra at du bare ønsker vennskap. Men det merker du kanskje allerede i måten han skriver til deg på? Om du ikke ønsker noe særlig mer kontakt enn det dere har nå, så er det kanskje like greit å si fra med en gang? Si at du godt kan ta en kopp kaffe -som venn- men at du ikke er interessert i noe mer enn det. Da blir det tvilsomt noe kaffe på deg heller... 0 Siter
Gjest determegdet Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Jeg pleide å være så feig at jeg utsatte det i det lengste og i mellomtiden overtalte meg selv til å ville, men det er definitivt ikke en bra løsning. Jeg skyldte på mye å gjøre og det ene og det andre, men de sluttet ikke å spørre. Når man avviser dem direkte er det ofte at de gjør det om til en vennskaplig invitasjon... som har det med å ende med at de bare prøver å komme inn i potensiell-kjæreste-sonen. Så man må kanskje være litt direkte? Feige meg har også løyet på meg sjalu kjæreste et par ganger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Sagt nei. Om du sier ja, vil han tro at du også er interessert i å bli bedre kjent med ham. 0 Siter
Gjest også det nicket var opptatt Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Sagt nei. Om du sier ja, vil han tro at du også er interessert i å bli bedre kjent med ham. Tror jeg bare skal svare på meldingene hans uten å nevne forslaget om å drikke kaffe. Jeg aner faktisk ikke hva han vil, men har en følelse av at han er litt desperat. Hvis kaffespørsmålet kommer opp igjen må jeg bare avvise. 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 For meg virker det som om du ikke er spesielt intr i å ha ham som "kaffevenn" heller, så da er det bare å avvise. Bare si at han virker som en kjekk fyr, men ikke er helt din type. Har vært oppe i disse type dilemma flere ganger selv. Folk kan tenke på det som et luksusproblem, men det ER faktisk ikke noe kjekt i det hele tatt. Å avvise er omtrent like gale som å bli avvist selv, bare på en litt annen måte. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Det er noe med nyttårsaften... Den ene nyttårsaften jeg var singel endte jeg, veldig full, opp med å kline med en gutt. Jeg ga han til og med telefonnummeret mitt. Nå var det generelt slik at alle guttene jeg var interessert i på den tiden sluttet å ringe eller ringte aldri. Så overraskelsen var stor da denne nyttårsflørten faktisk fant det for godt å ringe - allerede dagen etter. Jeg var utrolig bakfull og husket knapt hva jeg hadde gjort de siste timene før vi dro hjem. Det jeg husket svært godt var at jeg ikke hadde et ønske om videre kontakt i det hele tatt. Så hva gjorde jeg? Jeg sa jeg skulle flytte. Langt vekk. Veldig snart. Jada... Kjipt. Men som du skjønner har jeg også problemer med avvisning. Han prøvde å e-maile meg, sende meldinger og ringe flere ganger. Jeg svarte aldri. Og ble en av de duste menneskene jeg hadde vært frustrert over i månedsvis tidligere. Si du ikke er interessert, du. Det er så mye greiere for alle sammen. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg hadde sagt nei på en høflig måte. 0 Siter
Gjest også det nicket var tatt Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg hadde sagt nei på en høflig måte. ''Jeg hadde sagt nei på en høflig måte. '' Det var jo akkurat det jeg ville ha hjelp til i tråden min 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 ''Jeg hadde sagt nei på en høflig måte. '' Det var jo akkurat det jeg ville ha hjelp til i tråden min Du skriver: "Bør jeg drikke kaffe med han om man insisterer, eller må jeg si rett ut at jeg ikke har lyst?" Ergo tolket jeg det som dette var spørsmålet. Men hvordan si nei på en høflig måte? "Hei,setter pris på at du vil bli bedre kjent med meg, men jeg er desverre ikke ute etter å stifte nye bekjentskaper på dette tidspunktet. Det er ikke noe personlig mot deg for du virker som en hyggelig gutt men det er bare slik jeg føler det nå. Ha en fortsatt fin kveld så sees vi nok rundt omkring :)" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.