Gå til innhold

Funnet stjålne? medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest Kayoline
Skrevet

Har nettopp flyttet tilbake til leiligheten min som jeg leid ut i et år nå. Da jeg kom tilbake var det en hel drøss med mangler og ødelagte ting, som leieboeren ikke har kommentert. Da jeg forsøkte å ta det opp med henne, kom hun bare med mange dårlige unnskyldninger og virket ikke som hun var klar til å gjøre opp for seg. Jeg har nå allikevel skrevet ei liste meg hva som mangler og er ødelagt som jeg håper hun vil erstatte..Hva mer kan jeg gjøre?

En annen ting jeg lurer på hvordan jeg skal ta tak i er at jeg fant 4 brett/ukesdosetter fulle av medisiner. Disse lå godt gjemt laaangt inne i et skap. Det stod også et helt annet navn og fødselsnr på dosettene enn hva som er leieboer sitt, så det er vel kanskje mest sannsynlig at medisinene ikke er hennes. Det står ikke navn på medisinene, uten om en som heter "Serequel". Er dette noe det går an å ruse seg på?

Hvordan skal jeg ta opp dette med henne? Hun kommer vel bare til å komme med en eller annen "god" unnskyldning her også.

Frister litt å ta direkte kontakt med mannen som eier navnet på dosettene.

Hva ville dere gjort?

Skrevet

Seroquel er et antipsykotisk medikament, og neppe noe som er interessant for rusmisbrukere. Kanskje har hun hatt noen boende hos seg en periode, og så har dosettene til vedkommende blitt liggende igjen. Det er ikke uvanlig av mennesker som bruker antipsykotisk medisin får utlevert ukesdosetter.

candyqueen_83
Skrevet

Seroquel er til behandling av schizofreni, og alvorlige maniske episoder. Man kan bli veldig søvnig av tablettene, men om det går an å ruse seg på dem vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt direkte kontakt med eieren av medisinene. Regner med du har googlet seroquel og funnet ut hva det brukes mot? http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/S/Seroquel_AstraZeneca_84216/89373.html Vet ikke hvordan det virker ellers, om man kan ruse seg på det.

Når det gjelder leiligheten og erstatning, antar jeg at du har tatt både før- og etter-bilder av leiligheten, og har depositum. Med mindre du har dette, så tror jeg du stiller svakt mtp å få henne til å erstatte noe som helst dessverre... :((

Gjest Kayoline
Skrevet

Levert de på Apoteket, og sagt du hadde funnet de.

Tror det blir løsningen ja.

Skrevet

Om hun ikke snarest gjør opp for seg ang. de mangler som er i leiligheten forteller du henne at du tar med deg tyvegodset du har funnet i leiligheten (du trenger ikke si hva det er) og går til politiet med det og anmelder henne.

Skrevet

Nei, det går ikke å ruse seg på seroquel. Det er en antipsykotisk medisin.

Gjest Kayoline
Skrevet

Om hun ikke snarest gjør opp for seg ang. de mangler som er i leiligheten forteller du henne at du tar med deg tyvegodset du har funnet i leiligheten (du trenger ikke si hva det er) og går til politiet med det og anmelder henne.

Fantastisk idè:-D

Men jeg er nok ikke personen som ville taklet å drive med utpressing. Selv om det virket herlig Hotel Cæsar aktig, hehe!

Nei, jeg leverer medisinene nok på Apoteket og lar de ta hånd om resten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...